Na předsedu osadního výboru v Dědicích Jiřího Wasserburgera se už s kritikou obrátil nejeden obyvatel. „I mně se zdá zbytečně mohutná a vysoko nad terénem. Připomíná silnici a narušuje ráz krajiny. Cyklotrasa, co vede z Palackého ulice do Hamilton ke kapličce, je mnohem citlivěji udělaná,“ přemítal.

Lidé se s dotazy obraceli i na předsedu opatovického osadního výboru Jana Surého. Ten jim vysvětluje, že na cyklotrase můžou jezdit i auta. „Spodní část tak musí být robustnější než cyklostezka. I výška je odůvodněná. Kdyby se strhl prudký liják, nesmí trasu zalít bahno a voda,“ informoval Surý. Mluvčí Vyškova Michal Kočí doplnil, že převýšení cesty je navržené i z důvodu zabránění vjezdu zemědělské techniky na pozemky.

Nová cyklotrasa
• Aktuálně je v plném proudu první etapa stavby cyklotrasy. Hotová má být v červnu.
• Cena za obě etapy je téměř 2 300 000 korun.
• Zahájení výstavby o několik let odsunul spor města s Jiřím Krutílkem. Řeší ho i soudy.

Mezi lidmi však koluje informace, že materiál využitý na stavbu stezky je tvořený sutí z demolice zimního stadionu. „Říká se, že ho tam radnice chtěla uložit. A proto je plocha prý tak obrovská,“ poukázal Vyškovan Matěj Čermák.

To však město odmítá. Kočí uvedl, že zhotovitelem stavby je společnost Eurovia CS, která nemá s demolicí nic společného. „Na konstrukci cesty dělníci používají betonový a asfaltový recyklát, konečnou vrstvu představuje asfaltový zástřik s drtí,“ přiblížil Kočí.

Ilustrační foto.
Cyklisté se vydají Srdcem jižní Moravy. Potkají se v půli cesty u větrného mlýna

A to je zase trnem v oku dědickému zemědělci Jiřímu Krutílkovi, který má s Vyškovem dlouhodobé spory. Týkají se jeho cesty, která na cyklostezku navazuje. „Beton bude sát vlhkost, v zimě zmrzne a bude se drolit. Do základu nepatří nic jiného než kámen, protože ten vodu nenasákne,“ řekl zemědělec.

V lokalitě prodává i pozemky pro výstavbu domů. „Nezáleží, jestli příjezdová cesta bude stále v mém vlastnictví, nebo ji s Vyškovem směníme za ornou půdu. V obou případech dohlédnu, že taková cesta, jako je vznikající trasa, kolem domů nepovede. Musí umožnit jejich kolaudaci,“ dodal Krutílek.

Kromě sporu s Krutílkem město řešilo i problém se získáním souhlasů vlastníků dotčených pozemků. „Jedna z majitelek ho nedala a parcelu městu nabídla k prodeji. Ovšem za cenu, kterou nemůžeme akceptovat. Úsek jsme tedy rozdělili na dvě části. A majitelka se odvolala proti stavebnímu povolení k druhé etapě,“ přiblížil Kočí. Odvolání nyní řeší krajský úřad.

Růžový tank výtvarníka Davida Černého v Brně. Technici jej postavili před Červený kostel na Komenského náměstí. Tank je součástí výstavy Moravské galerie Kmeny 90.
Růžový tank je v Brně. Symbol svobodného projevu stojí před Červeným kostelem