Zdroj: HZS Jmk
Na 229. kilometru dálnice D1 ve směru na Olomouc uslyšel řidič tahače s návěsem za jízdy ránu a vzápětí zpozoroval dým z motorového prostoru. Zastavil na krajnici a snažil se za pomoci dalších motoristů oheň uhasit. Požár se však velmi rychle šířil.
Zdroj: HZS Jmk
Tahač vzplál od uniklého motorového oleje, který vytekl na rozpálený výfuk a začal hořet. Zhruba 100 metrů od místa zásahu se z motoru tahače utrhla olejová vana a rozteklý olej na dálnici vytvořil několik metrů široký a 100 metrů dlouhý olejový film.
Zdroj: HZS Jmk
Na místo vyjely dvě jednotky profesionálních hasičů.
Zdroj: HZS Jmk
Hasiči v dýchacích přístrojích nasadili proti plamenům dva vodní proudy s pěnou. Požár zlikvidovali ve krátce po čtrnácté hodině.Ochlazováním palivové nádrže se podařilo zabránit požáru nafty, zásah zamezil rozšíření ohně na návěs.
Zdroj: HZS Jmk
Olejové skvrny zasypávali hasiči sorbentem. Část oleje unikla také do odvodňovacího příkopu vedle dálnice, proto záchranáři postavili v příkopu postavili nornou stěnu.
Zdroj: HZS Jmk
Dalším sorbentem pak na dálnici zasypávali zbytky oleje, které z tahače vytekly po jeho zvedání a nakládání k odtahu.
Zdroj: HZS Jmk
Na dálnici D1 se po zimní přestávce vrátili silničáři.
Zdroj: Deník / Jana Kudrhaltová