VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Diskuse: Pro přivaděč je většina lídrů stran

VV: Megalomanských projektů jsme už zažili dost

Vyškov /AKTUALIZOVÁNO, INFOGRAFIKA, ANKETA/ - Co bude znamenat pro Vyškovany vybudování dopravního přivaděče? Podle vedení města má zejména pomoci odlehčit dopravu. Téma, které se na vyškovské radnici probírá už několik let, má však stále řadu odpůrců.


Diskutovat mohou pouze přihlášení uživatelé

Přihlásit se

DISKUSE OBSAHUJE 14 PŘÍSPĚVKŮ

Nesmyslná stavba
Nezaregistrový uživatel 21.9.2010 reagovat
Jestli tohle někdo prosadí,tak to bude kandidovat na nejnesmyslnější stavbu v ČR. A to nemluvim o zničení dalšího rozvoje Vyškova tímto směrem. Jako kdyby nestačilo,že z jedné strany Vyškov uzavírá dálníce a z druhé strany je protnut železnicí.
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Re: Nesmyslná stavba
Nezaregistrový uživatel 22.9.2010 reagovat
Je evidentní, že diskutujete o něčem aniž byste si zjistil objektivní informace. Nejedná se o žádnou dálnici, ale běžnou komunikaci, která bude tvořit páteřní komunikaci pro další výstavbu, čili bude sloužit další výstavbě.
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Re: Nesmyslná stavba
Nezaregistrový uživatel 22.9.2010 reagovat
Jsem pro obchvat, městu pomůže a navíc ho rozšíří.. stavět se bude právě okolo. Naklaďáky v centru jsou naprosto šílené..
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Re: Nesmyslná stavba
Nezaregistrový uživatel 22.9.2010 reagovat
Spousta lidi si zcela zajísté rádo postaví svůj dům vedle takové komunikace.
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Re: Nesmyslná stavba
Nezaregistrový uživatel 22.9.2010 reagovat
Znovu vám opakuji, než si uděláte správný názor na přivaděč, prostudujte si dostupné informace. Přivaděč je citlivě řešen projektantem ve všech místech, kde se přibližuje obytné zástavbě a stejné řešení bude i při výstavbě nové výstavby. S nadsázkou vám odpovím, myslíte si, že se k nové výstavbě budou její obyvatelé dostávat vrtulníkem, když zamítáte přístupovou cestu? Stejně zavádějící je i výrok z článku, že se přivede doprava do Dědic, autor výroku by se měl zamyslet nad tím, že tato komunikace je oboustranná, čili bude jak přivádět, tak odvádět dopravu.
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Re: Nesmyslná stavba
Nezaregistrový uživatel 23.9.2010 reagovat
Moje vyjádření bylo o mnoho delší a zkrácené to opravdu nevypadá dobře. Každý si ale může přečíst detailní stanovisko v našem volebním programu na zelenaprovyskov.webgarden.cz. A je to stanovisko velmi poučených lidí. Rozdělovat lidi na chytré a hloupé a tvrdit, že chytří musí souhlasit s Vámi, mi připadá nešťastné.
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Re: Nesmyslná stavba
Nezaregistrový uživatel 23.9.2010 reagovat
Pane Novotný, poslední větou mě podsouváte něco co jsem neřekl, raději zdůvodněte svůj názor.
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Re: Nesmyslná stavba
Nezaregistrový uživatel 24.9.2010 reagovat
Nechtěl jsem to sem kopírovat, ale sám jste mě k tomu vyzval. Společné stanovisko Strany zelených Vyškov a Ekoaktivit, o.s. je zapracované do našeho volebního programu a zní takto: Přínos této stavby je velmi problematický a navíc samotná realizace je v představitelné časové perspektivě desítek let zcela iluzorní. Je třeba najít jiná, rychlejší a efektivnější řešení automobilové dopravy ve městě a provádět taková opatření, která dopravu v kritických místech zklidní: pomocí kruhových objezdů, dopravního značení, omezování zvukových signálů, budovaním zpomalovačů dopravy atp. Níže dodáváme naši analýzu situace. Dopravní situace obecně je ve Vyškově složitá. Stručné připomenutí: • Bezprostřední okolí Vyškova je už dnes zasaženo velkými dopravními stavbami. Jedná se především o dálnici D1 a rychlostní silnici R46, které svírají město z jižní a východní strany, jež výrazně změnily krajinný ráz a omezují rozvoj města. • Expandující průmyslová zóna na severním okraji města dopravně zatěžuje hlavně ulici Olomouckou a Dukelskou. • V blízkosti centra a autobusového nádraží bylo v nedávné minulosti vybudováno několik velkých supermarketů včetně rozsáhlých parkovišť, stejně jako specializovaných velkoobchodů a průmyslových areálů. V zatížené ulici Brněnská je mimo jiné podnik VYDOS, RESPONO a jsou zde čerpací stanice. • Ulici Dědická paralyzuje doprava související s provozem vojenské posádky na Kozině. Problémy působí těžká doprava při svozu dřeva od Rychtářova a těženého materiálu z Opatovického kamenolomu. Další velká dopravní stavba v podobě přivaděče, která by toto sevření prodloužila ze severní strany, je pro město a jeho další rozvoj velmi problematická. Argumenty pro výstavbu zároveň nejsou zcela průkazné – v některých ulicích by se díky přivaděči doprava omezila, jinde by se zvýšila či zproblematizovala, především na zmíněné ulici Dědické. • Z popisu situace i ze závěrů generelu dopravy vyplývá, že navrhovaný přivaděč a zejména jeho první etapa nemůže podstatně ovlivnit dopravu v centru města. Naopak, do oblasti okolo Dědické ulice další dopravu přivede a zkomplikuje. Je potřebné si uvědomit, že pokud bude realizována pouze I. etapa, tzv. západního přivaděče, bude jeho zakončení v parku u řeky Malá Haná. Do této krásné přírodní lokality, která je klidovou zónou a je využívána obyvateli Vyškova k rekreačním a sportovním aktivitám, by byla přivedenou dopravou zcela zbytečně zlikvidována. Přivaděč ve své plánované trase protíná nejméně tři zajímavé a cenné přírodní celky: nivu Drnůvky, mokřad v prostoru za nemocnicí a nivu Hané s prostorem navazujícím na Smetanovy sady. Každý z těchto celků má poněkud jinou funkci a také jinou hodnotu, nicméně všechny tři jsou cennými biotopy s prokázaným či pravděpodobným výskytem chráněných či ohrožených druhů. Všechny tři jsou, i vzhledem k vazbě na vodní toky, významné pro tvorbu mikroklimatu, pro povodňovou ochranu a mají také svou rekreační funkci. Pro tyto přírodní celky, v těsné blízkosti obytných zón, stavba přivaděče představuje velké riziko. Občané si s oporou o vyjádření představitelů města slibují od přivaděče příliš mnoho: má být zároveň obchvatem i obslužnou komunikací, což lze zkombinovat jen velmi obtížně. Navíc není pravda, že město potřebuje obchvat pro tranzitní dopravu. Tranzitní dopravu z města vyvedly D1 a R46. Přes město jsou napojené silnice druhé třídy, které nekoncentrují extrémní objemy dopravy. Jejich napojení skrze město není ideální a přivaděč by problém řešil jen z menší části. Celkově lze říci, že za obrovských nákladů se zde připravuje stavba, jejíž přínos je přinejmenším problematický, a která by zásadně změnila přírodu a životní prostředí města. Je nepřijatelné, aby taková stavba byla posuzována v jediné variantě a bez zvážení jakýchkoliv alternativ.
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Zelení kašlou na lidi
Nezaregistrový uživatel 25.9.2010 reagovat
Většina vašich "argumentů" se dá univerzálně použít proti jakékoliv stavbě a dále uvádíte dohady, aniž byste je něčím zdůvodnil. Je to pouze ve stylu, kdo chce psa bíti, hůl si najde. Vaše řešení retardéry a kruhovými objezdy rozhodně výhledově nemůže postačovat. Berte v úvahu lidi, kterým jezdí hustá doprava těsně kolem domů a způsobuje nemalé hmotné škody, ale i špatné zdravotní prostředí. Divím se, že Zelení nechrání v prvé řadě lidi. Co se týká přivedení dopravy do Dědic jsem bohužel ani ve vašem stanovisku nenašel, jinak pokud jste seznámen s 2. etapou přivaděče, tak se uvažuje o připojení k přivaděči komunikací z Koziny která povede mimo Dědice a tím se jim samozřejmě značně uleví.
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Plánovači přivaděče kašlou
Nezaregistrový uživatel 26.9.2010 reagovat
na potřeby lidí. 1. Namísto řešení, která by mohla být za rok za dva, se plánuje něco, co by možná při velkém štěstí mohlo být v roce 2030, ale nejspíš nebude vůbec. 2. Nárůst dopravy na Dědické mezi přivaděčem a průtahem uvádí generel dopravy, ne Zelení. 3. Vy osobně víte kde bydlím. K tomu můžu jen dodat, že na kandidátce zelených jsou lidé z Nosálovic hodně zastoupeni... Ostatně kolem přivaděče se má taky stavět obytná výstavba, kam se bude doprava přesunovat potom?
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Plánovači přivaděče kašlou
Nezaregistrový uživatel 26.9.2010 reagovat
na potřeby lidí. 1. Namísto řešení, která by mohla být za rok za dva, se plánuje něco, co by možná při velkém štěstí mohlo být v roce 2030, ale nejspíš nebude vůbec. 2. Nárůst dopravy na Dědické mezi přivaděčem a průtahem uvádí generel dopravy, ne Zelení. 3. Vy osobně víte kde bydlím. K tomu můžu jen dodat, že na kandidátce zelených jsou lidé z Nosálovic hodně zastoupeni... Ostatně kolem přivaděče se má taky stavět obytná výstavba, kam se bude doprava přesunovat potom?
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Tunel?
Nezaregistrový uživatel 23.9.2010 reagovat
Chapu to dobre, ze kolem Osvobozeni by to podle toho co je navrhnute vedl tunel? Pokud ano, tak pod zemi? Nebo jak? Chapu, ze chteji ulevit doprave, ale ja se do roku 2020 nemam sanci vyspat, protoze mam tim smerem loznici a na stavbe se potichu nepracuje. Casto na stavbach pracuji i o vikendu, pokud nestihaji. Nebo je taky varianta, ze dojdou v prubehu stavby penize a my se budeme do smrti divat na rozkopane pole, coz neni nepravdepodobne vzhledem k tomu, ze nejsou penize na jiz rozestavene silnice.
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Re: Plánovači přivaděče kašlou
Nezaregistrový uživatel 26.9.2010 reagovat
Pane Novotný, pokud Zelení znají řešení, které bude levné a za dva roky, pak před vámi smekám, ale chtěl bych ho vidět, protože z vašeho stanoviska to nevyplývá. Nebráním se žádnému dobrému nápadu, ale musí být reálný.
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Re: Tunel?
Nezaregistrový uživatel 23.9.2010 reagovat
Tunel to možná bude, ale ne ve fyzickém slova smyslu :-(
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení