VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jak uspět v politice? Lidskost, pomoc odborníků i práce s médii

Jižní Morava - Mediální odborník Petr Engliš sepsal sedm rad, které zajišťují politikům úspěch. Deník Rovnost přináší jejich stručný přehled.

6.7.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto:

PO VOLBÁCH PRÁCE NEKONČÍ. Komunikujte s voliči po celé volební období, půl roku před volbami je málo.

KOŘENY. Nezapomínejte, kdo jsou vaši voliči - především poslanci a senátoři často opomíjejí své volební obvody. Politik, který pomáhá regionu svým vlivem na celostátní úrovni, má zpravidla snazší výchozí pozici. Právě v regionu bude skládat účty za vloženou důvěru.

MÉDIA NEJSOU NEPŘÍTEL. Mylná je představa mnoha politiků, že novináři se je snaží úmyslně poškodit nebo jim schválně upírají prostor. Nezávislá žurnalistika je součástí demokracie. Úspěšný a mediálně zdatný politik chápe, že vztahy s médii je nutné udržovat a budovat. Arogance a odtažitost jsou cestou do pekel.

NEHRÁT DIVADÉLKO. Být viděn versus snaha zviditelnit se. Tady platí, že méně je někdy více. Přelet helikoptérou nad zaplavenými obcemi v obleku, stejně jako příchod na tiskovou konferenci v gumácích a pláštěnce má zpravidla opačný efekt než ten původně zamýšlený. Politika je z velké části divadlo, ale i to má svá pravidla a hranice.

UMĚNÍ ZKRATKY. Názory vyjadřujte jasně a srozumitelně, ale nebagatelizujte je. V době moderních technologií musí politik umět své vyjádření a názory zformulovat do několika slov či vět. Jeden tweet má často větší váhu než hodinový projev na oblastním sněmu.

LIDSKOST. Chovejte se přirozeně a nebojte se ukázat lidskost. Výkon politické funkce s sebou nese zvýšené požadavky na kultivovanost, vystupování a projev. To ale neznamená se za každou cenu přetvařovat. Nejhorší je snaha stylizovat se do nepřirozené pózy. Lidé to dříve nebo později odhalí. To, že politik ukáže svoji lidskou stránku, jej rozhodně neoslabí, právě naopak.

POMOC ODBORNÍKŮ. Politika je řemeslo jako každé jiné a žádný učený z nebe nespadl. Využívat služby módních stylistů nebo docházet na hodiny rétoriky je pro profesionální politiky ve vyspělých zemích zcela běžné. V České republice jsme v tomto směru stále na začátku.

Autor: Petra Kozlanská

6.7.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Studentka Tereza Jedličková o sobě tvrdí, že je možná až příliš ambiciózní. Vysoké nároky tak má i na své okolí.

Skautka vládne parlamentu a sbírá úspěchy i ve hře na klavír

Ilustrační foto.

Farmářské trhy? Málo problematické. Loni inspektoři zjistili jen dva nedostatky

Vyškovské pivo došlo. Čeká se na soud

Vyškov - Pustá místnost, na okně visí cedulka s nápisem Prodej zastaven. Podniková prodejna vyškovského pivovaru je bez života. Krize v něm podle všeho dosáhla vrcholu. Pivo došlo a další se nevyrábí.

Drnovický stadion je opět na prodej. Cena? O polovinu víc, než při dražbě

Drnovice – Místo dělníků pracujících na opravách je na drnovickém fotbalovém stadionu stále klid. Nejenže vypadá stejně jako před dražbou, která se konala před rokem a čtvrt. Jeho nový majitel, brněnská společnost Mengas, se rozhodl, že ho znovu prodá. Koupit by ho podle něj měla obec. Za devět milionů.

Výročí povodní. Podělte se s námi o vzpomínky!

Jižní Morava – V roce 1997 i pět let nato zasáhly jižní Moravu ničivé povodně. Stoletá voda na mnoha místech v kraji napáchala stamilionové škody a zabíjela. Podělte se s námi o své vzpomínky. Redakce jihomoravských Deníků Rovnost hledá fotografie a svědectví z letních povodní v letech 1997 a 2002.

DOTYK.CZ

Prima vyhodila vedoucího vydání Diváckých zpráv neprávem, rozhodl soud

Obvodní soud pro Prahu 8 rozhodl po třech letech ve sporu mezi televizí Prima a vedoucím vydání jejích Diváckých zpráv Jiřím Fröhlichem. Ten se soudil o neplatnost okamžitého zrušení svého pracovního poměru. Soudkyně obvodního soudu dala Fröhlichovi za pravdu. Rozsudek zatím nenabyl platnost, obě strany se mohou odvolat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies