VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Stop vjezdu kamionů, požaduje Svitávka. Nákladní auta si přes obec krátí cestu

Svitávka, Rousínov – Řidiči nákladních aut si přes Svitávku krátí cestu z hlavního tahu I/43 na Boskovice či Brno. Podle místních jich obcí projedou denně desítky.

4.1.2017 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Jiří Kopáč

Kromě hluku lidem vadí, že nedodržují předepsanou rychlost. „Nákladních aut přes Svitávku jezdí čím dál víc. Není to příjemné, když jdu s dětmi po chodníku a kolem něj projede velké auto," řekla třeba Lucie Borková ze Svitávky.

O zákaz vjezdu aut nad dvanáct tun se vedení městysu snaží už přes rok a půl. Marně. Silničáři, policisté a úředníci si jejich žádost přehazují jako horký brambor.

Nyní ji posuzují úředníci boskovického odboru dopravy. „Ještě nemáme zpracovaný návrh na opatření obecné povahy, ke kterému se pak musí vyjádřit všechny strany. Teď nemohu říct, které řešení navrhneme. Konečné rozhodnutí je otázka tří až čtyř měsíců," odhadla referentka silničního hospodářství Iveta Skotáková.

Místním však už dochází trpělivost. „Kamiony jezdí kolem školy. Je tam omezená rychlost, ale tu dodržuje málokdo. Kdyby kolem obce nebyl obchvat, tak se to dá ještě pochopit. Ale takto?" podivil se starosta Svitávky Jaroslav Zoubek.

Před časem si městys nechal vypracovat takzvaný dopravní pasport, kde vyznačil místa se značkami zákaz vjezdu vozidel nad dvanáct tun. Policisté ho opakovaně zamítli. „Nenašli jsme zákonný důvod, proč tam omezit dopravu. Navíc zákazem by vznikly komplikace při mimořádných situacích na nedaleké I/43. Kudy bychom pak odkláněli dopravu?" ptal se policejní mluvčí Bohumil Malášek.

Vyhnat z města kamiony chtějí také radní z Rousínova na Vyškovsku. „Pokud je ucpaná dálnice, zablokují celé město včetně centra," konstatoval tamní starosta Jiří Lukášek.

Podle Lukáška lze ještě snést, pokud si cestu přes Rousínov kvůli zablokované D1 zvolí řidiči osobních aut. „Ale s nákladními je to hrozné. Dopravci cestu využívají ve dne a především i v noci, šetří za mýto na dálnici," upozornil.

Vytlačení kamionů tak bere za hlavní úkol letošního roku. „Uvažujeme o tom dlouhodobě. Je třeba vytvořit projekt a postupně se pustit do dalších administrativních kroků. Minimálně ty chceme mít za sebou ještě letos," zmínil.

Ve Vyškově o omezení kamionů podle šéfa tamního odboru dopravy Petra Buchty neuvažují, protože spousta aut míří do tamních průmyslových zón a na Bučovicko.

Autor: Jan Charvát, Alena Grycová

4.1.2017 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

O svém boji s rakovinou píše na internetovém blogu třiadvacetiletý Petr Hübel.

S rakovinou bude bojovat až v Peru u domorodého kmene. Věří na zázraky

Tak jako v řadě dalších vesnic Vyškovska si i obyvatelé Ježkovic v sobotu užívali ostatky.
18

OBRAZEM: Silniční kontrola! Ježkovičtí dováděli v maskách v ulicích

Nová zóna místo Dukly: lidé si tam odpočinou až v dubnu, stavba se prodraží

Blansko – O zhruba dva miliony korun se prodraží nová odpočinková zóna, která v Blansku zaplní místo po zbouraném hotelu Dukla. Původně měla být hotová už na konci loňského listopadu. Důvodem zdržení i navýšení ceny je podle radnice chyba projektanta.

Život na Antarktidě: Alkohol na stanici podléhá schválení, říká klimatolog

Brno /ROZHOVOR/ – Přední český klimatolog Pavel Prošek díky své práci procestoval Arktidu i Antarktidu. Na mrazivém světadílu pomáhal přesně před deseti lety založit první českou polární stanici. „Je to vlastně takový dobře zateplený panelák z dřevoštěpky. Ale dodnes stojí a funguje bezvadně," říká o stanici s nadsázkou. Celkově se do těch míst zúčastnil osmi výprav a pomáhal tam založit klimatologický program.

Hledá se patriot s dostatkem času. Sehnat kronikáře bývá často problém

Jižní Morava /INFOGRAFIKA/ – Vedení kronik bývalo dřív výsadou učitelů a vzdělanců, nyní je píšou spíše nadšenci. Na rozdíl od minulosti musí řešit třeba ochranu osobních údajů. Většinou jim ale chybí čas.

Doprava v Brně v roce 2050? Sdílení cest, o pětinu méně aut, tvrdí plán mobility

Brno - Pruhy v protisměru pro cyklisty v jednosměrkách? Rozšíření pěších zón? Přednost autobusů na křižovatkách? Tyto a desítky dalších návrhů ovlivňujících dopravu v Brně představil městský plán mobility do roku 2050. Do 30. dubna k němu lidé mohou zasílat připomínky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies