VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Lidem z Rousínova vadí projíždějící kamiony. Oprášili myšlenku obchvatu

Rousínov – Provoz v centru Rousínova je čím dál horší, shodují se místní, nehledě na současné opravy na dálnici D1 a průtahu, kdy prakticky neexistuje žádná varianta, kudy je možné město bez komplikací projet. „Pokud neberu v úvahu polní cesty, není možné v případě opravy náměstí projet jinudy," potvrdil rousínovský starosta Jiří Lukášek. Na posledním zasedání zastupitelé oprášili někdejší myšlenku na stavbu obchvatu s tím, že představili dvě varianty, kudy může vést.

19.9.2015 1
SDÍLEJ:

Obyvatele Rousínova stále víc trápí nákladní auta projíždějící centrem města. Jeho vedení chce nechat postavit obchvat. Kudy má vést, rozhodli zastupitelé na posledním jednání.Foto: Městský úřad Rousínov

Zároveň už se také pro jednu z nich rozhodli. Přednost dali té jižní. „Podle mě je lepší mimo jiné v tom, že je méně zatěžující. Navíc jde také o souvislou cestu kolem dálnice," okomentoval starosta.

Přestože spousta lidí s obchvatem souhlasí, ozývají se i rozporuplné názory. Třeba Rousínovan Miroslav Růžička má obavy, že kvůli němu utrpí místní obchodníci. „Stavba určitě bude k něčemu dobrá. Z hlediska provozu v centru jde o dobré řešení. Na druhou stranu si myslím, že když se auta takto začnou vyhýbat městu, prodejny přijdou o své zákazníky a logicky jim klesnou tržby," naznačil Růžička.

Iniciativa k vytvoření obchvatu v Rousínově vznikla zhruba před čtyřmi lety. „Třeba Slavkov u Brna ho má vybudovaný. Ani si nechci představovat, jaké by tam vznikaly situace, kdyby ho neměli. Kvůli velkému provozu v Rousínově jsme se inspirovali a v minulém volebním období jsme se obchvat snažili prosadit i tady. A jelikož se nyní dělá nový územní plán, připadá nám to jako dobrá příležitost, jak problém s dopravou vyřešit," sdělil Lukášek.

První úvahy byly takové, že obchvat vznikne podél železnice, která vede obloukem kolem Rousínova. To se ale ukázalo jako neproveditelné. Vzhledem k těsné blízkosti kolejí a zástavby by bylo nutné zbudovat tunely a nový viadukt. „Tato severní varianta by byla dražší a navíc by zasahovala i do katastru Habrovan, což Habrovanským není příliš po vůli," dodal starosta.

Proti jižní, kterou tedy zastupitelé odsouhlasili, jsou nicméně obyvatelé rousínovské místní části Slavíkovice. Podle Lukáška jsou přesvědčení, že pozemky, kudy by měla nová silnice vést, ztratí na hodnotě a bude je obtěžovat hluk.

Podle šéfa radnice naopak budou parcely lépe přístupné. „Kolem navíc není plánovaná žádná výstavba. Jsou to jen průmyslová území. Jde o pole, kde se dřív plánovaly plochy pro průmysl a drobnou výrobu," vysvětlil Lukášek.

Nyní se území vloží do takzvané rezervy, do budoucna tedy na něm jiné stavby než obchvat nevzniknou.

Nově vybudovaná silnice, zřejmě druhé třídy, by měla být majetkem kraje. Pro šéfa vyškovské oblasti Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje Zdeňka Gardelky byla ovšem informace o plánovaném rousínovském obchvatu novinkou. „S městem jsme žádná jednání na toto téma neměli," řekl Gardelka.

Kdy se můžou Rousínovští těšit na větší klid ve městě, zatím není jasné. Dřív než za deset let to zřejmě podle starosty nebude. Otázkou pak budou i peníze. Město se na placení vzhledem k objemu rozpočtu podílet nehodlá.

Než stavbu zanesou do územního plánu, budou mít obyvatelé Rousínova možnost vyjádřit se k projektu, a to na veřejném projednání. „Poté ho necháme dopracovat a pak ho předložíme zastupitelstvu," předeslal Lukášek.

Problémy s kamiony, které projíždějí centrem města, dlouhodobě trápí i Bučovice. Roky se tam počítalo s přeložkou frekventované silnice I/50, v několika posledních letech vedení města s Ředitelstvím silnic a dálnic řeší obchvat. Uskutečnění stavby je ale zatím v nedohlednu.

TEREZA DOLEŽELOVÁ

Autor: Redakce

19.9.2015 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.

Dal si pár panáků slivovice. Pak se vydal na projížďku na kole

Ujížděl policistům, tachometr vytočil na víc než 200.
1

Ujížděl policistům, tachometr vytočil na víc než 200

Na záchranu ohrožených soch jsou potřeba miliony. Pomůže i veřejná sbírka

Slavkov u Brna – Některé nemají ruku, jiné se nacházejí v o dost horším stavu. U několika může hrozit, že se rozpadnou. I proto jsou vzácné barokní sochy v areálu slavkovského zámku, převážně v parku, už delší dobu zapsané na seznamu ohrožených kulturních památek. Jaký je jejich skutečný stav, o tom řekne víc odborný monitoring.

Mobilní rozhlas pomůže také v krizi, slibuje autor. V kraji ho využívá 39 obcí

Blanensko, Vyškovsko - V mobilu pípne SMS. Zpráva o tom, že lékař dnes neordinuje, přišla přímo od starosty a ušetří tak zbytečnou cestu do ordinace. Tak funguje aplikace Mobilní rozhlas. Podle Barbory Valešové z Mobilního rozhlasu ji v Jihomoravském kraji využívá devětatřicet obcí.

Půldruhého roku povinných reflexních prvků? Ubylo usmrcených chodců

Jižní Morava /INFOGRAFIKA/ – Povinnost nosit při chůzi po neosvětlených silnicích mimo obec reflexní prvky platí rok a půl. Smyslem novely zákona, která novou povinnosti zavedla, bylo zvýšit bezpečnost chodců. Jak se jí to podařilo, je vidět na číslech. Minulý rok bylo v Jihomoravském kraji devět usmrcených chodců, o šest méně než předloni. Stejný trend hlásí policie i celostátně. „Podíl na tom nepochybně mají i reflexní prvky,“ řekla Zuzana Ambrožová z oddělení BESIP Ministerstva dopravy.

Jak reklamovat koupený dům či byt

Koupili jste si vysněný byt nebo dům a máte pocit, že je dokonalý? Prvotní nadšení z dobré koupě mohou však zanedlouho vystřídat starosti s vadami, které se projeví až po čase. Víte, jaká práva v takovém případě máte? A jak nejlépe postupovat, abyste o ně nepřišli?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení