Recenze i starší články? Ve vyškovské knihovně rychle a zdarma

Vyškov – Vyhledat si noviny, které vyšly třeba před deseti lety nebo si přečíst recenzi na výrobek, který by si rád koupil. To může nově každý čtenář vyškovské Knihovny Karla Dvořáčka. Ta totiž zpřístupnila dvě databáze, do kterých můžou zájemci kdykoliv nahlédnout.

16.3.2014

Vyškovská knihovna.Foto: DENÍK/Alena Grycová

„Novinka pomůže rychle se orientovat ve spolehlivých, ověřených internetových zdrojích. Věříme, že bude sloužit jako nástroj k řešení problémů i jako pomocník při studiu. Prostor pro práci s databázemi jsme vytvořili v zadní části referenčního oddělení," přiblížila pracovnice knihovny Zdeňka Adlerová.

Čtenářům jsou tak k dispozici zdarma dvě placené databáze. Jednou je dTest, druhou pak Anopress. „Na stránkách časopisu dTest vychází každý měsíc testy různých výrobků a přibližuje spotřebitelům jejich práva i povinnosti prodávajících. Anopress je zase unikátní databází monitoringu českých médií s archivem od roku 1996, která obsahuje plné texty novinových a časopiseckých článků, doslovné přepisy televizních a rozhlasových relací a zprávy z internetových serverů," upřesnila.

Psaní seminárek

Čtenáři novinku vítají. „Myslím, že zejména databázi Anopress později při studiu využiji třeba pro tvorbu různých seminárních prací. Naopak dTest pro mě příliš není. Věřím ale, že si obě databáze své uživatele najdou," zhodnotil například čtenář Jan Čermák z Drnovic.

Tím ale výčet nových internetových služeb nekončí. K dispozici jsou třeba stránky poradny při finanční tísni, insolvenčního rejstříku, sdružení českých spotřebitelů, Kontaktního pracoviště Úřadu práce Vyškov, Czech POINT na Městském úřadě ve Vyškově v otázkách a odpovědích, jednotná informační brána nebo Česká národní bibliografie.

Už před lety navíc knihovna vytvořila v prostorách referenčního oddělení pro zájemce elektronickou pracovnu. Nacházely se v ní tři počítače s možností vytvářet například texty a tabulky. „Chtěli jsme tak skloubit výhody knihovny a nových technologií. V průběhu let se však počítač s připojením na internet stal samozřejmostí ve většině domácností. Na podzim loňského roku jsme proto část referenčního oddělení přebudovali v duchu evropského trendu, kdy má být knihovna obývákem města," dodala Adlerová s tím, že ani zájemci o práci s internetem nebo textovým a tabulkovým editorem nepřijdou zkrátka. Můžou využít počítačové místnosti ve druhém podlaží knihovny.

Autor: Alena Grycová