„Provozní náklady přesáhly o sedmdesát tisíc korun příjmy. Přitom všechny předchozí roky jsme byli z hlediska provozu v zisku. Zvýšením vstupného chceme zabránit tomu, aby se situace opět opakovala,“ vysvětlil ředitel Vyškovských služeb David Olejníček.

Lidi podle něj vyšší vstupné neodradilo. V květnu přišlo do akvaparku dokonce o šest tisíc návštěvníků více než v minulém roce. „Bazén tak vydělal ve srovnání s květnem 2006 o přibližně o třistapadesát tisíc více,“ prohlásil ředitel.

Olejníčkovi dělá více starostí ztráta, kterou akvapark má díky odpisům nemovitého majetku. „Každý rok bychom měli vydělat tři miliony korun, abychom měli peníze na odpisy. To se ale většinou nedaří. Díky tomu nemáme peníze na rozsáhlejší opravy či zlepšování služeb,“ řekl.

Nedávnou rekonstrukci sociálního zařízení venkovního areálu tak z velké části platilo město a Vyškovské služby mohly dát jen půl milionu korun. „Budeme muset začít diskutovat o tom, jak změnit situaci. Zatím jsou na provoz peníze. Nikoho to proto moc nepálí, ale kvůli dlouhodobějšímu rozvoji je to potřeba,“ vysvětlil Olejníček.

Chtěl by proto přilákat sponzora, který by byl schopný poskytnout dostatek peněz. „Třeba nějaký výrobce energie, který by u nás získal reklamu, by rázem mohl vyřešit mnohé problémy. Akvapark by měl peníze na placení odpisů, ale také dost na zlepšování služeb,“ prohlásil ředitel Vyškovských služeb.

K diskusi o budoucnost plaveckého areálu jsou připraveni i někteří radní. „Osobně bych dala přednost, kdyby město pověřilo někoho, kdo by tam podnikal na základě mandátní smlouvy. Ta by mu dala svobodu provozovat určité služby,“ uvedla Dagmar Nepeřená. Podle ní by sice město dál muselo platit nákladnější opravy, částky by ale byly menší.