Ještě před týdnem tisícovka, v těchto dnech už jen pár stovek za stejné zboží zmizí z peněženek zákazníků některých obchodních domů z Vyškovska. Hned po Vánocích se přihnala první vlna slev třeba do vyškovské Hypernovy.

„Od sedmadvacátého prosince můžou lidé nakoupit vybrané zimní sportovní vybavení, textil a hračky až se šedesátiprocentní slevou. Od devátého ledna začne v hypermarketu další zlevnění. Bude se týkat hlavně domácích potřeb a dosáhne až čtyřiceti procent z původní částky,“ informoval ředitel komunikace společnosti Ahold Libor Kytýr.

Ten upozornil, že stejně jako vloni budou letošní výrobky s nižší cenou snadno k rozeznání od ostatních. „Letos bude mít zboží po zimní slevě cenu, která končí číslicí osm,“ podotkl Kytýr.

Lákat na zboží za rapidně sníženou cenu má v plánu také vedení vyškovského Kauflandu. Ale až v lednu. „Teď k nám chodí velmi málo lidí. Zatím doprodáváme vánoční kolekce a podobně, slevy plánujeme zahájit až v lednu. U některého zboží budou třeba i sedmdesátiprocentní. Záleží na tom, co bude na skladě,“ informoval ředitel zmíněného supermarketu Radek Králík.

Až po Novém roce plánuje snižovat ceny také vedení obchodního domu Penny Market ve Slavkově u Brna. „Slevy budeme mít třiceti až padesáti procentní. Budou jen na nepotravinovém zboží,“ uvedla vedoucí prodejny Hana Iršová.

Smůlu mají zákazníci obchodního domu Lidl ve Vyškově. Žádného poklesu cen se zatím nedočkají. Potvrdila to zástupkyně tiskové mluvčí Lidlu Jitka Pivoňková. „Prozatím žádné výprodejové akce neplánujeme, ale pokud je budeme chtít uskutečnit, zákazníky včas informujeme,“ řekla Pivoňková.

Slevy plánují také někteří menší obchodníci. Nejdřív ale chtějí mít za sebou inventuru. „Takže je rozjedeme až po prvním lednovém týdnu. Nejvíce klesne hodnota MP3 přehrávačů a cédéček, fotoaparátů a kamer,“ informoval zástupce vedoucího obchodu Magnum na vyškovském Masarykově náměstí David Hromas.

Inventura teď čeká také vedení tamního obchodu s oděvy Jaal. Podle jeho pracovnice Marie Synkové ale zřejmě zákazníky žádné slevy nečekají. Leden a únor totiž naopak patří k sezónním měsícům.

Mnozí spotřebitelé si se slevami ale hlavu nelámou. „Všechny peníze jsem investovala do dárků, takže myslím, že hodně dlouho na žádné nákupy nepůjdu. Navíc co jsem potřebovala, to mi dali příbuzní nebo známí pod stromeček,“ svěřila se třeba Zdeňka Doláková z Vyškova.