Jsou auta, která mají být primárně praktická, jiná rychlá, jiná zase co nejprostornější. A pak jsou tu auta, jejichž primárním cílem je nabídnout krásné a přepychové místo k životu. DS4 patří do poslední skupiny a svůj úkol plní na jedničku s hvězdičkou.

Není příliš velké - tak akorát pro dva dospělé a dvojici dětí. Neohromí praktičností, i když ani s touto disciplínou nemá vysloveně problém. A spíš než rychlost nabídne konejšivý komfort na jakékoliv silnici. Ale francouzským stylem, luxusem a elegancí je obdařeno v takové míře, že se srdce každého estéta bude blahem vznášet v oblacích.

Na každičkém detailu je znát úzkostlivá péče, ať už je řeč o liniích karoserie, obšití sedaček, nebo kovových doplňcích v kabině. DS4 je zkrátka nekonečné potěšení smyslů a jakkoliv nudnou cestu dokáže proměnit v povznášející zážitek.

Do výčtu benefitů přidejte ještě fakt, že v běžné automobilové konfekci je výjimečné, originální a nepříliš často vídané - jednoznačná volba řidiče, který nechce splynout s davem.

Dlužno však říci, že ani mimořádná porce stylu si nevyžádala kompromisy na běžném fungování. Soužití s tímhle autem je stejně příjemné jako bezproblémové a s dieselovou variantou se budete těšit i ze skromných nároků na palivo.

Jak si můžete personalizovat DS4 na míru:

| Video: Youtube

DS4 - to je umění na kolech

Podoba DS4 se vzpírá zařazení do zavedených škatulek. Štíhlá silueta s klesající zádí připomíná stejnou měrou elegantní kupé a kompaktní hatchback, vyšší světlá výška pak přidává jistou praktičnost crossoveru, která dovolí i jízdu po méně kvalitních či nezpevněných cestách.

Tím však všechny nejasnosti končí. Podíváte-li se na jakoukoliv křivku, jakýkoliv detail, musíte obdivovat nápaditost i pečlivost designérů. Vertikální linky denního svícení dávají autu nezaměnitelný výraz, zadní svítilny poskládané z blyštivých šupinek připomínají luxusní šperk.

O uhlazený dojem se starají zapuštěné kliky z lesklého chromu a elegantní dvoubarevná zrcátka. Verze Performance Line navíc přidává lesklé černé doplňky, které autu mimořádně sluší. Po každém zaparkování jsem se za ním zálibně ohlížela.


Nahrává se anketa ...

Jako v luxusním salonku

Ještě výjimečnější pocity budete mít po usednutí do kabiny, kde si kvalita podává ruku s umělecky pojatými detaily. Interiéru vládne útulná alcantara pokrývající nejen sedačky, ale i palubní desku a středový tunel. Lesklému černému plastu sice obecně příliš nefandím, zde však tvoří s jemnou texturou alcantary pozoruhodný kontrast.

Kombinaci doplňuje už jen hliník a hladká kůže na volantu. Přestože zde nechybí množství dekorativních detailů - podívejte se třeba na vycizelované ovladače oken, hliníkovou přezku na poklopu přihrádky ve středové konzoli nebo startovací tlačítko, nepůsobí celek přeplácaně ani příliš zdobně, spíš jako designová studie dokonalé harmonie. Mohou za to zcela jistě i prémiové materiály, kterých je radost se dotýkat.

Prostorem kabina DS4 právě neplýtvá, rozhodně se tu však nebudete cítit stísněně. Za volantem si rychle najdete vhodnou pozici a po ruce máte i dostatek úložných přihrádek. Zadní sedačky nejsou nic pro dlouhány, ale kratší cestu zde zvládne i dospělý, pro děti pak budou naprosto v pohodě. Kufr nabízí 430 litrů, zcela dostačující objem pro běžné týdenní fungování i víkendové výlety.

DS4 je elegantní každým coulem:

DS4 - ještě více obrazovek

Ke komunikaci s autem má řidič k dispozici hned čtveřici displejů - velký centrální, průhledový na předním okně, digitální přístrojovku a k tomu ještě maličký displej u voliče převodovky. I když je malá a minimalistická, nabízí přístrojovka několik možností zobrazení a má pěknou, přehlednou grafiku.

Taky head-up displej je velmi povedený a kromě rychlosti a dopravních značek zobrazuje i pokyny navigace. Desetipalcová hlavní obrazovka slouží infotainmentu, k jehož základním funkcím se dostanete i pomocí lišty tlačítek.

Praktické je taky fyzické tlačítko „home“, která vás odkudkoliv dostane zpět na hlavní nabídku. Malý displej na středovém tunelu funguje částečně pro ovládání infotainmentu, to však není příliš intuitivní ani praktické a přiznám se, že mnohem častěji jsem ho používala jen pro antistresové črtání obrazců.

Do DS4 si můžete doobjednat příplatkový soundsystém Focal se subwooferem a 14 reproduktory, i základní audio však hraje velmi uspokojivě.

Sportovec to není

DS4 může pohánět benzinová jedna-dvojka, naftová jedna-pětka nebo plug-in hybrid, testované auto dostalo tradiční diesel. Se stádečkem 130 koní nejde o žádného sprintera, nedostatkem výkonu však trpět nebudete a problém nepředstavuje ani předjíždění nebo připojování na dálnici.

Společně s osmistupňovým automatem dostanete příjemnou, i když nijak extrémní pohonnou soustavu, jejíž přednosti nejlépe vyniknou na dlouhých trasách, ať už dálničních, či okreskových.

Přestože název Performance Line by mohl naznačovat, že půjde o sportovně založený vůz, jedná se jen o výbavovou linii a charakteristika auta dává jednoznačně přednost komfortu. Přestože konkrétní kus nebyl vybaven příplatkovým systémem aktivního odpružení, který upravuje své nastavení podle aktuálního stavu vozovky, pohodlí jízdy nijak nenarušoval ani mizerný asfalt nebo městské retardéry.

Za všech okolností je auto příjemně ladné až houpavé. Nijak tím netrpí ani jistota v zatáčkách, pouze při vyšší rychlosti si zadní část na výraznějších nerovnostech sem tam odskočí. Speciální pochvalu si zaslouží parádní odhlučnění kabiny, které dovnitř nepustí ani zvuk motoru, ani svist větru, ani hluk od kol. Pokud jde o spotřebu, při plynulé jízdě se pohybuje průměrně mezi 5 a 6 litry nafty, rychlé cestování po dálnici ji přibližně o půl litru navýší.

Kolik vás bude DS4 stát

Základní cena DS4 s naftovým čtyřválcem ve výbavě Bastille je 875 000 Kč, za Performance Line dáte 955 000 Kč. O 50 tisíc levněji vyjde benzinová varianta, plug-in hybrid začíná na částce 1 205 000.