VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Letní kina v regionu si chválí sezonu. Vyšlo jim počasí

Vyškovsko – Přes dvě stovky diváků na jedno představení. Taková je bilance dvou největších letních kin na Vyškovsku. Letošní sezonu považují za skvělou. Menší kina takovou radost nemají, průměrná návštěvnost se pohybuje jen v desítkách lidí.

16.8.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: archiv Deníku

Slavkovské letní kino v zámeckém parku navštívilo za osm promítacích večerů 1650 diváků. „To je naprosto skvělý výsledek, průměrně to dělá přes dvě stě diváků na promítání. Když si vezmeme, že se mluví o úpadku návštěvnosti a průměr že je údajně tak čtyřicet lidí, můžeme být jen spokojení," chválil sezonu ředitel slavkovského zámku Aleš Šilhánek.

Letošní návštěvnost víc než dvojnásobně překonala tu loňskou. „Aspektů, které nám pomohly, je víc. V prvé řadě je to samozřejmě počasí, bylo příznivé, teplé a hlavně stabilní. Když totiž při projekci fouká vítr, tak se na film skoro nedá dívat," podotkl Šilhánek.

Mezi další faktory, které návštěvnost příznivě ovlivnily, byla podle ředitele i vhodnější doba promítání a vhodnější termín. „Myslím, že srpen je lepší, protože lidé už jsou zpátky z dovolené a hledají další zážitky, které ovšem nebudou vyžadovat tolik času a nejsou tak daleko. I čas promítání jsme posunuli na dobu, kdy se začíná stmívat, protože velká část lidí potom musela ráno do práce. A navíc musím říct, že jsme letos měli velice dobrou propagaci," vyjmenoval Šilhánek důvody letošního úspěchu.

Také vyškovské kino Sokolský dům, které uspořádalo letní promítání v areálu vyškovského pivovaru, nešetří slovy chvály. Na pět promítání totiž přišlo tisíc lidí. „Přesněji tisíc dva. To znamená průměrnou návštěvnost dvě stě lidí na jedno promítání, což je perfektní výsledek. Loni jsme měli jen necelých šest stovek návštěvníků na sedm představení, hodně se na tom podepsalo uplakané počasí," podotkla vedoucí kina Hana Sedláčková.

Vládla Doba ledová 4

Právě slunečné a teplé dny mají na vysoké návštěvnosti největší zásluhu. „A určitě hraje roli také nabídka filmů. Největší trhák byl animovaný film Doba ledová 4, na kterou přišlo 372 lidí. Vysokou návštěvnost měl i český film Líbáš Jako ďábel, přišly skoro tři stovky návštěvníků. A to i přesto, že zrovna ten den přišla velká bouřka. Být hezky, určitě by návštěvnost byla ještě vyšší," myslí si Sedláčková.

To ivanovické kino Ivanka, které každoročně promítá v letním kině přes celé prázdniny, hodnotí sezonu podstatně hůř. Přestože poslední film promítne až v pátek, už teď je jasné, že žádný zázrak se nekoná. „Za červenec nám přišlo jen sto devadesát lidí, ze šesti filmů jsme tak odehráli jen tři. Tržba byla něco kolem šesti tisíc korun, jenže náklady patnáct tisíc," povzdechl si vedoucí kina František Němec.

V srpnu se situace o něco zlepšila. Největší návštěvnost měl, stejně jako v ostatních kinech, film Líbáš jako ďábel. „Bohužel sezona se nám nevyvedla. Jenže to je v lidech. Ivanovičtí k nám nechodí, zachraňují nás ti, kteří sem přijedou autem z okolních vesnic," podotkl Němec.

Nadšení nejsou ani v Lulči. Průměrná návštěvnost tam je totiž zatím kolem třiceti lidí na představení. „Jsme v polovině, ještě šest filmů budeme promítat. Ta druhá polovina je snad divácky atraktivnější, máme připravené třeba filmy Líbáš jako ďábel, Doba ledová 4 nebo Madagaskar 3, tak doufáme, že se to ještě zlomí a lidé přijdou. Bohužel nám nevyšlo počasí, přitom právě z toho důvodu jsme se rozhodli roztáhnout promítání na celé prázdniny a soustředit se převážně na víkendy," vysvětlil starosta Lulče Petr Halas.

Autor: Markéta Forró

16.8.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Ragbisté Vyškova jsou se Slavií favoritem. S respektem k soupeři

Pervitin. Ilustrační foto.

V podmínce prodával pervitin. Hrozí mu deset let za mřížemi

Oslaví symboly: mandle i víno. Unikátní stezka vede k rozhledně

Hustopeče, jižní Morava /TIP NA VÍKEND/ – Stezkou protkanou několika stanovišti s úkoly se v sobotu vydají návštěvníci Hustopečí na Břeclavsku. Cíl? Tamní mandloňové sady.

Slavkov má nové logo. Objeví se i na reklamních předmětech

Slavkov u Brna - Dvouhlavá orlice z nejstaršího dochovaného českého znaku a jeden z největších barokních zámků na Moravě. To jsou dva nejvýraznější prvky, které symbolizují Slavkov u Brna a staly se předlohou pro nové městské logo.

Vesnice? Někdy noclehárny pro měšťáky unavené Brnem

Vyškovsko, Blanensko /INFOGRAFIKA/ – V Habrovanech je do půl roku prodaný každý domek a minimálně jednou do měsíce se někdo přijde podívat na tamní volné stavební parcely. V Bukovině na Blanensku zas nestíhají odmítat zájemce o pozemky, které jim už došly. Jak vyplývá z údajů Českého statistického úřadu, vesnice v regionu, a to především ty blízko Brna, přitahují nové lidi. Takové, kteří jsou už unavení městem. „Když se stěhují, chtějí být na menší dědině, kde mají pěkný pozemek a dům, a to za rozumné peníze," vysvětlil makléř brněnské realitní společnosti Gaute Vojtěch Urbánek.

Opravy silnic v kraji? Z dvaceti projektů je devět mostů

Jižní Morava – Mosty u Šakvic na Břeclavsku 123 milionů, v Hodoníně čtyřiapadesát, ve Lhotě Rapotina na Blanensku necelých devětadvacet milionů. Silničáři v kraji letos ze státního příspěvku 228 milionů korun opraví hlavně mosty. Mezi dvacítkou připravených oprav jich je devět.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies