VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kvůli výluce mají lidé dražší jízdné

Vážany nad Litavou - Obyvatelé Vážan nad Litavou si stěžují, že z důvodu uzavírky silnice do sousedních Hrušek zaplatí víc peněz za dopravu.

3.7.2008
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Foto Deník

Nejednomu obyvateli Vážan nad Litavou se nyní pěkně prodraží cesta do zaměstnání. Kvůli uzavírce silnice do Hrušek musí jezdit do Brna přes Slavkov, nikoliv přes Křenovice. Nezbývá jim tak nic jiného, než si koupit jízdenku na další zónu. Považují to za nespravedlnost.

„Výluku jsem si nevymyslela, tak nechápu, proč bych měla platit víc peněz za jízdné. Doposud jsme platili za čtyři zóny a najednou je jich pět. Proč rozdíl dopravcům nedoplatí kraj, když integrovanou dopravu provozuje?“ ptala se například Blanka Vitoulová.

Uzavírka potrvá do půlky prosince. Vitoulová odhadla, že tak za dojíždění utratí přibližně o čtrnáct set korun víc, než kdyby jezdila přes horní nádraží v Křenovicích. „Jsou lidé, co si koupili půlroční jízdenky na čtyři zóny a dozvěděli se o tom, že mají platit pět až minulý týden. Přijde mi to dost nefér,“ postěžovala si Vitoulová.

Stížnosti místních se donesly i k vedení obce. Starosta obce Josef Hloužek podle svých slov pouze volal do společnosti Kordis, která integrovanou dopravu v Jihomoravském kraji zajišťuje. Spokojil se s odpovědí, že místní musejí platit při cestě do Brna víc. Na dotaz Vyškovského Deníku, zda bude celou záležitost dál nějak řešit, nedokázal odpovědět.

Pracovníci společnosti Kordis přímo vylučují, že by Vážanské od zvýšení jízdného osvobodili. „Cestující, kteří jezdí z Vážan nad Litavou do Brna, si musí dokoupit jízdenku na další zónu, protože jedou přes Slavkov u Brna. Pravidelným cestujícím doporučujeme koupit předplatní jízdenku, která je pro ně výhodnější oproti jízdence jednorázové. Určitou kompenzací výše ceny jízdného je cestovní doba do Brna. Při použití spěšného vlaku je o deset minut kratší než před výlukou,“ informoval vedoucí dopravního odboru společnosti Kordis Jiří Horský.

Ne každý se ale dostane do zaměstnání rychleji než dřív. „Lidé, kteří jezdí za prací do Sokolnic nebo Chrlic, to měli z Křenovic kousek. A teď tam musí jezdit přes celé Brno,“ argumentovala Vitoulová.

Zárověň doplnila, že se spoji ve Slavkově bývají problémy. „Zrovna předevčírem lidem spoj ze Slavkova do Vážan ujel. Museli hodinu čekat na další,“ řekla Vitoulová.

Silničáři dávají podle šéfa vyškovské oblasti krajské správy a údržby silnic Zdeňka Gardelky cestu z Vážan nad Litavou do Hrušek do pořádku kvůli špatnému povrchu. V úseku také opravují tři mosty, zmizet by odtamtud měly ostré zatáčky.

Martina Grycová

Autor: Michal Sklenář

3.7.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Hejtman Jihomoravského kraje Bohumil Šimek.

Krajská koalice představila programové prohlášení. Chce řešit majetek i sucho

Ilustrační fotografie.
1

Platy řidičů autobusů: 11 dopravců kývlo na nabídku kraje, čtyři se nevyjádřili

Soutěž Zlatý erb: Bučovice a Vyškov uspěly se svými internetovými stránkami

Bučovice, Vyškov – Ocenění ve dvou kategoriích si v úterý na jihomoravském krajském úřadě převzali zástupci Vyškova. Město, respektive jeho web, znovu uspěl v soutěži Zlatý erb.

Rudé armády, Sovětská. Ulice, které uvízly v socialismu

Blanensko, Vyškovsko - Od Sušilova náměstí směrem na Brno se Rousínovem táhne dlouhá ulice, hlavní dopravní tepna města, kterou denně projedou stovky aut a projde jí nesčetné množství chodců. Na rušné výkladní skříni města ale pozorné kolemjdoucí něco zarazí. Pod číslovkami domů totiž stojí podivný název ulice, a to Rudé armády.

Chtěl po strážnících aby ho zbili. Odvezli ho na záchytnou stanici

Vyškov – Z areálu vyškovské nemocnice ho vyvedla ostraha, znovu se však vrátil. Na muže z Moravských Málkovic tak v neděli večer vrátná zavolala městské strážníky. Muž při příjezdu hlídky seděl ve vestibulu jedné z budov.

Studenti vyrazili na Mars. Jejich let potrvá 102 hodin

Vyškov - Nedostatek jídla a spánku, požární poplachy, epidemie, poruchy lodi. I takové situace zažije posádka, která v pondělí vyrazila na vyškovské hvězdárně na simulovanou misi na Mars. Let potrvá 102 hodin.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies