VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Být hasičem je lákavější

Jižní Morava - Opačný problém než policisté mají na jižní Moravě hasiči. Přestože musí zájemci o práci ve sboru profesionálních hasičů projít stejně náročnými přijímacími testy jako policisté, hlásí se k nim více lidí, než mohou přijmout.

5.1.2008
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK

„Na začátku roku máme mírný nadstav. U jihomoravských hasičů pracuje k prvnímu lednu zhruba devět set čtyřicet profesionálů,“ tvrdí ředitel jihomoravských hasičů Zdeněk Vlkojan.

Člověk, který chce být hasičem, musí stejně jako policisté absolvovat fyzické i psychologické testy. „Problém lidem dělají psychologické testy a zdravotní prohlídky. Navíc se potýkáme s tím, že na prohlídky u lékařů musejí nováčci čekat. Lékaři totiž vyšetřují i policisty a ty někdy upřednostňují,“ řekl Vlkojan.

Důvod, proč lidé touží být raději hasiči, je podle psychologů jasný. „Policisté jsou represivní složka a v očích lidí méně oblíbení. Hasiči navíc stoupli po událostech jedenáctého září v New Yorku v ceně. Média je mají za hrdiny,“ myslí si psycholog Jiří Brančík.

Velký zájem o hasičskou uniformu potvrzuje lektor Odborného učiliště požární ochrany v brněnské Líšni Pavel Tománek. Být hasičem chce podle něj bezmála dva tisíce lidí ročně.

„Do každého kurzu se hlásí zhruba čtyři sta zájemců. Přijmeme ale jen necelých sto třicet, zbytek musí počkat,“ doplnil Tománek.

K policii se sice lidé tolik nehrnou, ale policejní prezidium vymyslelo způsob, jak do náboru zapojit i kmenové zaměstnance. „Máme vnitřní motivační kampaň. Pokud někdo najde nového policistu, dostane odměnu. Tři až pět tisíc korun,“ přiblížil kampaň mluvčí policejního prezidia David Kubalák.

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY:

Na Vyškovsku chybí policisté

Na jižní Moravě chybí téměř tři sta policistů

Autor: Pavel Mokrý

5.1.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

První vertikální farma. Firma vypěstuje ekologické saláty v patrech nad sebou

Vyškovské Sídliště Víta Nejedlého. Ilustrační foto.

Auta vojáků blokují sídliště. Pomůže rezidenční zóna, zní z armády

Uspořádání Grand Prix? Rekordních 70 milionů od státu. Z dotace splatí i dluh

Brno – Rekordní příspěvek sedmdesát milionů korun získá letos brněnská Grand Prix od Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Podle zástupců Brna a Jihomoravského kraje by letošní ročník měl být ziskový. Zbylé peníze by poté Spolek pro GP, který v Brně závody pořádá, měl využít pro pokrytí ztráty osmadvaceti milionů korun z loňského roku.

AUTOMIX.CZ

Jak snížit spotřebu auta? Není to složité, těmto mýtům ale nevěřte

Spotřeba je dlouhodobě jednou z nejsledovanějších vlastností automobilů. Řidiči jí dokonce často podřizují svůj jízdní styl, volbu pneumatik, ale i výběr vozu jako takového. Ale opravdu víte, jak jezdit co nejúsporněji?

Vyškovský turnaj basketbalových veteránů? Žádná plážovka

Vyškov – Pod bezednými koši vyškovské haly v Nádražní ulici sice bylo o pár kilogramů a roků víc než při mistrovských utkáních, ale zápal a chuť po vítězství si se souboji o body v ničem nezadaly. Vyškovský basketbalový klub uspořádal tradiční mezinárodní turnaj veteránů a s tradičními účastníky posledních let. Mezinárodní punc Memoriálu Vlastimíra (27. ročník) a Zdeňka (4.) Ščudlových opět dodal tým z Košic, obhajovat přijeli Prostějovští, Brno vyslalo old boys z Líšně a samozřejmě nechyběl početněji nejsilnější domácí tým.

AKTUALIZOVÁNO

Šnečí tempo budování dálnic? Hlavně kvůli zpožděnému územnímu plánu, tvrdí

Jižní Morava – Hlavní příčinou současných průtahů při přípravě stavby nových dálnic a silnic první třídy v Jihomoravském kraji je zrušení schválených zásad územního rozvoje před téměř pěti lety. Shodují se na tom zástupci Ředitelství silnic a dálnic i poslanec a místopředseda sněmovního podvýboru pro dopravu Jaroslav Klaška.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies