VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nesehnutí vyhlásilo šestý ročník soutěže Sexistické prasátečko

Brno /VIDEO/ - Brněnská organizace Nesehnutí vyhlásila šestý ročník soutěže Sexistické prasátečko. Anketa se snaží upozornit na velké množství sexistických reklam v českém mediálním prostředí. Návrhy je možné zasílat do 15. října prostřednictvím nové webové stránky soutěže prasatecko.cz.

2.6.2014
SDÍLEJ:

Brno: Milujeme hliník.Foto: Michal Šebela

Podle Petry Havlíkové z Nesehnutí se sexismus v reklamách neprojevuje jen nahotou, ale hlavně v předsudcích o méněcennosti některého z pohlaví. "Sexismus si většina lidí spojuje jen se sexem, a proto si myslí, že kritizujeme jen nahotu v reklamě. Ve skutečnosti se však sexismus projevuje zejména předsudky o méněcennosti něktrerého pohlaví. Sexistická reklama nám vnucuje, jaká je v uvozovkách správná žena a správný muž," řekla Havlíková.

Podle ní takové reklamy upevňují přežité stereotypy o chování mužů a žen bez ohledu na jejich skutečné vlastnosti a schopnosti.

Organizátoři soutěže kritizují zneužívání ženského těla jako objektu sloužícího pouze k přitáhnutí pozornosti. Cílem nemá být útok na firmy, které sexistickou reklamu mají, ale upozornit na chybějící etiku způsobu propagace. Návrhy mohou lidé posílat přes nový web prasatecko.cz.

Čtěte také…Sexistická reklama roku? Má ji Mendelova univerzita

Absolutním vítězem pátého ročníku soutěže se stal klip spolku LDF (Lehce dráždivá fakulta) to letí z Lesnické a dřevařské fakulty Mendelovy univerzity. Podle genderového odborníka z Fakulty humanitních věd Karlovy univerzity Petra Pavlíka toto video použila dokonce nejpokleslejší soft-pornografické konvence.

U odborné poroty vyhrála reklama firmy Záclony a design se sloganem "poslední kapka jde do textilu".

Autor: ČTK

2.6.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Glyfosát? Povolujeme jej, sdělila Unie. Zemědělce to potěšilo

Možnost vyzkoušet si skákací boty i jinak prověřit dovednosti měly děti na Masarykově náměstí ve Vyškově na tradičním zahájení turistické sezony. Kdo chtěl, mohl vyrazit i na pochod osvobození města.
12

Vyškov odstartoval turistickou sezonu. Děti se vydaly i na pochod osvobození

Děti na internetu prodávají své nahé fotky a nabízí i sex, říká policistka

Jižní Morava /ROZHOVOR/ - Internetový fenomén Modrá velryba, který skrze sérii úkolů, jež mohou vést až k sebevraždám, ovlivňuje děti a teenagery, se objevil i v České republice. Tvrdí to policisté, konkrétní případy ale nechtějí zveřejnit. Medializace fenoménu, který mezi lidmi vyvolal velký ohlas, nebyl dobrý krok podle jihomoravské policejní koordinátorky prevence Zdeňky Procházkové. „Už je to moc nafouknuté. Podobná nebezpečí jsou na internetu pořád, jen se pokaždé jinak nazývají," tvrdí.

Hnojte popelem

Topíte dřevem? Nebo máte doma krb jen tak pro příjemný pocit? Kam dáváte popel? Pokud ho vyhazujete, připravujete se o jedno z nejlepších hnojiv světa.

Mrazy jsou na ústupu, škody na úrodě budou zemědělci znát na konci května

Jižní Morava – Nepříjemný pohled na zmrzlá očka révy vinné čekal vinaře Jiřího Maděřiče z Moravského Žižkova na Břeclavsku, když kontroloval po nedávné mrazivé noci vinohrad. „U některých odrůd, především u Chardonnay či Muškátu moravského, zmrzlo třicet až čtyřicet procent," vypočítával Maděřič. Neradostné sčítání mají za sebou i další pěstitelé.

Karanténa. Školu v Němčanech dezinfikovali kvůli žloutence

Němčany – Do Základní školy a Mateřské školy v Němčanech chodí osmdesát dětí. Část z nich v uplynulých dnech podstoupila přeočkování i testy. Na žloutenku typu A, která v Jihomoravském kraji řádí už řadu měsíců. „Nevíme, jak se k nám dostala. Patrně ji ale přinesl někdo z personálu," sdělila ředitelka školy Jana Doleželová.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies