VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na Vyškovsku umíralo na silnicích méně lidí

Vyškovsko /AKTUALIZOVÁNO/ - Jiný postup při řešení dopravních nehod oproti předešlým rokům výrazně snížil počet nehod na Vyškovsku. Ubylo i úmrtí na silnicích v regionu.

11.1.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

Statistika dopravních nehod na Vyškovsku za posledních dvanáct měsíců má řadu pozitiv. „Viditelně klesl počet úmrtí. To je ta nejlepší zpráva. Tam máme velmi příjemná čísla,“ informoval mluvčí vyškovské policie Petr Nečesánek.

V loňském roce totiž na vyškovských silnicích zemřelo pět lidí. O rok dříve zaznamenali policisté jedenáct obětí, v roce 2007 dokonce čtrnáct.

Na Vyškovsku se loni stalo o téměř šest set nehod méně než v roce 2008. „Skokové snížení nehod je samozřejmě z velké části zapříčiněno jiným postupem při řešení dopravních nehod bez zranění. Pokud škoda na každém ze zúčastněných vozidel nepřesáhne sto tisíc korun, není potřeba nehodu řešit s účastí Policie ČR,“ připomenul Nečesánek.

Pokud se řidiči dohodnou na tom, kdo kolizi zavinil, policii nevolají. Pouze společně vyplní takzvané euroformuláře. S těmi pak jdou na svoje pojišťovny.

Velmi pozitivní je ale i vývoj čísel u dopravních nehod s úrazy. Těch těžkých bylo o sedmnáct méně než v předešlém sčítání. Těžce zraněno bylo pětadvacet lidí.

I u lehkých zranění došlo k výraznému poklesu. Zatímco se například v roce 2007 na regionálních komunikacích zranily téměř dvě stovky lidí, loni jich bylo sto třicet tři. „Na tato čísla nemá nový způsob řešení nehod vůbec žádný vliv. Účastníci nehod musí v tomto případě na místo vždy přivolat policii,“ vysvětlil policejní mluvčí.

Nejčastější příčinou dopravních kolizí je stejně jako v minulých letech vysoká rychlost. Alkohol hrál svoji roli v osmatřiceti případech.

Do statistiky vyškovského dopravního inspektorátu nejsou zahrnuty nehody z dálnice D1, které řeší dálniční oddělení sídlící v Ivanovicích na Hané. „Z hlediska nehodovosti v regionu by bylo zapracování těchto čísel do statistik zavádějící. Na dálnici je úplně jiná charakteristika dopravy. Rychlostní silnice R46 na Olomouc naproti tomu do statistiky zahrnuta je. Nicméně je třeba připomenout, že situaci na této silnici řešilo tři čtvrtě roku dopravní oddělení v Ivanovicích na Hané,“ podotkl mluvčí.

Vzápětí hledal důvody, proč šla čísla tolik dolů. „Samozřejmě z toho máme radost. Osobně si myslím, že tomu hodně přispívají i preventivní akce policistů a časté kontroly. Řidiči je vnímají a dávají si větší pozor. Když to tak bude pokračovat, tak budeme jenom rádi,“ přál si Nečesánek.

Řada úseků v regionu je podle něj přehledná. Silnice vyšších tříd jsou dostatečně široké, jsou většinou udržovány v dobrém technickém stavu a jejich parametry přispívají k bezpečnosti. „V regionu navíc nejsou významná krizová místa. Mám na mysli nepřehledné křižovatky, přejezdy tratí nebo nesrozumitelná značení. Takovou krizovou křižovatkou byla třeba odbočka ze silnice číslo 431 na 429 v Bohdalicích. Ale i ta se dočkala renovace,“ dokončil Nečesánek.

Svůj postřeh ke snížení dopravních kolizí a jejich následků přidává i řidička Marcela Nouzová. „Zavřená byla třeba cesta z Bučovic. Silničáři tam omezili rychlost, lidé jezdili po obchvatu. Určitě byli opatrnější,“ myslela si Nouzová.

V loňském roce se přihodilo i několik kuriózních nehod. Například tři spolužáci ve věku do devatenácti let se na podzim místo školní výuky rozhodli věnovat zábavě při konzumaci alkoholu a následně vyjížďce autem. Podnapilý řidič vozu pak během cesty nezvládl průjezd zatáčkou v obci Mouchnice, vyjel mimo vozovku a smykem narazil do zaparkovaného auta.

Kuriózní ale bylo vzájemné obviňování hochů. Každý přišel se svojí verzí nehody. Policisté museli nakonec trojici vyděšených mladíků rozdělit a provést oddělený výslech, aby se vůbec dověděli pravdu. V době kolize nakonec vůz řídil nejstarší z trojice záškoláků. Výsledek dechové zkoušky byl pozitivní i v jeho případě, navíc však nevlastnil řidičské oprávnění.

Autor: Michal Kočí

11.1.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Evidovat každý prodaný zapalovač, krabičku cigaret, časopis nebo balíček žvýkaček musí od prvního března brněnský trafikant Libor Říkovský. Nejvíce ho na evidenci tržeb trápí zbytečnost tisknutí účtenek. "Musím koupit papír, platím za inkoust do tiskárny
9

První den evidence u obchodníků: účtenky zdržují prodej, někde je ani nechtějí

Ilustrační foto.
1

Vyškovsko zahlcuje smog ze severu. Chtějí proto automatickou měřící stanici

Uviděl, jak se mu zloděj snaží ukrást auto přímo před domem. Včas ho vyrušil

Bučovice - Z okna svého domu v Bučovicích zpozoroval, že se mu někdo snaží ukrást auto. To se v úterý večer se stalo terčem dosud neznámého pachatele.

Nejdelší vlaková výluka v historii Brna zavře na sto dní hlavní nádraží

Brněnsko /INFOGRAFIKA, ANKETA/ - Cestu vlakem do a z Brna i letos zkomplikují lidem opravy železnice. Ty první startují už v březnu.

Na Hádech objevili mořského netvora s klepety starého 300 milionů let

Brno – Ostrými zuby a nebezpečně vyhlížejícími klepety se může chlubit tvor, kterého objevili paleontologové zkamenělého v lomu na brněnských Hádech. V mořích se proháněl před 300 miliony let, a pokud se prokáže jeho jedinečnost, ponese jméno po místě nálezu. Do učebnic se tak může zapsat jako Hadydontus.

Účet za zimu? Na silnicích jedna z levnějších. Zatím stála víc než 132 milionů

Jižní Morava /INFOGRAFIKA/ – Letošní zima patří na jihomoravských silnicích k těm mírnějším. Z víc než miliardy a tří set milionů korun ročního rozpočtu krajských silničářů je ke konci ledna stála tříměsíční údržba 132 milionů korun. Spolu s letní údržbou tvoří největší položku v rozpočtu, zabírá více než třetinu. Kompletní účet ale ještě nemají připravený, zima podle jejich zkušeností o sobě může dát vědět třeba i v březnu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies