Oznámení se nicméně nelíbí odpůrcům stavby z občanského sdružení Top Bučovice. „Požadujeme, aby se uskutečnil celý proces zjišťovacího řízení o posuzovaní vlivů stavby na životní prostředí, nikoliv jen jeho zkrácená verze. Také nám vadí, že Ředitelství silnic a dálnic nepředložilo varianty dalších tras přeložky silnice I/50,“ vyjmenovala Zuzana Kotásková ze sdružení Top Bučovice. Doplnila, že sdružení už odeslalo na krajský úřad své připomínky.

Proti stavbě přeložky vystupuje dlouhodobě také bučovická opozice na radnici. „Přeložka je zastaralé řešení, jež neodpovídá současným parametrům dopravy. Oddělí vlakové a budoucí autobusové nádraží od města, čímž odřízne cestující. Neposlouží ani řidičům, protože na trase bude přechod pro chodce, jenž bude brzdit dopravu,“ vyjmenoval některé argumenty zastupitel Volby pro město Michal Crhák. Ten spolu s kolegy prosazuje obchvat, který by na rozdíl od přeložky město úplně míjel.

Přeložka Bučovic

Naopak radniční koalice ODS – ČSSD stojí za přeložkou. Poukazuje především na to, že stát i město kvůli ní už proinvestovalo miliony. Hlavně chce ale podle svých představitelů ulehčit obyvatelům Slavkovské ulice a centra Vícemilic, kteří nadměrnou dopravou v centru města nejvíc trpí.

Více čtěte ve středečním vydání Vyškovského deníku Rovnost