Mladík loni šestadvacátého září popíjel, když si náhle vzpomněl, že musí sednout do kamionu a jet nakládat. „Vůbec jsem nemyslel na to, že jsem opilý. Měl jsem největší strach z toho, že nestihnu nakládku. Mohl jsem dostat pokutu, možná by mě šéf vyhodil i z práce,“ vzpomínal Buben na loňskou jízdu se zastřeným zrakem.

„Byl jsem zbrklý a teď toho lituji,“ kál se v soudní síni muž, který má s řízením pod vlivem alkoholu nesčetně zkušeností. Svědčí o tom i jeho trestní rejstřík, kde má několik záznamů za jízdu v opilosti.

Zářijová honička za opilým mladíkem za volantem sedmitunového tahače začala podle soudního spisu u Marchanic na Vyškovsku. Tedy krátce poté, co sjel z dálnice. Buben tam natrefil na policistu Ladislava Grmelu, který jel zrovna do práce, a málem do něj kamionem narazil. Policista okamžitě přivolal na pomoc hlídky. Bylo mu totiž jasné, že se dřív nebo později může odehrát hrozivé neštěstí.

Policisté zastavili kamion až na křižovatce u Katolického domu v Bučovicích. Grmela v civilu vystoupil z auta a chtěl Bubna zkontrolovat. Když otevřel dveře nákladního auta, řidič se rozjel a srazil ho. Přitom narazil do policejního automobilu, který mu blokoval cestu, poškodil jeho registrační značku, rozbil zadní sklo a poranil vedoucího bučovického obvodního oddělení.

Divoká jízda pokračovala dalšími obcemi na Vyškovsku. Skončila až za Slavkovem u Brna. Tam postavili policisté napříč silnicí jiný kamion, který měl opilého řidiče zastavit. Ještě při zatýkání se snažil Buben bránit a nechtěl dobrovolně vystoupit z kabiny svého auta.

Soud na pokání hříšného řidiče nedal a jeho odvolání proti únorovému rozsudku Okresního soudu ve Vyškově zamítl. „Jestliže se obžalovaný tak hrozivě opil, sedl za volant a dokonce jel, pak z něj byla neřízená střela. Může se dát na modlení, že nezpůsobil to, co se stalo před pár týdny na dálnici D1 na Vysočině, kde byla nejhorší havárie v dějinách české dálniční sítě,“ zdůraznil předseda senátu brněnského krajského soudu Jiří Šoukal.

Trest není podle soudu nepřiměřeně přísný. Naopak. „Muži hrozilo až osm let za mřížemi. Navíc nesmí po propuštění z vězení pět let řídit auto. To je, myslím, málo. Klidně ho mohl soud prvního stupně potrestat desetiletým zákazem činnosti. My bychom to určitě potvrdili,“ uzavřel Šoukal.