VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kvůli výluce mají lidé dražší jízdné

Vážany nad Litavou - Obyvatelé Vážan nad Litavou si stěžují, že z důvodu uzavírky silnice do sousedních Hrušek zaplatí víc peněz za dopravu.

3.7.2008
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Foto Deník

Nejednomu obyvateli Vážan nad Litavou se nyní pěkně prodraží cesta do zaměstnání. Kvůli uzavírce silnice do Hrušek musí jezdit do Brna přes Slavkov, nikoliv přes Křenovice. Nezbývá jim tak nic jiného, než si koupit jízdenku na další zónu. Považují to za nespravedlnost.

„Výluku jsem si nevymyslela, tak nechápu, proč bych měla platit víc peněz za jízdné. Doposud jsme platili za čtyři zóny a najednou je jich pět. Proč rozdíl dopravcům nedoplatí kraj, když integrovanou dopravu provozuje?“ ptala se například Blanka Vitoulová.

Uzavírka potrvá do půlky prosince. Vitoulová odhadla, že tak za dojíždění utratí přibližně o čtrnáct set korun víc, než kdyby jezdila přes horní nádraží v Křenovicích. „Jsou lidé, co si koupili půlroční jízdenky na čtyři zóny a dozvěděli se o tom, že mají platit pět až minulý týden. Přijde mi to dost nefér,“ postěžovala si Vitoulová.

Stížnosti místních se donesly i k vedení obce. Starosta obce Josef Hloužek podle svých slov pouze volal do společnosti Kordis, která integrovanou dopravu v Jihomoravském kraji zajišťuje. Spokojil se s odpovědí, že místní musejí platit při cestě do Brna víc. Na dotaz Vyškovského Deníku, zda bude celou záležitost dál nějak řešit, nedokázal odpovědět.

Pracovníci společnosti Kordis přímo vylučují, že by Vážanské od zvýšení jízdného osvobodili. „Cestující, kteří jezdí z Vážan nad Litavou do Brna, si musí dokoupit jízdenku na další zónu, protože jedou přes Slavkov u Brna. Pravidelným cestujícím doporučujeme koupit předplatní jízdenku, která je pro ně výhodnější oproti jízdence jednorázové. Určitou kompenzací výše ceny jízdného je cestovní doba do Brna. Při použití spěšného vlaku je o deset minut kratší než před výlukou,“ informoval vedoucí dopravního odboru společnosti Kordis Jiří Horský.

Ne každý se ale dostane do zaměstnání rychleji než dřív. „Lidé, kteří jezdí za prací do Sokolnic nebo Chrlic, to měli z Křenovic kousek. A teď tam musí jezdit přes celé Brno,“ argumentovala Vitoulová.

Zárověň doplnila, že se spoji ve Slavkově bývají problémy. „Zrovna předevčírem lidem spoj ze Slavkova do Vážan ujel. Museli hodinu čekat na další,“ řekla Vitoulová.

Silničáři dávají podle šéfa vyškovské oblasti krajské správy a údržby silnic Zdeňka Gardelky cestu z Vážan nad Litavou do Hrušek do pořádku kvůli špatnému povrchu. V úseku také opravují tři mosty, zmizet by odtamtud měly ostré zatáčky.

Martina Grycová

Autor: Michal Sklenář

3.7.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Dvě středně těžká a dvě lehká zranění. Přes hodinu zavřená silnice I/50. To je výsledek pondělní nehody, která se stala před půl devátou večer na křižovatce mezi obcí Letonice a bučovickou místní částí Marefy.
AKTUALIZOVÁNO
5

Nehoda zablokovala I/50. Muže s podezřením na vnitřní krvácení odvezl vrtulník

Ilustrační foto.

Opilý muž vylil na podlahu autobusu pivo. I se ženou skončil na záchytce

Sběratel začínal s třemi budíky. Pak musel postavit budíkárnu

Kořenec – František Grufík z Kořence sbírá budíky. Nejstarší má z roku 1890. Jejich prohlídku si zájemci mohou domluvit v tamním muzeu. Sběratelovu chalupu lidé poznají podle vyvěšené vlajky, na které je budík.

Vyškovské fotbalisty po prohře v Uničově opět dostihly sestupové starosti

Uničov – Vyškovští fotbalisté prohráli na trávníku lídra soutěže a vrátily se jim sestupové starosti. Byť tato možnost je hodně teoretická.

AKTUALIZOVÁNO

První den Zemana na jižní Moravě: rezervace pro aktivisty i milost pro Kajínka

Brno, Ivančice /REPORTÁŽ/ - Prezident Miloš Zeman dorazil na třídenní návštěvu Jihomoravského kraje. Mistr bonmotů se předvedl hned první den. Výrokem o aktivistech v rezervacích i milostí pro Kajínka.

Nedostatek brigádníků? Na palubě i u lopaty

Blanensko, Vyškovsko – Přístupné jeskyně v Moravském krasu na Blanensku přilákají každý rok několik stovek tisíc turistů. Správa jeskyní patří v regionu k největším zaměstnavatelům brigádníků. Letos jich sháněla bezmála dvě stě třicet. Zatímco průvodce, pokladní a pracovníky informačního centra není problém sehnat, s kapitány lodiček pro plavbu v podzemí je to o poznání horší. „S lodičkami jezdí v Punkevních jeskyních devět stálých zaměstnanců. Ale protože máme celoroční provoz, potřebujeme na vykrytí víkendů a dovolených asi třicet brigádníků. V poslední době máme problém je vůbec sehnat," uvedl vedoucí Správy jeskyní Moravského krasu Jiří Hebelka.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies