Vydává hrozný hluk. Přesvědčila se o tom i redaktorka Vyškovského deníku Rovnost. „Navíc povrch je poměrně drsný, takže má člověk i celkově nekomfortní pocit při řízení," zmínil Rožek.

Podle informací Vyškovského deníku Rovnost nejde o ojedinělou reakci. Nespokojené odezvy zaskočených lidí zaznamenala nejen v osobní komunikaci, ale i na sociálních sítích a diskusích. „Bylo nutné položit extrémně hrubý povrch, který v zimě zabrání tomu, aby se auta nezahrabala, když budou stoupat do toho metr vysokého kopce? Zůstává mi rozum stát nad tím, co se to děje," ironicky reagovala v diskuzním fóru vyškovské radnice žena, která se podepsala jako Věra.

U CESTÁŘŮ SPOKOJENOST

Silničáři jsou nicméně s výsledkem spokojení. A další mikrokoberce přibydou. „Splňují naše očekávání, proto je míníme využívat i do budoucna. Mikrokoberce jsou údržbovou technologií. Nenahrazují tedy onu klasickou technologii, ale slouží ke zlepšení původních vlastností obrusné vrstvy silnice a k prodloužení životnosti živičného povrchu o pět až devět let," vysvětlil důvody šéf vyškovských silničářů Zdeněk Gardelka.

Jak dodal, jednou z jejich předností je výrazné zlepšení protismykových vlastností. „S tím souvisí i zmíněná zvýšená hlučnost. Samozřejmě se časem sjíždí, čímž dojde ke snížení hluku. Ale zároveň ke snížení protismykových vlastností," upozornil Gardelka s tím, že velkou výhodou je také cena za mikrokoberce. „Ta je zhruba poloviční než cena čtyřcentimetrové obrusné vrstvy. Samozřejmě tedy hraje svou roli," srovnal vedoucí oblasti.

I přesto, že jsou s novinkou silničáři spokojení, pro letošní rok už s jejím využitím nepočítají. I vzhledem k počasí. Nicméně řadu oprav a rekonstrukcí ještě do konce roku plánují.

Nejvyšší částku, něco přes deset milionů korun, si vyžádá oprava silnice mezi Milešovicemi a Kobeřicemi u Brna. Tam se zaměří na obnovu obrusné vrstvy. „Práce zahájíme koncem října. Lidé se musí připravit na úplnou uzavírku. Průjezd bude povolený jen autobusům," přiblížil Gardelka.

Obyvatelé Milešovic zprávu vítají. Jak podotkl jejich starosta Michal Polanský, úsek je už v dezolátním stavu. „Byla postavená na úplně jiný provoz, než který je dnes. Takže je samá díra a porucha. O uzavírce víme, problém s ní nemáme. Lidé můžou bez problémů jezdit buď na Otnice, nebo Šaratice. Jsme samozřejmě rádi, že silničáři k opravě přistoupili," těšilo Polanského.

Do konce roku se však cestáři zaměří nejen na komunikace druhých a třetích tříd, ale také na mosty. Víc než čtyři miliony šest set tisíc korun si vyžádá oprava mostu u Rousínova, který vede přes železnici. „Pravidelná prohlídka nám ukázala závažné nedostatky. Musíme sanovat spodní vrstvu i nosnou konstrukci, vyměnit bezpečnostní zařízení, obrusnou vrstvu a hmoty mostních závěrů. Součástí pak jsou i drobné údržbové práce na římsách a dlažbách pod mostem," popsal Gardelka.

Upřesnil, že práce už jsou v plném proudu. Hotovo má být do konce října.

Další opravy
- most u Drysic přes D46 (1 481 000 Kč)
- silnice III. třídy Medlovice: rekonstrukce průtahu (9 527 000 Kč)
- silnice III. třídy Nemojany – Luleč: opravy po kanalizaci (3 795 000 Kč)
- silnice II. třídy Vyškov – Manerov: velkoplošné vysprávky (593 000 Kč)
- silnice II. třídy Podomí: oprava po kanalizaci (2 418 000 Kč)
- silnice III. třídy Holubice: oprava po kanalizaci (1 180 000 Kč)
Zdroj: SÚS JmK Vyškov