VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nervy s uzavírkou střídají semafory

Vyškovsko – Namísto desetiminutové cesty do práce nebo k doktorovi časově náročné loudání za traktorem nebo kamionem. Takový je podle zkušeností obyvatel Ježkovic nebo Ruprechtova dopad uzavírky cesty mezi Drnovicemi a Podomím.

9.8.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Kopáč

„Objížďka je časově o dost náročnější a také únavná,“ uvedl třeba Josef Gottvald z Ježkovic.

Úplná uzavírka totiž řidiče odřízla od světa a poslala na dlouhé objížďky, na kterých se těžko předjíždí. Podle vyškovského odboru dopravy byla i přesto tím nejlepším možným řešením.

Například Pavel Tomášek z Ježkovic jezdil jako majitel autoservisu po objížďkách několikrát denně. „Právě jedu do Vyškova a jsem z toho úplně na prášky. Jezdím zákazníkům nechat udělat technickou třeba třikrát denně a stojí mě to spoustu času,“ stěžoval si Tomášek.

Cestu po objížďce podle něj protáhnou kamiony. „Když chytnu kolonu za nějakým velkým autem, které nejde na té cestě předjet, tak jsou to desítky minut navíc,“ dodal.

Podle lidí je objížďka nejen úzká, ale také nebezpečná. „Když tam potkáme náklaďák nebo autobus, tak je to nebezpečné. Zatáčky na objížďce navíc svádí mladé k rychlejší jízdě,“ uvedl Pavel Oujeský z Ruprechtova, který si kvůli uzavírce každý den zdvojnásoboval cestu do práce.

Složité objížďky

Živnostníka Antonína Petruše zase trápí, že do jeho ruprechtovské pobočky netrefí zákazníci. „Míváme problém jim vysvětlit, jak se k nám po těch objížďkách dostanou,“ podotkl Petruš.

Vedoucí vyškovského odboru dopravy Petr Buchta je přesto přesvědčený, že i přes problémy byla úplná uzavírka správným řešením. „Jednalo se o velký zásah do vozovky, takže částečná uzavírka nepřicházela v úvahu,“ tvrdil Buchta.

Podobně vidí situaci i mluvčí společnosti Skanska, která dílo vykonává. „V uzavřeném úseku došlo ke kompletnímu přeložení dvou set metrů silnice. Celou cestu jsme přesouvali o čtyři metry kvůli zvýšení bezpečnosti. Proto muselo dojít k úplné uzavírce,“ vysvětloval mluvčí stavební společnosti Leoš Verner.

Jak ale mluvčí potvrdil, nervům za volantem o víkendu odzvonilo. „Úplná uzavírka přechází na částečnou, doplněnou semafory. Ta bude pokračovat z důvodů dokončovacích prací,“ nastínil vývoj situace Verner.

Původně mělo dojít k této změně už na konci července, počasí to ale neumožnilo. „Když hodně prší, musíme stavbu zastavit, abychom udrželi její požadovanou kvalitu,“ dodal.

Uzavírka komplikovala život i vedení nejbližší obce. „Máme problémy s tím, že si lidé zkracují cestu po účelové komunikaci vedoucí kolem našeho hřbitova do Ježkovic, která není k normálnímu provozu určená,“ uvedla starostka Drnovic Zuzana Hermanová.

Autor: David Němeček

9.8.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

První vertikální farma. Firma vypěstuje ekologické saláty v patrech nad sebou

Vyškovské Sídliště Víta Nejedlého. Ilustrační foto.

Auta vojáků blokují sídliště. Pomůže rezidenční zóna, zní z armády

Uspořádání Grand Prix? Rekordních 70 milionů od státu. Z dotace splatí i dluh

Brno – Rekordní příspěvek sedmdesát milionů korun získá letos brněnská Grand Prix od Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Podle zástupců Brna a Jihomoravského kraje by letošní ročník měl být ziskový. Zbylé peníze by poté Spolek pro GP, který v Brně závody pořádá, měl využít pro pokrytí ztráty osmadvaceti milionů korun z loňského roku.

AUTOMIX.CZ

Jak snížit spotřebu auta? Není to složité, těmto mýtům ale nevěřte

Spotřeba je dlouhodobě jednou z nejsledovanějších vlastností automobilů. Řidiči jí dokonce často podřizují svůj jízdní styl, volbu pneumatik, ale i výběr vozu jako takového. Ale opravdu víte, jak jezdit co nejúsporněji?

Vyškovský turnaj basketbalových veteránů? Žádná plážovka

Vyškov – Pod bezednými koši vyškovské haly v Nádražní ulici sice bylo o pár kilogramů a roků víc než při mistrovských utkáních, ale zápal a chuť po vítězství si se souboji o body v ničem nezadaly. Vyškovský basketbalový klub uspořádal tradiční mezinárodní turnaj veteránů a s tradičními účastníky posledních let. Mezinárodní punc Memoriálu Vlastimíra (27. ročník) a Zdeňka (4.) Ščudlových opět dodal tým z Košic, obhajovat přijeli Prostějovští, Brno vyslalo old boys z Líšně a samozřejmě nechyběl početněji nejsilnější domácí tým.

AKTUALIZOVÁNO

Šnečí tempo budování dálnic? Hlavně kvůli zpožděnému územnímu plánu, tvrdí

Jižní Morava – Hlavní příčinou současných průtahů při přípravě stavby nových dálnic a silnic první třídy v Jihomoravském kraji je zrušení schválených zásad územního rozvoje před téměř pěti lety. Shodují se na tom zástupci Ředitelství silnic a dálnic i poslanec a místopředseda sněmovního podvýboru pro dopravu Jaroslav Klaška.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies