VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Pětina obyvatel Bučovic nechce přeložku

Bučovice - Plánovaná stavba přeložky silnice I/50 v Bučovicích rozdělila obyvatele města. Podepisují petice pro a proti. Na podzim o nich rozhodne zastupitelstvo.

1.7.2009
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Dagmar Rozkošná

Problém řešení neúnosné dopravní situace v centru Bučovic vytvořil ve městě dva tábory odpůrců. Každý prosazuje svoji pravdu. Nelehká povinnost rozsoudit je čeká na zastupitele města.

V převaze jsou zatím ti, kdo přeložku silnice nechtějí. Dvanáct set dvaašedesát lidí si myslí, že se tím jeden problém pouze posune o pár stovek metrů dál od centra. „Stavba přeložky je jen částečným řešením. Nepřinese žádné zlepšení. Sice se zkvalitní život lidem v jedné části města, ovšem na úkor obyvatel jiné lokality,“ upozornila organizátorka petice Zuzana Krajčová, která bydlí ve Ždánské ulici.

Pod peticí za zachování územního plánu a vybudování přeložky v původně naplánované trase se za čtrnáct dní sešlo čtyři sta pětašedesát podpisů. Jedná se především o lidi, kteří trpí nadměrnou dopravou na průtahu městem. „Naštěstí jsme si vyměnili nová okna. Předtím jsme se doma téměř neslyšeli. Nejhorší je doprava v pátek odpoledne,“ popsala situaci například osmdesátiletá obyvatelka Slavkovské ulice Věnceslava Benešová.

Za petiční výbor vystupuje Jiřina Albrechtová ze Slavkovské ulice, kterou redakce kvůli dovolené nezastihla.

Město má devadesát dnů na to, než věc veřejně projedná. „Důvody, které obě strany uvádějí, jsou závažné a posoudí je kompetentní instituce. Především investor, tedy Ředitelství silnic a dálnic zastupující majitele komunikace, čili stát,“ konstatovala starostka Bučovic Šárka Šilerová.

Investor doposud o obsahu petice proti přeložce neví. „Zatím jsme dostali jen dokument zasazující se za zbudování přeložky. Pokud jde o druhou petici, potřebujeme také znát postoj města,“ uvedla pracovnice brněnské správy Ředitelství silnic a dálnic Věra Hoderová.

Na veřejné schůzi zastupitelstva za účasti hejtmana Jihomoravského kraje Michala Haška má zaznít stanovisko investora, ekologů i města. „Pokud se zastupitelé rozhodnou podpořit petici proti přeložce, musí město připravit a schválit nový územní plán. V takovém případě zůstává otázkou, kdo náklady spojené se změnami v plánu, dosavadními projektovými pracemi, územním řízením, případně dalšími nutnými studiemi zaplatí. Jestli státní pokladna nebo město,“ poznamenal místostarosta Bučovic František Šujan. Ten ještě podotknul, že diskuse kolem řešení dopravy v centru města trvá už třicet let.

Jeho úvahy potvrdila i Hoderová. „Na téma změny územního plánu bychom v případě potřeby určitě vyvolali diskuzi,“ sdělila.

Současný územní plán, který s přeložkou silnice I/50 počítá, schválili zastupitelé v roce 1995 v poměru hlasů deset ku pěti. „Byly předloženy tři varianty, ze kterých zastupitelé vybrali nejlepší. Těžko přijdeme s něčím novým. Potřebujeme získat nové posudky od ekologů a zvážit, v čem se situace od té doby změnila, jaké jsou současné možnosti, “ doplnil Šujan.

Autor: Hana Bajáková

1.7.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

První vertikální farma. Firma vypěstuje ekologické saláty v patrech nad sebou

Vyškovské Sídliště Víta Nejedlého. Ilustrační foto.

Auta vojáků blokují sídliště. Pomůže rezidenční zóna, zní z armády

Uspořádání Grand Prix? Rekordních 70 milionů od státu. Z dotace splatí i dluh

Brno – Rekordní příspěvek sedmdesát milionů korun získá letos brněnská Grand Prix od Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Podle zástupců Brna a Jihomoravského kraje by letošní ročník měl být ziskový. Zbylé peníze by poté Spolek pro GP, který v Brně závody pořádá, měl využít pro pokrytí ztráty osmadvaceti milionů korun z loňského roku.

AUTOMIX.CZ

Jak snížit spotřebu auta? Není to složité, těmto mýtům ale nevěřte

Spotřeba je dlouhodobě jednou z nejsledovanějších vlastností automobilů. Řidiči jí dokonce často podřizují svůj jízdní styl, volbu pneumatik, ale i výběr vozu jako takového. Ale opravdu víte, jak jezdit co nejúsporněji?

Vyškovský turnaj basketbalových veteránů? Žádná plážovka

Vyškov – Pod bezednými koši vyškovské haly v Nádražní ulici sice bylo o pár kilogramů a roků víc než při mistrovských utkáních, ale zápal a chuť po vítězství si se souboji o body v ničem nezadaly. Vyškovský basketbalový klub uspořádal tradiční mezinárodní turnaj veteránů a s tradičními účastníky posledních let. Mezinárodní punc Memoriálu Vlastimíra (27. ročník) a Zdeňka (4.) Ščudlových opět dodal tým z Košic, obhajovat přijeli Prostějovští, Brno vyslalo old boys z Líšně a samozřejmě nechyběl početněji nejsilnější domácí tým.

AKTUALIZOVÁNO

Šnečí tempo budování dálnic? Hlavně kvůli zpožděnému územnímu plánu, tvrdí

Jižní Morava – Hlavní příčinou současných průtahů při přípravě stavby nových dálnic a silnic první třídy v Jihomoravském kraji je zrušení schválených zásad územního rozvoje před téměř pěti lety. Shodují se na tom zástupci Ředitelství silnic a dálnic i poslanec a místopředseda sněmovního podvýboru pro dopravu Jaroslav Klaška.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies