Výzvu zveřejnilo ministerstvo pro místní rozvoj. „Nový projekt rozšiřuje použití technologií, řeší bezpečnost komunikace úřadu s vnějším světem prostřednictvím veřejného internetu, podporuje digitalizaci dat a agend a také chrání pořízený hardware a data před výpadky elektrického proudu pomocí motogenerátoru," přiblížil vedoucí kanceláře starosty a tajemníka Stanislav Kolařík.

Součástí projektu je mimo jiné i provoz nových informačních systémů a aplikací zajišťujících elektronizaci procesů a agend úřadu.

Zejména se jedná o aplikace pro elektronickou evidenci smluv, kde budou postupně uložené všechny platné smlouvy úřadu. „Pořídíme také výkonná multifunkční zařízení, abychom mohli digitalizovat veškeré dokumenty úřadu. Jednou z podstatných součástí je také firewall pro ochranu sítě," připomněl vedoucí odboru.

Na vyškovský městský úřad přibylo rovněž osmnáct multifunkčních zařízení různých velikostí, které uspokojí potřeby digitalizace, a také většina hardwaru a softwaru pro takzvanou virtualizaci aplikací a desktopů. „Technologie i srovná rychlosti počítačů stovky úředníků. Těm staré stolní počítače nahradíme terminály. Data budou nejen víc zabezpečená, ale správa všech počítačů bude jednodušší. Odpadnou tím tak různé lokální instalace a nepoměr výkonu stolních počítačů různých uživatelů, který byl způsobený různým stářím," vysvětlil Kolařík.

Pořízení nových technologií včetně pětileté technické podpory radnici vyjde na něco přes sedm milionů tři sta osmdesát tisíc korun. „Bez dotace by to bylo vzhledem k ceně nereálné. Proto jsme uvítali možnost požádat o dotaci z Evropské unie," zmínil Kolařík s tím, že evropská podpora přesáhne pět milionů korun.