Třiadvacetkrát to bylo kvůli tomu, že se policista za volantem plně nevěnoval řízení. Sedmkrát se špatně otáčel nebo couval. „Musíme hlásit každou nehodu, při které se poškodí auto. Tedy i naprosté drobnosti, jako je najetí do výmolu nebo jeho poškození při parkování," vysvětlil množství zaviněných nehod policejní mluvčí Pavel Šváb.

Za zavinění dopravní nehody hrozí policistům i speciální postih, nejčastěji to bývají pokuty nebo snížení platu. „Prochází i školeními, aby s výstražnými světly mohli jezdit. Ovládání aut a krizové situace cvičíme na vyškovském letišti, na brněnském okruhu si zase mohou otestovat třeba stabilitu aut," dodal Šváb.

Nehody policistů
∙ loni policisté na jižní Moravě bourali dvaapadesátkrát, ve čtyřech nehodách figurovali strážníci, ve zbytku státní policisté
∙ třikrát policisté ve služebních autech srazili chodce
∙ za 23 nehod mohl policejní řidič, který se dostatečně nevěnoval řízení, sedmkrát se špatně otáčel nebo couval

Tanku náleží zelená barva, řekli v sobotu členové brněnského vojenského klubu. Rozhodli se Růžový tank v Joštově ulici přebarvit.
Členové vojenského klubu chtěli přemalovat tank nazeleno. Zastavila je policie

Ani to ovšem nemusí srážku odvrátit, v mnoha případech policisté za nehodu nemohou. „Někteří řidiči netuší, jak se k autům jedoucím s výstražnými světly chovat. Často je včas nezaregistrují třeba kvůli hlasitému rádiu, sluchátkům nebo telefonování," vysvětlil Šváb.

Velkou roli hraje kromě neznalosti i stres řidičů projíždějících kolem houkajících aut. „Hlavní je zachovat chladnou hlavu a nepanikařit. Auta nakonec vždycky uhnou, ale zmatek je velký problém. Řidič v koloně navíc těžko odhadne, odkud zvuk majáků vychází," řekl krajský koordinátor Besipu Pavel Čížek.

Stresující působení majáků potvrdila řidička Jitka Kofroňová. „Nevěděla jsem, co mám dělat, tak jsem najela na chodník, i když okolo bylo místa dost," přiznala.

Občas řidiči působí problémy i svojí bezohledností. „Nejenom k policistům, ale třeba i hasičům a záchranářům nejsou tak ohleduplní, jak by měli být," upozornil Šváb.

Někteří řidiči jsou přímo agresivní. „Stává se, že nás evidentně blokují schválně, i když slyší majáky. Přitom v podobných případech většinou jezdíme na pomoc třeba záchranářům," potvrdil mluvčí brněnských strážníků Jakub Ghanem.

Benzinka pod Lozíbkem nesmí být, rozhodl stavební úřad.
Lidé se benzinky bát nemusí. Pokusům o obnovu stanice se ubránili i díky tunelu