VYBERTE SI REGION

Mrtvých na silnicích je nejméně za deset let. Podle Besipu je stále co zlepšovat

Jižní Morava /INFOGRAFIKA/ – Mírná zima a třeba i často kritizované uzavírky napomohly tomu, že loni na jihomoravských silnicích zemřelo jen devětačtyřicet lidí. V roce 2015 jich přitom bylo jednaosmdesát. „Řidiči předloni nebyli zvyklí plánovat si, aby dojeli na čas, a proto se stresovali a snažili se ušetřit minuty riskováním," vysvětlil vedoucí dopravní policie Jindřich Rybka.

12.1.2017
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Karel Pech

CELÉ TÉMA O NEHODOVOSTI NAJDETE VE ČTVRTEČNÍM VYDÁNÍ DENÍKU ROVNOST

Mírná zima na konci roku 2015 zase řidiče nedonutila jezdit opatrně, jako tomu bylo loni, kdy námraza zkomplikovala mnoha řidičům cestu už v listopadu. „Lidé na jižní Moravě předloni téměř nezažili sníh a náledí, které by je vedlo k větší obezřetnosti," dodal policista.

Nehodovost navíc ovlivňuje i teplé počasí. „Tropická vedra mají vliv na duševní rozpoložení řidiče, který se s nimi musí vyrovnat v kabině auta a na sluncem rozpálených silnicích," podotkl Rybka.

Ačkoli se na první pohled může zdát snížení počtu mrtvých i těžce zraněných lidí a řidičů jezdících pod vlivem alkoholu jako úspěch, Národní strategie Besipu počítá do roku 2022 s podstatně lepšími výsledky. „Naplánovali jsme si snížení počtu nehod, které podle loňských výsledků nejsme schopní dodržet," přiznal jihomoravský koordinátor Besipu Pavel Čížek.

S tím souhlasí i Rybka. „V roce 2020 bychom neměli mít více než jednatřicet usmrcených lidí, a to je těžký úkol," uvedl.

Příznivějších čísel se policisté snaží dosáhnout skrze represivní i osvětové akce. „I třeba jenom přítomnost policistů na silnicích přispívá k větší bezpečnosti řidičů," podotkl Rybka.

Kromě nechvalně známé křižovatky u Tvarožné, kde se loni při nehodě zabili tři lidé, z toho dvě děti, mají policisté vytipovaných několik míst, která jsou nebezpečná. „Jedna z nich je křižovatka na silnici druhé třídy mezi obcí Mokrá Horákov a Velaticemi na Brněnsku nebo křižovatka na silnici první třídy u Velešovic na Vyškovsku," vyjmenoval policista.

Řidiči by se podle mluvčího Ústředního automotoklubu Petra Vomáčky měli především začít plně věnovat řízení. „Důležité je i dodržení bezpečné vzdálenosti mezi auty. V případě problému je potom velmi složité nenabourat," varoval Vomáčka.

V bezpečí se mezi ostatními řidiči necítí ani Klára Jarošková z Brna. „Pokaždé když musím vyrazit na silnice, bojím se. Několik mých známých už v autě zažilo těžké nehody. Nikdy nevíte, kdy do vás může vrazit opilý řidič," svěřila se žena.

Nehodovost na jižní Moravě v roce 2016.

PRO ZVĚTŠENÍ KLIKNĚTE NA OBRÁZEK

Autor: Monika Krylová

12.1.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Slavkov spustil mobilní rozhlas. SMS zprávy informují třeba o čištění ulic

Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO
1

Silničáři počítají s rekordními opravami. Do cest na Vyškovsku půjde 200 milionů

Peníze až v dubnu? Sociální služby je prý dostanou dřív

Vyškov – Zastupitelé Vyškova už jim dotaci schválili. To však podle ředitelky vyškovského sdružení Piafa Jany Podrápské nestačí. Na další dotace kraje a státu totiž každý rok neziskovka, která se stará o zdravotně postižené a sociálně znevýhodněné, čeká do dubna.

Domácí hospic: o umírající se starají v rodinném kruhu

Blanensko, Vyškovsko – Pomáhají nevyléčitelně nemocným a jejich rodinám prožít poslední chvilky společně. Zajišťují zdravotní, psychologickou a sociální podporu pacientům i jejich blízkým. Řeč je o mobilních hospicech.

Odpad platí za dům. Samostatně žijící starší sedmdesáti let teď zaplatí polovinu

Vyškovsko – Co se týká placení za svoz odpadu, patří Slavkov u Brna mezi výjimky. Zatímco třeba vyškovská radnice vybírá peníze za jednotlivce, slavkovská za dům. A tak tamní čtyřčlennou rodinu služba vyjde podstatně levněji. Pokud platí za týdenní svoz, tak o víc než pětistovku ročně. Znevýhodnění jsou ale ti, kdo žijí sami v rodinném domě a platí si měsíční svoz. Starším sedmdesáti let se vedení města nově rozhodlo dát slevu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies