VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na Vyškovsku umíralo na silnicích méně lidí

Vyškovsko /AKTUALIZOVÁNO/ - Jiný postup při řešení dopravních nehod oproti předešlým rokům výrazně snížil počet nehod na Vyškovsku. Ubylo i úmrtí na silnicích v regionu.

11.1.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

Statistika dopravních nehod na Vyškovsku za posledních dvanáct měsíců má řadu pozitiv. „Viditelně klesl počet úmrtí. To je ta nejlepší zpráva. Tam máme velmi příjemná čísla,“ informoval mluvčí vyškovské policie Petr Nečesánek.

V loňském roce totiž na vyškovských silnicích zemřelo pět lidí. O rok dříve zaznamenali policisté jedenáct obětí, v roce 2007 dokonce čtrnáct.

Na Vyškovsku se loni stalo o téměř šest set nehod méně než v roce 2008. „Skokové snížení nehod je samozřejmě z velké části zapříčiněno jiným postupem při řešení dopravních nehod bez zranění. Pokud škoda na každém ze zúčastněných vozidel nepřesáhne sto tisíc korun, není potřeba nehodu řešit s účastí Policie ČR,“ připomenul Nečesánek.

Pokud se řidiči dohodnou na tom, kdo kolizi zavinil, policii nevolají. Pouze společně vyplní takzvané euroformuláře. S těmi pak jdou na svoje pojišťovny.

Velmi pozitivní je ale i vývoj čísel u dopravních nehod s úrazy. Těch těžkých bylo o sedmnáct méně než v předešlém sčítání. Těžce zraněno bylo pětadvacet lidí.

I u lehkých zranění došlo k výraznému poklesu. Zatímco se například v roce 2007 na regionálních komunikacích zranily téměř dvě stovky lidí, loni jich bylo sto třicet tři. „Na tato čísla nemá nový způsob řešení nehod vůbec žádný vliv. Účastníci nehod musí v tomto případě na místo vždy přivolat policii,“ vysvětlil policejní mluvčí.

Nejčastější příčinou dopravních kolizí je stejně jako v minulých letech vysoká rychlost. Alkohol hrál svoji roli v osmatřiceti případech.

Do statistiky vyškovského dopravního inspektorátu nejsou zahrnuty nehody z dálnice D1, které řeší dálniční oddělení sídlící v Ivanovicích na Hané. „Z hlediska nehodovosti v regionu by bylo zapracování těchto čísel do statistik zavádějící. Na dálnici je úplně jiná charakteristika dopravy. Rychlostní silnice R46 na Olomouc naproti tomu do statistiky zahrnuta je. Nicméně je třeba připomenout, že situaci na této silnici řešilo tři čtvrtě roku dopravní oddělení v Ivanovicích na Hané,“ podotkl mluvčí.

Vzápětí hledal důvody, proč šla čísla tolik dolů. „Samozřejmě z toho máme radost. Osobně si myslím, že tomu hodně přispívají i preventivní akce policistů a časté kontroly. Řidiči je vnímají a dávají si větší pozor. Když to tak bude pokračovat, tak budeme jenom rádi,“ přál si Nečesánek.

Řada úseků v regionu je podle něj přehledná. Silnice vyšších tříd jsou dostatečně široké, jsou většinou udržovány v dobrém technickém stavu a jejich parametry přispívají k bezpečnosti. „V regionu navíc nejsou významná krizová místa. Mám na mysli nepřehledné křižovatky, přejezdy tratí nebo nesrozumitelná značení. Takovou krizovou křižovatkou byla třeba odbočka ze silnice číslo 431 na 429 v Bohdalicích. Ale i ta se dočkala renovace,“ dokončil Nečesánek.

Svůj postřeh ke snížení dopravních kolizí a jejich následků přidává i řidička Marcela Nouzová. „Zavřená byla třeba cesta z Bučovic. Silničáři tam omezili rychlost, lidé jezdili po obchvatu. Určitě byli opatrnější,“ myslela si Nouzová.

V loňském roce se přihodilo i několik kuriózních nehod. Například tři spolužáci ve věku do devatenácti let se na podzim místo školní výuky rozhodli věnovat zábavě při konzumaci alkoholu a následně vyjížďce autem. Podnapilý řidič vozu pak během cesty nezvládl průjezd zatáčkou v obci Mouchnice, vyjel mimo vozovku a smykem narazil do zaparkovaného auta.

Kuriózní ale bylo vzájemné obviňování hochů. Každý přišel se svojí verzí nehody. Policisté museli nakonec trojici vyděšených mladíků rozdělit a provést oddělený výslech, aby se vůbec dověděli pravdu. V době kolize nakonec vůz řídil nejstarší z trojice záškoláků. Výsledek dechové zkoušky byl pozitivní i v jeho případě, navíc však nevlastnil řidičské oprávnění.

Autor: Michal Kočí

11.1.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Prvek uprostřed nádvoří váží třicet tun. Historikové umění označují bučovický zámek za renesanční perlu Moravy a jeho fontánu za jeden z nejhezčích vodních prvků Evropy.

Tři roky po rekonstrukci netryská. Příčinu zasolení fontány odhalí až testy

Škoda Rapid 136 MTX Cabrio.
AUTOMIX.CZ
49

GALERIE: Skvosty Metalexu. Tato česká firma stavěla skvělá auta, i za socialismu

Výročí povodní. Podělte se s námi o vzpomínky!

Jižní Morava – V roce 1997 i pět let nato zasáhly jižní Moravu ničivé povodně. Stoletá voda na mnoha místech v kraji napáchala stamilionové škody a zabíjela. Podělte se s námi o své vzpomínky. Redakce jihomoravských Deníků Rovnost hledá fotografie a svědectví z letních povodní v letech 1997 a 2002.

Účet za tropický červen? Osm set kolapsů, jeden skončil dokonce smrtí

Jižní Morava - Zdravotní potíže, požáry i nedostatek vody způsobilo na jižní Moravě tropické počasí. Horka však mají v pátek skončit.

Přespí mezi ještěry. Děti prožijí noc v dinoparku, ty s vyznamenáním zdarma

Vyškov – Nevšední zážitek, nebo raději stovku do pokladničky? Pokud rodiče jako dárek za vysvědčení pro své dítě volí první variantu a hledají vhodnou akci, jednu má aktuálně v nabídce vyškovský zoopark. Komu nechybí odvaha, může přespat mezi druhohorními ještěry. Vedení zoo v pátek pořádá Noc v dinoparku.

Lék na bolavá záda? Dynamicky se rozvíjející paddleboarding

Jižní Morava /LÉTO S POHYBEM/ – Vyznavači jízdy na koni tvrdí, že nejhezčí pohled na svět je z koňského sedla. O alternativu na vodě se hlásí paddleboarding – dynamicky se rozvíjející sport, při kterém lidé ve stoje pádlují na dlouhém prkně. „Člověk má úplně jiný výhled na svět," zmínil Michal Budík z brněnské firmy Kiboko, která se zabývá designem a půjčováním paddleboardů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies