Galerie: Připomínají zapomenuté vleky. Často je stavěli dobrovolníci ve volném čase

Práce při stavbě lyžařského svahu s vlekem v Brně. Zcela zarostlá trasa lyžařského vleku ve Velenově. Vlek je mimo provoz přes 20 let, ale stále se v terénu nachází. Vlek v Býšovci byl uveden do provozu v roce 1969, avšak v roce 2006 vešla v platnost nová legislativa, která kladla vyšší nároky na provoz lyžařských vleků a zastaralou Transportu VL 200 již nebylo možné dále provozovat. Dnes je z terénu lyžařský vlek ods Poslední památkou na jediný lyžařský vlek na Znojemsku, který se nacházel v Boskovštejně, je tato rezavá podpěra. Jeden z prvních kotvových vleků od firmy Metasport Ostrava s označením BLV-2 byl postaven v roce 1983 na Mikulčině vrchu. V roce 2018 došlo vlivem silného větru k popadání stromů na vlek, který byl výrazně poškozen. V té době byl už několik let mimo provo Vlek v obci Vavřinec v okrese Blansko postavili nadšenci z místního Svazarmu v roce 1979. Celá konstrukce vleku je originální vytvořená z dostupných materiálů. Provoz vleku byl ukončen kolem roku 2006. Svépomocí vybudovaný lyžařský vlek Velkých Karlovicích se zalomenou trasou. Část vleku je z terénu již odstraněna. Druhý vlek na Mikulčině vrchu s označením BLV-0 od firmy Metasport Ostrava byl postaven v roce 1987. Mimo provoz je téměř 10 let. Vlek je v celé své trase značně zarostlý náletovými dřevinami. Vlek ve Valašských Kloboukách sloužil veřejnosti asi 40 let. Měl délku téměř 800 m a jeho trasa obsahovala jeden lom. Z terénu byl kompletně odstraněn v roce 2012. Vlek ve Svatém Štěpánu byl vybudovaný především pro místní děti, které také pomáhaly při jeho výstavbě. Úpadek nastal po roce 1989, kdy lyžařský oddíl již nedostal finanční podporu, na které byl provoz vleku závislý (za vlek se platilo odpolední jízdné je Autoři projektu Zapomenuté lyžařské vleky, Ondřej Šedo (vlevo) a Vilém Kledrowetz (vpravo). Vlek typu EPV-300 chátrající na jižním svahu Babího lomu nad Strážovicemi u Kyjova. Autoři projektu Zapomenuté lyžařské vleky, Ondřej Šedo (vlevo) a Vilém Kledrowetz (vpravo). Bezpečnostní stop-tlačítko a pohled na trasu demontovaného vleku ve Vrtěžíři u Štěpánova nad Svratkou. Již několik sezon neprovozovaný vlek v Uhřicích. Poslední podpěra a strojovna chátrajícího zvratkového vleku na Kutinách (okres Žďár nad Sázavou). Podpěry opuštěného vleku  Transporta VL 1000 na Čerence (Kolárovice, okres Bytča, Slovensko). Základy dolní stanice demontovaného vleku a pohled na jeho zarůstající trasu mezi Adamovem a Útěchovem. Zarůstající dolní stanice vleku Transporta VL 200 a pokyny k užívání vleku na Čisté Vodě u  Špindlerova Mlýna. Dolní stanice opuštěného vleku EPV-300 na Kľačianské Maguře (Malá Fatra, Slovensko). Horní stanice zrušeného vleku Transporta VL 200 v  Ruprechtově. Zdemolovaná horní stanice vleku Transporta VL 1000 na Hradisku (Žilina, Slovensko).