„Šlo o to, vyrobit didaktické pomůcky na poznávání barev a tvarů. Ty, které jsou běžně k dostání, jsou drahé a navíc nevyhovující. Mají moc syté a pestré barvy a žáci se zrakovým postižením pak mají problém tvary rozpoznat," přiblížila cíl projektu Lučná.

Do výroby zapojila studenty sexty, kteří pomůcky tvořili v rámci hodin výtvarné výchovy. Jak tvrdí, práce je velmi bavila. „Použili jsme i různé materiály, nejen barevný papír, ale třeba také filc," dodala učitelka s tím, že přínosný projekt nebyl jen pro žáky bohumínské základní školy, ale právě i pro bučovické studenty.

„Uvědomili si díky němu, že ne všichni mají stejné podmínky pro studium. A také že to, co je pro ně samozřejmé, pro jiné rozhodně být nemusí," vyzdvihla Lučná, která má vystudovanou i speciální pedagogiku.

Podle ní byly děti v Bohumíně nadšené. Vyplynulo to z děkovného dopisu a fotografií, které ze školy dorazily. „Pokud nás někdo v budoucnu osloví, určitě se podobného projektu rádi zúčastníme," slíbila učitelka.

MICHAELA MARTÍNKOVÁ