Vjezdová brána vzniká na začátku obce ve směru od Rychtářova. Podle zjištění redakce Deníku Rovnost po silnici mezi oběma obcemi málokdo jezdí předpisově. Přitom se hned na začátku Lhoty nachází ostrá levotočivá zatáčka. „Za nehodami většinou stála nepřiměřená rychlost s následným nezvládnutím řízení. Do stávající cesty tak vložíme středový ostrov, kdy jízdní pás ve směru z Rychtářova vyosíme. To zajistí zpomalení řidičů,“ vysvětlil šéf vyškovských cestářů Richard Pokorný.

U silnice v horní části Lhoty bydlí například Eva Heryngová. Potvrdila, že se v obci jezdí často dost přes limit. „Hlavně s motorkáři je to katastrofa. Je dobře, že něco donutí řidiče zpomalit,“ ocenila.

790 tisíc korun bude stát vjezdová brána do Lhoty. Má zpomalit řidiče nerespektující padesáti-kilometrovou rychlost. Součástí stavby bude i veřejné osvětlení.

V účinnost nového prvku věří i předsedkyně osadního výboru Marie Šlapalová. Jak před časem zmínila, tak i přes to, že už na bránu zaslechla i kritiku. „Od místních i Rychtářovských se ozývalo, že kvůli bráně budou auta havarovat mnohem spíš, než kdyby nebyla. Jenže o bezpečnosti opatření nás ujistili silničáři i policie,“ sdělila tehdy.

Její slova potvrdil policejní mluvčí Petr Zámečník. „Brána má preventivní účinek. Zajistí, aby řidič, který vjíždí do obce, zpomalil, a neohrožoval tak chodce a ostatní účastníky provozu. Tyto prvky vždy vítáme,“ zhodnotil. Jak dodal, od roku 2013 do současnosti řešili policisté mezi Lhotou a Rychtářovem třináct nehod. „Od ledna se pak jednalo o čtyři. Z toho byla třikrát srážka se zvěří a jednou klasická nehoda,“ přiblížil Zámečník.

Díky sondě do Vyškova v době první republiky se lidé v zámecké zahradě dozvěděli například o historii tamního vlakového nádraží, věhlasných tiskáren a seznámili se s osobností kněze Bohumíra Bunži.
Vlakem z Brna do Vyškova? V roce 1869 za čtyři hodiny, zaznělo v zahradě

Stavba ve Lhotě zabere tři měsíce. „Po celou dobu zůstane průjezdný jeden jízdní pruh. Dopravu budou řídit semafory,“ vzkázal Pokorný.

Lhota se nestane jediným místem, kde budou řidiči nuceni sundat nohu z plynu. Problém s těmi, co nedodržují padesátku, má skončit i v Letonicích. „Od Dražovic přijíždí těžké náklaďáky, které jezdí rozhodně vyšší než povolenou rychlostí. Stavba brány bude součástí oprav celé ulice, kde chceme vyměnit kanalizaci, chodníky a vybudovat parkovací zálivy,“ přiblížil starosta Letonic Jiří Skokan.

Se stavbou chtějí začít ještě letos. „Čekáme jen na stavební povolení. Snad stihneme alespoň chodníky s tím, že bychom ostrůvek dokončili na jaře,“ doufal Skokan.

Vjezdová brána nemá chybět ani v Dražovicích, kde silničáři plánují opravu průtahu. Výstavba bude její součástí. „Je to vážně potřeba, od Letonic se jezdí opravdu hodně rychle,“ zhodnotila starostka Miloslava Svobodová.

Dětské boty, ale i těžký trezor. Lidé přinášejí do vyškovských Ztrát a nálezů v infocentru i kuriózní věci.
Ztráty a nálezy? Ve Vyškově leží těžký trezor