VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Konec ničení silnic? Tranzitní náklaďáky už do obcí nepustí

Vyškovsko – Hluk, prach, narušená statika budov a také výrazně poškozené silnice. To způsobují v řadě obcí Vyškovska nákladní auta. Jejich řidiči se totiž vyhýbají placení mýta tím, že sjíždějí z dálnic a využívají souběžných silnic nižších tříd. Vyškovským silničářům a obcím však došla trpělivost. Nákladní tranzitní dopravě ve všech obcích mezi Drysicemi a Holubicemi zakážou průjezd.

1.6.2017
SDÍLEJ:

Kamiony. Ilustrační foto. Foto: DENÍK/ Vít šimánek

Na záměru cestáři pracují už řadu měsíců. „Silnice druhých a třetích tříd byly postavené většinou v poměrně dávné době pro úplně jiné složení dopravy, než jaké je v současnosti. Tehdy nikdo netušil, že po nich budou jezdit nákladní auta s návěsy o váze téměř padesát tun,“ poukázal vedoucí technickosprávního úseku vyškovských silničářů Jan Olejníček.

Mezi velmi frekventovaný tranzitní uzel patří například Rousínov. Tam už se novinky nemůžou dočkat. Podle starosty msta Jiřího Lukáška měla být zavedená už před několika lety. „Původně jsme si mysleli, že si zákaz tranzitní nákladní dopravy zařídíme sami. Pak se toho ale ujali silničáři, a to nejen jihomoravští, ale i ze sousedního Olomouckého kraje. Čím dřív zákazové cedule umístí, tím víc budeme slavit,“ těší se Lukášek.

Podle Olejníčka už to nejspíš příliš dlouho trvat nebude. Silničáři potřebují získat ještě souhlas dopravního úřadu. „Akce je administrativně náročná. Ale věřím, že vzhledem k tomu, že ji připravujeme už několik měsíců, je pravděpodobné, že v létě budou zákazové značky u dálnic stát,“ odhadl Olejníček.

Cedulemi bude osazená už dálnice. Aby řidiči náklaďáků věděli, že z ní nemá smysl sjíždět. „Vjezd na silnice nižších tříd bude nad určitý počet tun zakázaný. V tomto případě bude limitem nejspíš dvanáct tun,“ zmínil Olejníček. Součástí značek bude také dodatková tabulka upozorňující na fakt, že se zákaz vztahuje na tranzit, tedy dopravu, která v dané oblasti nemá svůj cíl.

Průkopníkem z Vyškovska jsou Drysice. Ty už svou zákazovou značku mají. Zajistily si ji ve spolupráci s Brodkem u Prostějova. „Zákaz vede, myslím, až po Žešov. Řidiči tranzitu nad dvanáct tun vědí, že když odbočují z dálnice, tak do Drysic už nemůžou. Rozhodně to bylo dobré rozhodnutí. Rozdíl je výrazný. A chválí si ho i místní obyvatelé,“ je spokojená starostka Iva Marková.

Její slova potvrdila obyvatelka Drysic Irena Tlamsová. „Kamionů přes obec jezdilo vždy hodně. Zvlášť když byla kalamita na dálnici, to bylo neúnosné. Myslím, že je to velmi dobrý krok,“ zhodnotila Tlamsová.

Další zákazy
• Obdobný projekt chystají cestáři na silnici II/416. Ta spojuje dálnici D1 se Slavkovem u Brna, Hostěrádkami-Rešovem, Hruškami a Křenovicemi.
• Také z této silnice chtějí cestáři vyloučit těžkou tranzitní dopravu. Za sebou mají jednání se starosty dotčených obcí.
• Projekt už silničáři začali připravovat.

Autor: Alena Grycová

1.6.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.

Dal si pár panáků slivovice. Pak se vydal na projížďku na kole

Ujížděl policistům, tachometr vytočil na víc než 200.
1

Ujížděl policistům, tachometr vytočil na víc než 200

Na záchranu ohrožených soch jsou potřeba miliony. Pomůže i veřejná sbírka

Slavkov u Brna – Některé nemají ruku, jiné se nacházejí v o dost horším stavu. U několika může hrozit, že se rozpadnou. I proto jsou vzácné barokní sochy v areálu slavkovského zámku, převážně v parku, už delší dobu zapsané na seznamu ohrožených kulturních památek. Jaký je jejich skutečný stav, o tom řekne víc odborný monitoring.

Mobilní rozhlas pomůže také v krizi, slibuje autor. V kraji ho využívá 39 obcí

Blanensko, Vyškovsko - V mobilu pípne SMS. Zpráva o tom, že lékař dnes neordinuje, přišla přímo od starosty a ušetří tak zbytečnou cestu do ordinace. Tak funguje aplikace Mobilní rozhlas. Podle Barbory Valešové z Mobilního rozhlasu ji v Jihomoravském kraji využívá devětatřicet obcí.

Půldruhého roku povinných reflexních prvků? Ubylo usmrcených chodců

Jižní Morava /INFOGRAFIKA/ – Povinnost nosit při chůzi po neosvětlených silnicích mimo obec reflexní prvky platí rok a půl. Smyslem novely zákona, která novou povinnosti zavedla, bylo zvýšit bezpečnost chodců. Jak se jí to podařilo, je vidět na číslech. Minulý rok bylo v Jihomoravském kraji devět usmrcených chodců, o šest méně než předloni. Stejný trend hlásí policie i celostátně. „Podíl na tom nepochybně mají i reflexní prvky,“ řekla Zuzana Ambrožová z oddělení BESIP Ministerstva dopravy.

Jak reklamovat koupený dům či byt

Koupili jste si vysněný byt nebo dům a máte pocit, že je dokonalý? Prvotní nadšení z dobré koupě mohou však zanedlouho vystřídat starosti s vadami, které se projeví až po čase. Víte, jaká práva v takovém případě máte? A jak nejlépe postupovat, abyste o ně nepřišli?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení