VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zimní stadion ve Vyškově? Katastrofa, domnívá se město

Vyškov - Špatný až dezolátní stav vyškovských sportovišť bude podle vedení města vyžadovat rozsáhlé zásahy. S řešením má přijít nová studie.

16.8.2012
SDÍLEJ:

Zimní stadion ve Vyškově.Foto: DENÍK/Petra Daňková

Desítky milionů korun si vyžádají investice do sportovišť ve Vyškově. Například zimní stadion je v tak katastrofálním stavu, že v pořádku je na něm jen ocelová konstrukce. Město plánuje zpracovat studii proveditelnosti a následnou finanční analýzu. Už teď je ovšem jasné, že si na rekonstrukci sportovišť bude muset půjčit.

Město chce řešit současný stav jednotlivých sportovišť i jejich budoucí koncepci. „Vedoucí sportovišť Jaroslav Hastík si teď obchází jednotlivé kluby a dává dohromady jejich požadavky. Na jejich základě vznikne studie proveditelnosti a následně i finanční analýza, abychom věděli, jestli jsou některé plány vůbec možné," podotkl vyškovský starosta Karel Goldemund.

Výsledky v září

To potvrdil i vedoucí sportovišť. „Teď přes léto je to se sportovci složitější, takže předpokládám, že tato přípravná fáze skončí někdy v září. Její výsledky rozhodně nechci předjímat, každopádně je jasné, že v katastrofálním stavu je zimní stadion a že venkovní koupaliště aquaparku je nutné zatraktivnit," upozornil Hastík.

Nové atrakce přitom můžou stát klidně i desítky milionů korun. „Máme zpracovaná materiál, který nabízí spoustu variant, s cenou nových prvků od milionu až třeba po sto milionů korun. Chceme k tomu připravit asi tři s ohledem na peníze rozumné alternativy, které pak projednají zastupitelé," podotkl Goldemund.

Kromě nových prvků musí město vyřešit také stávající stav venkovního koupaliště. „Velký bazén má dlouhodobé úbytky vody, nikdo neví, jestli je to odparem nebo jestli vana teče. Po téhle sezoně bazén vypustíme a uděláme vrty s kamerami. Ve velmi špatném stavu je i brouzdaliště," podotkl starosta.

Mnohem hůř je na tom podle něj zimní stadion, který je v dezolátním stavu. „Už v roce 2006 vznikla studie na jeho opravu, nakonec z toho nic nebylo. Několikrát jsme proto jednali se studiem, které ji připravilo, a snažíme se najít kompromis mezi našimi požadavky a cenou," upozornil Goldemund.

Cenu za opravu odhaduje na čtyřicet milionů korun, přesnou částku mají vyčíslit právě pracovníci studia. „Do konce měsíce by nám to měli nacenit. Uvažujeme o variantě s menším hledištěm, část jeho současné kapacity by se dala využít na šatny, na zvětšení sociálního zařízení a podobně," řekl starosta.

V dezolátním stavu jsou podle starosty i šatny u sportovní haly. „Diskutujeme o tom, jestli je rekonstruovat, zbourat a postavit nové, nebo to řešit pomocí unimobuněk. Poslední varianta vychází podle prvních čísel zhruba o třetinu levněji než zděné stavby, což je také nutné zohlednit," myslí si Goldemund.

Velká diskuse se už delší dobu vede také kolem tenisových kurtů a případné stavby pevné tenisové haly. „Tenisové kurty u cesty jsou ve špatném stavu, svaz chce jít cestou mládežnického tenisu, a proto požaduje další kurty. Teď řešíme, jestli se do dané lokality vejdou dvě hřiště navíc," doplnil starosta.

Pátá lokalita jsou písková hřiště, která chce město zrekonstruovat. Pomoct v tom má hlavně zastupitel Dalibor Valín. „Ještě s jedním kolegou se snažíme získat dotaci na dvě multifunkční hřiště. Taková věc tu měla být už před dvaceti lety," podotkl Valín.

Ten si myslí, že hlavním problémem vyškovských sportovišť je nekoncepčnost, s jakou se stavěla. „Posledních patnáct let tu platil absolutní klientelismus. Teď to konečně vypadá, že se situace mění, vedení města má zájem najít širší shodu, tak snad se to obrátí," myslí si Valín.

Také ubytování

Podle něj by Správa majetku města Vyškova, která sportoviště provozuje, měla být schopná poskytnout také další služby. „Například ubytování pro sportovní kempy. To by určitě zvýšilo využitelnost areálu, nabídka je velká," dodal Valín.

O budoucnosti sportovišť bude diskutovat i zářijové zastupitelstvo. Tentokrát netradičně přímo v terénu. „Zastupitelé samozřejmě dostanou materiály, ale chci, aby si zároveň prošli celý areál, aby měli možnost mluvit s provozovateli a sportovci," vysvětlil starosta Goldemund.

Konečné rozhodnutí bude na zastupitelích. „Do sportu dáváme hodně peněz, ale bohužel naprosto neefektivně. Do zimního stadionu město za posledních devět let investovalo patnáct milionů korun a já bych rád viděl, kde jsou. Uvidíme, jak celou situaci přijmou zastupitelé," dodal starosta.

Autor: Markéta Forró

16.8.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

O svém boji s rakovinou píše na internetovém blogu třiadvacetiletý Petr Hübel.

S rakovinou bude bojovat až v Peru u domorodého kmene. Věří na zázraky

Tak jako v řadě dalších vesnic Vyškovska si i obyvatelé Ježkovic v sobotu užívali ostatky.
18

OBRAZEM: Silniční kontrola! Ježkovičtí dováděli v maskách v ulicích

Nová zóna místo Dukly: lidé si tam odpočinou až v dubnu, stavba se prodraží

Blansko – O zhruba dva miliony korun se prodraží nová odpočinková zóna, která v Blansku zaplní místo po zbouraném hotelu Dukla. Původně měla být hotová už na konci loňského listopadu. Důvodem zdržení i navýšení ceny je podle radnice chyba projektanta.

Život na Antarktidě: Alkohol na stanici podléhá schválení, říká klimatolog

Brno /ROZHOVOR/ – Přední český klimatolog Pavel Prošek díky své práci procestoval Arktidu i Antarktidu. Na mrazivém světadílu pomáhal přesně před deseti lety založit první českou polární stanici. „Je to vlastně takový dobře zateplený panelák z dřevoštěpky. Ale dodnes stojí a funguje bezvadně," říká o stanici s nadsázkou. Celkově se do těch míst zúčastnil osmi výprav a pomáhal tam založit klimatologický program.

Hledá se patriot s dostatkem času. Sehnat kronikáře bývá často problém

Jižní Morava /INFOGRAFIKA/ – Vedení kronik bývalo dřív výsadou učitelů a vzdělanců, nyní je píšou spíše nadšenci. Na rozdíl od minulosti musí řešit třeba ochranu osobních údajů. Většinou jim ale chybí čas.

Doprava v Brně v roce 2050? Sdílení cest, o pětinu méně aut, tvrdí plán mobility

Brno - Pruhy v protisměru pro cyklisty v jednosměrkách? Rozšíření pěších zón? Přednost autobusů na křižovatkách? Tyto a desítky dalších návrhů ovlivňujících dopravu v Brně představil městský plán mobility do roku 2050. Do 30. dubna k němu lidé mohou zasílat připomínky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies