„Lokalitou často procházím. Řešení téměř nepomohlo. Řidiči zpomalovací terče objíždějí, dokonce přes chodník. Záměr byl asi dobrý, ale motoristé si dělají, co chtějí. Značku s omezením na třicet kilometrů v hodině také nikdo moc neřeší. Myslím, že situace je nebezpečná hlavně kvůli dětem, které navštěvují blízkou základní školu. Ulice si zaslouží ještě nějakou změnu nebo přísnější dohled policistů," naznačila například Marie Koubová z Vyškova.

Také Helena Sedláčková od novinky očekávala víc. „Někdo pravidla dodržuje a někdo ne. Najdou se tací, kteří terči projedou plnou rychlostí, ale možná je to i tím, že je nevidí. Známému se to stalo, přehlédl je. Když na ně najel, opravdu se lekl. Je ale skupina dalších, kteří je zkrátka ignorují. Všimla jsem si, že někteří jsou tak přemýšliví, že si mezi nimi najdou skulinku a alespoň jedním kolem projedou hladce," popsala Sedláčková.

Částečný efekt však umístění terčů podle jejího názoru má. „Trochu se to v ulici zklidnilo. Na druhou stranu jsme čekali větší dopad. Navíc třicítku řidiči vůbec nerespektují. Do kopce vždy přidají plyn. Umístění přesto vítám. Přece jen je to o něco bezpečnější, zvlášť když u školy není přes parkující auta vidět do cesty," dodala Sedláčková.

Podle velitele městských strážníků Petra Sedláčka budou žádosti lidí brzy naplněné. „V lokalitě k měření rychlosti přistoupíme už v následujících dnech. Co se týká objíždění dopravních terčů přes chodník, musím upřesnit, že se nejedná o chodník, ale o nájezdy do garáží. Obrubník mají zkosený a většinou přejíždějí jen přes něj. Také víme, že řidiči přes terče projíždějí i v plné rychlosti a působí to hluk. Na druhou stranu jejich povinností není před nimi zpomalit," vysvětlil Sedláček.

Místostarosta města Břetislav Usnul naznačil, že lokalita má z pohledu dopravních řešení dlouhou historii. A ta asi jen tak neskončí. „Situaci budeme řešit. Umístíme nějakou překážku, která vjíždění mimo silnici zamezí. Je to podobné jako v parku, kde jsme proti vjezdu aut umístili sloupky a řidiči je začali objíždět po trávníku a stezce. I tam proto umístíme mechanické zábrany. Je to vždycky hlavně o lidech," pokrčil rameny Usnul s tím, že problémem při umísťovaní zábran můžou být vjezdy do garáží. „I přesto si myslím, že je situace řešitelná," zhodnotil Usnul.

Vedení radnice také přemýšlí nad další skupinou zpomalovacích terčů, které budou umístěné kousek pod současnými. „Dokážu si také představit zákaz odbočení Na Vyhlídku pro řidiče jedoucí směrem z průmyslové zóny. Poslali bychom je přes Žižkovu na Kroměřížskou. Jsou to ale velké dopravní zásahy, až čas ukáže, jestli najdeme nejen ve vedení města, ale i s policií společnou řeč," prozradil.

Na prvním místě je podle něj bezpečnost lidí, zejména pak dětí z nedaleké školy. „Provoz narůstá obecně, stejně tak potřeba parkovacích míst. Lokality, které se donedávna zdály jako klidné, už takové nejsou, protože často jedna rodina vlastní i několik aut. Nechali jsme v lokalitě vyhodnotit dopravu v průběhu čtyřiadvaceti hodin a ukázalo se, že její nárůst je velmi nárazový a souvisí s pracovní dobou v průmyslové zóně. Největší špičku tak ulice zažívá ráno okolo šesté sedmé hodiny a poté po druhé odpoledne. Zóna je velmi frekventovaná, možná by nebylo od věci, aby k ní vedl samostatný vjezd z dálnice mezi Pustiměří a Vyškovem. Z dálnice je totiž v současnosti nejkratší cesta právě přes ulici Na Vyhlídce," prohlásil místostarosta Us­nul.