Kuřátko měl ve dnech před nehodou, která se stala v roce 2011, dovolenou. Zproštění obžaloby proto krajský soud vysvětlil tím, že muž nemohl porušit své povinnosti, pokud nebyl v práci. Jak však Zeman v dovolání podotkl, Kuřátko i o dovolené mluvil s kolegy a zapojil se do řešení problémů na trati. Právě toto sdělení, zaznělo i na jednání u vyškovského soudu, o kterém už redakce Vyškovského deníku Rovnost informovala. Podle Zemana i přes dovolenou Kuřátka vázaly pracovní povinnosti a zodpovědnost.

Čtěte také: Nehoda v Komořanech: silnici možná uzavře přistávající vrtulník

K nehodě došlo v neděli 5. června. Souprava vlaku s pětadvaceti vagony na uhlí jela rychlostí pětaosmdesát kilometrů v hodině. Prvních šest vagonů projelo přes zvlněné koleje bez problémů. Dalších třináct v zatáčce kvůli povoleným šroubům držícím koleje na pražcích vykolejilo. Škoda se vyšplhala na téměř pět milionů korun. Zraněný nebyl nikdo. Jen krátce před tím ovšem kritickým místem projel rychlík, který vezl cestující z Brna do Šumperka.

Vedoucího vyškovského provozního úseku Vladimíra Kuřátka potrestal v březnu loňského roku vyškovský soudce Karel Menšík třiceti měsíci vězení s podmíněným odkladem na dva roky a povinností zaplatit část škody. „Neučinil potřebná opatření k zajištění bezpečnosti provozu poté, co mu byla od 3. do 5. června opakovaně hlášená závada na trati. Bez toho, aby se přesvědčil o závažnosti závady, odmítl zavedení pomalé jízdy," poukázal tehdy Menšík.

Psali jsme: Koleje u Topolan? Jsou v pořádku, říká správce pět let po nehodě

Psali jsme: Vykolejený vlak: u soudu padly podmínky i zproštění viny