VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kruhový objezd bude za rok, parkování se zlepší letos

Vyškov – O rok se posouvá plánovaná stavba kruhového objezdu na křižovatce sídliště Osvobození a Dědické ulice ve Vyškově. Kvůli požadavkům majitelů sousedících pozemků a policie muselo město nechat přepracovat projektovou dokumentaci. Už v následujících týdnech však přece jen začnou stavební práce. Alespoň částečné.

6.9.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Pavla Mrázková

Projekt kolem sídliště bude díky nim snadnější. „Město se pustí alespoň do části původně plánovaných úprav. Zaměří se na místní silnici podél sídliště. Ta bude komfortnější jak pro parkující, tak pro projíždějící," uvedla mluvčí vyškovské radnice Dana Ryšánková.

Firma, kterou město našlo ve výběrovém řízení, obrousí stávající povrch silnice, položí nový asfaltový povrch a zkvalitní parkování. „Vznikne tu tak dostatek prostoru pro podélné stání víc než šedesáti aut," poukázala na vylepšení Ryšánková.

Firma opraví přes čtyři sta metrů silnice, a to v úseku začínajícím nad autobusovými zastávkami a končícím před prvním přechodem pro chodce u Základní školy Letní pole. „Práce budou hotové do poloviny listopadu. Náklady se pohybují kolem dvou milionů korun," doplnila mluvčí.

Část cesty u zastávek autobusů u hotelu Dukla, včetně nástupišť a chodníků, město upraví příští rok současně se stavbou kruhového objezdu. „Nad tím, jakým způsobem křižovatku vyřešíme, jsme se zamýšleli dlouhou dobu. Varianta kruhového objezdu je v té podobě, jakou chceme udělat, určitě nejekonomičtější a nejefektivnější," řekl místostarosta města Roman Celý.

Město na přestavbu křižovatky vyčlenilo deset milionů korun. Právě kvůli penězům se připravovala několik let. Původní odhady ceny kruhového objezdu v dané lokalitě se totiž pohybovaly kolem šestnácti milionů korun, což bylo příliš mnoho.

Město se proto loni rozhodlo postavit místo toho průsečnou křižovatku řízenou semafory. „Je mi v podstatě jedno, co tu bude, hlavně když bude křižovatka bezpečnější. Denně tu přecházím a někdy je to o strach. Nicméně nejsem řidič, takže pro mě jsou nejlepší řešení asi semafory, které budou určovat intervaly na jízdu a na přecházení, takže chodci se nebudou muset bát," podotkla tehdy Vyškovanka Lenka Adámková.

Radnice nakonec své plány změnila a znovu se vrátila k variantě kruhového objezdu. Nové výpočty ukázaly, že jeho cena se dá udržet na deseti milionech korun, což je stejně, jako myšlenka křižovatky se semafory. „Myslím, že kruhový objezd je lepší řešení. Každopádně doufám, že tohle je poslední odklad, už se o tom mluví několik let a pořád nic," poznamenal jeden z obyvatel sídliště Pavel Kudlička.

Stavební práce na křižovatce navážou na jiné, které zaměstnávaly dělníky na sídlišti celé léto. Město totiž zahájilo pátou etapu regenerace lokality, a to v horní části pod Základní školou Letní pole. Práce právě finišují. „Vybraná firma opravila stávající parkoviště pro čtyřiapadesát aut a postavila nové s dalšími čtyřiatřiceti stáními. Opravila a přesunula také chodník a veřejné osvětlení," doplnila mluvčí Bednářová.

Rekonstrukce vyšla dohromady na šest milionů korun. Dvě třetiny z této částky uhradila dotace, zbývající dva miliony doplatilo město ze svého rozpočtu.

Autor: Markéta Forró

6.9.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

První vertikální farma. Firma vypěstuje ekologické saláty v patrech nad sebou

Vyškovské Sídliště Víta Nejedlého. Ilustrační foto.

Auta vojáků blokují sídliště. Pomůže rezidenční zóna, zní z armády

Uspořádání Grand Prix? Rekordních 70 milionů od státu. Z dotace splatí i dluh

Brno – Rekordní příspěvek sedmdesát milionů korun získá letos brněnská Grand Prix od Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Podle zástupců Brna a Jihomoravského kraje by letošní ročník měl být ziskový. Zbylé peníze by poté Spolek pro GP, který v Brně závody pořádá, měl využít pro pokrytí ztráty osmadvaceti milionů korun z loňského roku.

AUTOMIX.CZ

Jak snížit spotřebu auta? Není to složité, těmto mýtům ale nevěřte

Spotřeba je dlouhodobě jednou z nejsledovanějších vlastností automobilů. Řidiči jí dokonce často podřizují svůj jízdní styl, volbu pneumatik, ale i výběr vozu jako takového. Ale opravdu víte, jak jezdit co nejúsporněji?

Vyškovský turnaj basketbalových veteránů? Žádná plážovka

Vyškov – Pod bezednými koši vyškovské haly v Nádražní ulici sice bylo o pár kilogramů a roků víc než při mistrovských utkáních, ale zápal a chuť po vítězství si se souboji o body v ničem nezadaly. Vyškovský basketbalový klub uspořádal tradiční mezinárodní turnaj veteránů a s tradičními účastníky posledních let. Mezinárodní punc Memoriálu Vlastimíra (27. ročník) a Zdeňka (4.) Ščudlových opět dodal tým z Košic, obhajovat přijeli Prostějovští, Brno vyslalo old boys z Líšně a samozřejmě nechyběl početněji nejsilnější domácí tým.

AKTUALIZOVÁNO

Šnečí tempo budování dálnic? Hlavně kvůli zpožděnému územnímu plánu, tvrdí

Jižní Morava – Hlavní příčinou současných průtahů při přípravě stavby nových dálnic a silnic první třídy v Jihomoravském kraji je zrušení schválených zásad územního rozvoje před téměř pěti lety. Shodují se na tom zástupci Ředitelství silnic a dálnic i poslanec a místopředseda sněmovního podvýboru pro dopravu Jaroslav Klaška.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies