VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Stavba Sparu ve Vyškově zůstává nejistá

Vyškov - Přestože investor plánované stavby obchodního domu Spar ve vyškovské čtvrti Dědice tvrdil, že stavbě už nic nebrání, tamní obyvatelé prokázali opak. Developer ještě nemá všechny dokumenty k územnímu řízení.

8.7.2009
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Adolf Horsinka

Vizualizaci dopravního připojení si prohlédněte ZDE

Lidé z Dědické ulice, naproti jejichž domů má stát v blízké budoucnosti obchodní dům Spar, zpochybnili prohlášení jednatele developerské firmy. Zdeněk Přichystal ze společnosti Fuertes Development, která stavbu zajišťuje, uvedl, že brzy požádá o územní rozhodnutí. „Získali jsme kladná stanoviska od všech dotčených orgánů státní správy,“ řekl Přichystal. Tuto informaci však považuje Milan Sedláček, člen občanského sdružení stavícího se proti Sparu, za nepravdivou.

„Z dokumentu vyžádaného našim sdružením od městského úřadu ve Vyškově vyplývá, že žádná kladná stanoviska k územnímu řízení od městského úřadu Vyškov Fuertes Development nemá a ani mít nemůže, protože svoji žádost stáhl,“ uvedl Sedláček.

Dokument uvádí, že žádost o stanovisko k územnímu řízení vzala společnost zpět v květnu. Nebylo k ní vydáno žádné stanovisko nebo vyjádření. „Tato skutečnost stále trvá, nic se od té doby nezměnilo,“ uvedl Karel Valach, vedoucí majetkoprávního a investičního odboru Městského úřadu ve Vyškově.

Podle všeho byla Přichystalova informace skutečně zavádějící. „Můžu garantovat, že žádost o územní řízení máme nachystanou a podáme ji v okamžiku, kdy budeme mít všechna kladná stanoviska včetně vyjádření Rady města Vyškova, kde jsme nezískali podporu, proto jsme naší žádost o právo provedení stáhli z bodu projednávání,“ reagoval Přichystal.

Hlavním problémem, okolo kterého se všechno točí, je otázka dopravního napojení k obchodu. Přichystal tvrdí, že má od odboru dopravy městského úřadu požehnání. „Šéf odboru dopravy Petr Buchta uvedl, že máme dopravu vyřešenou dobře a v souladu s normami a pokud předložíme kompletní dokumentaci nezbývá, než se vyjádřit ze strany odboru dopravy kladně. V současné době kompletujeme tedy dokumentaci,“ dodal Přichystal.

Buchta s tímto tvrzením souhlasí. „V původním návrhu nemohli někteří řidiči odbočit do Vyškova. Museli by jet do Dědic, a tam někde odbočit. Tento problém v novém návrhu odstranili,“ uvedl Buchta.

Přestože Fuertes Development upravil v novém plánu odbočovací pruh, díky kterému by lidé z protějších domů neměli mít podle Přichystala problémy s najížděním do svých garáží, Buchta o tom zcela přesvědčený není. „Intenzita dopravy je v Dědické ulici už dnes tak vysoká, že už nyní mají problémy s vyjížděním. S novým obchodem a nájezdem k němu to bude ještě horší,“ dodal Buchta.

Radnice chtěla vyjít vstříc obyvatelům, proto navrhla kompromis. „Napojení by vedlo malou oklikou zezadu kolem PDA. Tato varianta je pro Spar však nepřijatelná,“ uvedla mluvčí vyškovské radnice Dana Bednářová.

Protože výstavba Sparu je soukromou aktivitou na pozemku odpovídajícímu územnímu plánu, nemá radnice mnoho prostoru k manévrování.

Ještě však ani zdaleka není nic jisté. „Dosud není definitivní projekt. Ještě potrvá, než se vše dostane do konečné fáze územního a stavebního řízení. Občanské sdružení bude jeho účastníky,“ doplnil Buchta.

Investor také nemá dosud souhlas města o právu stavby na městském pozemku. Jde o kousek plochy, které by se dotýkala stavba nájezdu.

Plánovaná výstavba Sparu už vyvolala mnoho emocí. Proti jsou hlavně lidé z Dědické ulice. Nevadí jim však ani tak obchod, jako spíš příjezd do jeho areálu. Tak jak je naplánovaný podle nich způsobí neřešitelné dopravní komplikace a dále zatíží životní prostředí. Investor se jim nezavděčil ani upraveným návrhem. „Je to jenom alibisticky oprášený původní návrh, který pro nás zůstává nepřijatelný. Připojení dále vytváří kolizní situace nejenom pro obyvatele domů, ale i pro ostatní řidiče. Snižuje bezpečnost a plynulost dopravy, a prokazatelně nesplňuje zákonné normy“ tvrdí Sedláček.

Obchodní dům Spar má vzniknout na zeleném poli mezi Posádkovým domem armády a obchodním domem Moravan ve vyškovské čtvrti Dědice.

Podle mluvčí radnice bude městský úřad hájit zájmy obyvatel. „Věříme, že stavební firma se dohodne na variantě, která obyvatelům nezpůsobí problémy při vyjíždění z domovů,“ dodala Bednářová.

Autor: Šárka Dubská

8.7.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

První vertikální farma. Firma vypěstuje ekologické saláty v patrech nad sebou

Vyškovské Sídliště Víta Nejedlého. Ilustrační foto.

Auta vojáků blokují sídliště. Pomůže rezidenční zóna, zní z armády

Uspořádání Grand Prix? Rekordních 70 milionů od státu. Z dotace splatí i dluh

Brno – Rekordní příspěvek sedmdesát milionů korun získá letos brněnská Grand Prix od Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Podle zástupců Brna a Jihomoravského kraje by letošní ročník měl být ziskový. Zbylé peníze by poté Spolek pro GP, který v Brně závody pořádá, měl využít pro pokrytí ztráty osmadvaceti milionů korun z loňského roku.

AUTOMIX.CZ

Jak snížit spotřebu auta? Není to složité, těmto mýtům ale nevěřte

Spotřeba je dlouhodobě jednou z nejsledovanějších vlastností automobilů. Řidiči jí dokonce často podřizují svůj jízdní styl, volbu pneumatik, ale i výběr vozu jako takového. Ale opravdu víte, jak jezdit co nejúsporněji?

Vyškovský turnaj basketbalových veteránů? Žádná plážovka

Vyškov – Pod bezednými koši vyškovské haly v Nádražní ulici sice bylo o pár kilogramů a roků víc než při mistrovských utkáních, ale zápal a chuť po vítězství si se souboji o body v ničem nezadaly. Vyškovský basketbalový klub uspořádal tradiční mezinárodní turnaj veteránů a s tradičními účastníky posledních let. Mezinárodní punc Memoriálu Vlastimíra (27. ročník) a Zdeňka (4.) Ščudlových opět dodal tým z Košic, obhajovat přijeli Prostějovští, Brno vyslalo old boys z Líšně a samozřejmě nechyběl početněji nejsilnější domácí tým.

AKTUALIZOVÁNO

Šnečí tempo budování dálnic? Hlavně kvůli zpožděnému územnímu plánu, tvrdí

Jižní Morava – Hlavní příčinou současných průtahů při přípravě stavby nových dálnic a silnic první třídy v Jihomoravském kraji je zrušení schválených zásad územního rozvoje před téměř pěti lety. Shodují se na tom zástupci Ředitelství silnic a dálnic i poslanec a místopředseda sněmovního podvýboru pro dopravu Jaroslav Klaška.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies