VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Reklamace zboží? I ve Vyškově jen se správnou účtenkou

Vyškov – Chtěla jsem nové kalhoty. Místo toho jsem se dočkala neochoty a nadávek. Tak ve zkratce popisuje svou zkušenost s nákupy v jednom z vyškovských obchodů Jitka Zbořilová. Vrácení peněz se nedomohla, podle živnostenského úřadu jí k tomu chyběl řádně vyplněný paragon.

22.8.2012 3
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/Eva Kořínková

Na nákupy se Zbořilová vypravila minulý týden. „Vybrala jsem si kalhoty, které přesně odpovídaly mým požadavkům. Doma jsem ale zjistila, že mají na zadní straně docela velkou díru," popsala situaci Vyškovanka.

Hlavní nesnáze ovšem začaly teprve ve chvíli, kdy se rozhodla zboží reklamovat. „Nešlo o moc peněz, ale z principu jsem na druhý den do daného obchodu zašla. Doufala jsem, že celou záležitost v poklidu vyřešíme, ale to jsem se přepočítala. Prodavač mi sice nabídnul výměnu kalhot za jiné, ale už tam neměli mou velikost a hlavně se mi žádné nelíbily. Peníze mi vrátit odmítnul a po chvíli se mnou úplně přestal komunikovat. I přes mou žádost navíc nevyplnil reklamační list," postěžovala si Zbořilová.

Rozhodla se ihned obrátit na živnostenský úřad. Následovalo další zklamání. „Prodejce má povinnost vrátit peníze ve chvíli, kdy má zákazník řádný a průkazný doklad o finanční transakci. Paragon musí mít všechny potřebné náležitosti, to znamená základní údaje, jako je název firmy a identifikační číslo organizace, které musí být mimochodem k ověření na viditelném místě prodejny, a dále razítko a podpis," vysvětlila vedoucí vyškovského živnostenského úřadu Jana Otáhalová.

Účtence Jitky Zbořilové většina povinných náležitostí chyběla. „V tomto případě bohužel opravdu nejde nic dělat. Zákazník má ze zákona na správný doklad nárok, samozřejmě bez ohledu na cenu, ale musí si to uvědomit. Má svá práva a měl by je využívat, aby předcházel nepříjemným překvapením," připomněla Otáhalová.

Prodavači z daného obchodu, jehož provozovatelem je Hoai Phan Trong, se Vyškovskému deníku Rovnost odmítli k případu vyjádřit a na otázky jakkoli reagovat.

Lidí, kteří účtence nevěnují patřičnou pozornost, je přitom víc. „Vždycky si zkontroluji hlavně to, jestli odpovídá cena, ale musím se přiznat, že ostatní čísla většinou v potaz neberu," řekl třeba Vyškovan Miroslav Němec.

Najdou se však i opatrnější zákazníci. „Pokud se dobře pamatuji, tak jsem nikdy nic reklamovat nemusela. To nic nemění na tom, že pokaždé, když si něco koupím, ihned kontroluji paragon, jestli jsou na něm veškeré hodnoty, které tam být mají. Je to otázka chvilky a alespoň předejdu případným nedorozuměním," podotkla Alena Durdová.

Vedoucí vyškovské filiálky obchodu s oděvy S.A.M. Alena Taušová se nespokojeným zákazníkům snaží vycházet vstříc. „Na všechno zboží poskytujeme dvouletou záruku. Případnou stížnost okamžitě řešíme tím, že poškozené zboží odešleme na centrálu, kde zjistí původ závady. V případě, že jde například o chybu materiálu, vrátíme zákazníkovi peníze. Samozřejmě si jako náhradu může vybrat jiné zboží," přiblížila postup reklamace Taušová.

Podobný postup je běžný i podle živnostenského úřadu. Obchodníci mají na vyřízení reklamace měsíc. „Na vyřízení reklamace máme ze zákona danou lhůtu třiceti dnů, ale většinou známe výsledek za dobu minimálně o polovinu kratší," dodala Taušová.

Jitku Zbořilovou zaskočil nejen fakt, že prodavač ani nevyplnil reklamační list, ale také způsob, jakým s ní jednal. „Ten, u kterého jsem kalhoty platila, na mě byl hrubý, vulgární a víceméně mě nakonec z prodejny vyhodil," popsala jeho chování.

Živnostenský úřad nabízí jednoduché řešení. „Podobné stížnosti na různé obchody registrujeme docela často, i když samozřejmě ne každý den. Nejvíc to právě v období slev nebo před Vánoci. Doporučuji spotřebitelům pečlivý výběr místa, kde chtějí utratit své peníze. Znalost etiky a slušnost dnes bohužel není pravidlem," dodala Otáhalová.

Autor: Ivo Michalík

22.8.2012 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Ragbisté Vyškova jsou se Slavií favoritem. S respektem k soupeři

Pervitin. Ilustrační foto.

V podmínce prodával pervitin. Hrozí mu deset let za mřížemi

Oslaví symboly: mandle i víno. Unikátní stezka vede k rozhledně

Hustopeče, jižní Morava /TIP NA VÍKEND/ – Stezkou protkanou několika stanovišti s úkoly se v sobotu vydají návštěvníci Hustopečí na Břeclavsku. Cíl? Tamní mandloňové sady.

Slavkov má nové logo. Objeví se i na reklamních předmětech

Slavkov u Brna - Dvouhlavá orlice z nejstaršího dochovaného českého znaku a jeden z největších barokních zámků na Moravě. To jsou dva nejvýraznější prvky, které symbolizují Slavkov u Brna a staly se předlohou pro nové městské logo.

Vesnice? Někdy noclehárny pro měšťáky unavené Brnem

Vyškovsko, Blanensko /INFOGRAFIKA/ – V Habrovanech je do půl roku prodaný každý domek a minimálně jednou do měsíce se někdo přijde podívat na tamní volné stavební parcely. V Bukovině na Blanensku zas nestíhají odmítat zájemce o pozemky, které jim už došly. Jak vyplývá z údajů Českého statistického úřadu, vesnice v regionu, a to především ty blízko Brna, přitahují nové lidi. Takové, kteří jsou už unavení městem. „Když se stěhují, chtějí být na menší dědině, kde mají pěkný pozemek a dům, a to za rozumné peníze," vysvětlil makléř brněnské realitní společnosti Gaute Vojtěch Urbánek.

Opravy silnic v kraji? Z dvaceti projektů je devět mostů

Jižní Morava – Mosty u Šakvic na Břeclavsku 123 milionů, v Hodoníně čtyřiapadesát, ve Lhotě Rapotina na Blanensku necelých devětadvacet milionů. Silničáři v kraji letos ze státního příspěvku 228 milionů korun opraví hlavně mosty. Mezi dvacítkou připravených oprav jich je devět.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies