VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nehod motorek v kraji opět přibylo. I kvůli řidičům aut

Jižní Morava /ANKETA/ – Se zraněním páteře, hlavy ale také vnitřních orgánů vozí nejčastěji jihomoravští záchranáři do nemocnic vybourané motorkáře. Podle lékařů jsou jejich zranění ve více než třetině případů velmi vážná. řidiči motocyklů jsou přesto nepoučitelní. Od začátku roku jich na jihomoravských silnicích bouralo již přes osmdesát.

1.6.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/ Vít Černý

Na vině je podle jihomoravského koordinátora Besipu Pavla Čížka velmi často nedodržování předpisů. „Roli hraje hlavně vysoká rychlost," podotkl Čížek.

To potvrdil svou jízdou před nedávnem také šestačtyřicetiletý řidič motorky v Ratíškovicích na Hodonínsku. V rychlosti nezvládl levotočivou zatáčku. „Řidič motorky v zatáčce vyjel mimo silnici. Při havárii utrpěl vážné zranění. Do brněnské nemocnice ho musel převážet vrtulník," popsal nehodu hodonínský policejní mluvčí Petr Zámečník.

Podle Čížka z Besipu si motorkáři často neuvědomují, že není bezpečné zkoušet, co jejich stroj dokáže na silnicích, kde jezdí i další řidiči. „Od toho jsou okruhy nebo motoškoly. Musí si uvědomit, že hazardováním na normálních silnicích ohrožují především svůj život. Motorka jim neposkytuje žádnou ochranu jako třeba auto. Navíc jde i o zdraví dalších účastníků provozu," varoval Čížek.

Řidiči motorek se ale hají. Upozorňují, že ne vždy jsou na vině oni.„Řidiči aut nás často přehlížejí. Už několikrát se mi stalo, že jsem jel po hlavní silnici a z vedlejší mi tam vjelo auto. Řidič dělal, že mě nevidí. Neberou nás jako plnohodnotné účastníky provozu," stěžoval si Petr Kocián z Brna.

Jeho slova potvrzují policejní statistiky. Z jedenaosmdesáti nehod zavinili motorkáři sedmačtyřicet. Tedy zdaleka ne všechny. „Musí si ale uvědomit, že zvlášť pokud jedou vysokou rychlostí, jsou snadněji přehlédnutelní než auta," upozornil koordinátor Čížek.

Při nehodách se od začátku roku na silnicích zranilo šestasedmdesát motorkářů. „Čtrnáct lidí z toho těžce. A jeden zemřel," uvedl mluvčí policie Pavel Šváb.

Podle primáře traumatologie brněnské fakultní nemocnice Petra Nestrojila je při jízdě na motorce důležité kvalitní oblečení a především helma. „Helma ochrání hlavu, ale ne například páteř a orgány v těle. Proto je nutnátaké kvalitní kombinéza, která má ztužení na několika místech těla," vysvětlil Nestrojil.

Nejzávažnější zranění podle něj vznikají při střetu motorky s jiným autem. „Čím rychleji motorkář jel, tím jsou zranění těžší," dodal lékař.

Za nárůst počtu nehod motorkářů může podle koordinátora Besipu možná částečně stát také nový zákon. „Od roku 2013 totiž řidiči nemusí mít na skútry a motorky s objemem válců do 125 kubických centimetrů speciální řidičské oprávnění," poznamenal Čížek.

Autor: Michaela Římanová

Riskují podle vás motorkáři na silnicích víc než ostatní řidiči?

ANO

83 %

NE

17 %

Hlasovalo: 167

Anketa byla ukončena

1.6.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

V Lednici na Břeclavsku vinaři představili Kvevri klub. Budou vyrábět vína starým postupem ve speciálních kvevri nádobách. Jeden ze zakladatelů Tomáš Vican jich má ve svém sklepě v Bulharech jedenáct.
11

Víno se udělá samo, říká Vican. Kvevri nádobami oživuje 6000 let starou metodu

Ilustrační foto.

Tiché bojiště. Zastaví nová směrnice Evropské Unie Napoleona?

Vakcíny proti tetanu docházejí. Lékaři při přeočkování upřednostňují starší děti

Blanensko, Vyškovsko – V dětské ambulanci v Kunštátě na Blanensku předminulý týden vypotřebovali poslední Boostrix Polio. Vakcínu, kterou povinně přeočkovávají deseti až jedenáctileté děti proti záškrtu, tetanu, černému kašli a dětské obrně. A několik měsíců ji ani nedoobjednají. Dodavatel oznámil přerušení výroby. „Potřebujeme obnovu dodávek hned, začínáme mít nenaočkované děti," přiblížila tamní lékařka Marie Neníčková.

Voda z vlastní studny - na kolik přijde

Pokud máme příhodné podmínky na zahradě nebo jiném pozemku pro vybudování studny (o potřebných podmínkách pro stavbu studny jsme psali zde) a jsme rozhodnuti studnu zřídit, udělejme si nejprve velmi přibližnou kalkulaci, na kolik to všechno přijde.

Víceúčelové hřiště v Joklově postaví do dvou měsíců

Vyškov - Původní termín výstavby víceúčelového hřiště byl stanovený do konce září v roce 2015. O rok a půl později si však lidé z Joklovy ulice ve Vyškově stále nezasportují. Není totiž kde. Stavbu zdrželo odvolací řízení některých obyvatel ulice, kteří s ní nesouhlasili.

Konec červených v noci na semaforech? Rozhodne analýza. Jedou kvůli bezpečnosti

Brno /ANKETA/ - Část řidičů i brněnských politiků chce prověřit celonoční provoz křižovatek řízených semafory. V Brně jich je čtyřiadvacet a zpomalují provoz. Semafory se nevypínají kvůli bezpečnosti.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies