VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Mrtvých na silnicích je nejméně za deset let. Podle Besipu je stále co zlepšovat

Jižní Morava /INFOGRAFIKA/ – Mírná zima a třeba i často kritizované uzavírky napomohly tomu, že loni na jihomoravských silnicích zemřelo jen devětačtyřicet lidí. V roce 2015 jich přitom bylo jednaosmdesát. „Řidiči předloni nebyli zvyklí plánovat si, aby dojeli na čas, a proto se stresovali a snažili se ušetřit minuty riskováním," vysvětlil vedoucí dopravní policie Jindřich Rybka.

12.1.2017
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Karel Pech

CELÉ TÉMA O NEHODOVOSTI NAJDETE VE ČTVRTEČNÍM VYDÁNÍ DENÍKU ROVNOST

Mírná zima na konci roku 2015 zase řidiče nedonutila jezdit opatrně, jako tomu bylo loni, kdy námraza zkomplikovala mnoha řidičům cestu už v listopadu. „Lidé na jižní Moravě předloni téměř nezažili sníh a náledí, které by je vedlo k větší obezřetnosti," dodal policista.

Nehodovost navíc ovlivňuje i teplé počasí. „Tropická vedra mají vliv na duševní rozpoložení řidiče, který se s nimi musí vyrovnat v kabině auta a na sluncem rozpálených silnicích," podotkl Rybka.

Ačkoli se na první pohled může zdát snížení počtu mrtvých i těžce zraněných lidí a řidičů jezdících pod vlivem alkoholu jako úspěch, Národní strategie Besipu počítá do roku 2022 s podstatně lepšími výsledky. „Naplánovali jsme si snížení počtu nehod, které podle loňských výsledků nejsme schopní dodržet," přiznal jihomoravský koordinátor Besipu Pavel Čížek.

S tím souhlasí i Rybka. „V roce 2020 bychom neměli mít více než jednatřicet usmrcených lidí, a to je těžký úkol," uvedl.

Příznivějších čísel se policisté snaží dosáhnout skrze represivní i osvětové akce. „I třeba jenom přítomnost policistů na silnicích přispívá k větší bezpečnosti řidičů," podotkl Rybka.

Kromě nechvalně známé křižovatky u Tvarožné, kde se loni při nehodě zabili tři lidé, z toho dvě děti, mají policisté vytipovaných několik míst, která jsou nebezpečná. „Jedna z nich je křižovatka na silnici druhé třídy mezi obcí Mokrá Horákov a Velaticemi na Brněnsku nebo křižovatka na silnici první třídy u Velešovic na Vyškovsku," vyjmenoval policista.

Řidiči by se podle mluvčího Ústředního automotoklubu Petra Vomáčky měli především začít plně věnovat řízení. „Důležité je i dodržení bezpečné vzdálenosti mezi auty. V případě problému je potom velmi složité nenabourat," varoval Vomáčka.

V bezpečí se mezi ostatními řidiči necítí ani Klára Jarošková z Brna. „Pokaždé když musím vyrazit na silnice, bojím se. Několik mých známých už v autě zažilo těžké nehody. Nikdy nevíte, kdy do vás může vrazit opilý řidič," svěřila se žena.

Nehodovost na jižní Moravě v roce 2016.

PRO ZVĚTŠENÍ KLIKNĚTE NA OBRÁZEK

Autor: Monika Krylová

12.1.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

První vertikální farma. Firma vypěstuje ekologické saláty v patrech nad sebou

Vyškovské Sídliště Víta Nejedlého. Ilustrační foto.

Auta vojáků blokují sídliště. Pomůže rezidenční zóna, zní z armády

Uspořádání Grand Prix? Rekordních 70 milionů od státu. Z dotace splatí i dluh

Brno – Rekordní příspěvek sedmdesát milionů korun získá letos brněnská Grand Prix od Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Podle zástupců Brna a Jihomoravského kraje by letošní ročník měl být ziskový. Zbylé peníze by poté Spolek pro GP, který v Brně závody pořádá, měl využít pro pokrytí ztráty osmadvaceti milionů korun z loňského roku.

AUTOMIX.CZ

Jak snížit spotřebu auta? Není to složité, těmto mýtům ale nevěřte

Spotřeba je dlouhodobě jednou z nejsledovanějších vlastností automobilů. Řidiči jí dokonce často podřizují svůj jízdní styl, volbu pneumatik, ale i výběr vozu jako takového. Ale opravdu víte, jak jezdit co nejúsporněji?

Vyškovský turnaj basketbalových veteránů? Žádná plážovka

Vyškov – Pod bezednými koši vyškovské haly v Nádražní ulici sice bylo o pár kilogramů a roků víc než při mistrovských utkáních, ale zápal a chuť po vítězství si se souboji o body v ničem nezadaly. Vyškovský basketbalový klub uspořádal tradiční mezinárodní turnaj veteránů a s tradičními účastníky posledních let. Mezinárodní punc Memoriálu Vlastimíra (27. ročník) a Zdeňka (4.) Ščudlových opět dodal tým z Košic, obhajovat přijeli Prostějovští, Brno vyslalo old boys z Líšně a samozřejmě nechyběl početněji nejsilnější domácí tým.

AKTUALIZOVÁNO

Šnečí tempo budování dálnic? Hlavně kvůli zpožděnému územnímu plánu, tvrdí

Jižní Morava – Hlavní příčinou současných průtahů při přípravě stavby nových dálnic a silnic první třídy v Jihomoravském kraji je zrušení schválených zásad územního rozvoje před téměř pěti lety. Shodují se na tom zástupci Ředitelství silnic a dálnic i poslanec a místopředseda sněmovního podvýboru pro dopravu Jaroslav Klaška.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies