Výtvarnice, která žije a tvoří v Prostějově, ve své tvorbě ukazuje, že secese není uzavřeným a mrtvým uměleckým směrem, ale že má přesah i do 21. století. Používá hlavně olejomalbu. „Jsme rádi, že se do Hřbitovní kaple Panny Marie opět vrací výstavy. Prakticky rok byla uzavřená. Trvale trpí zvýšenou vlhkostí. Sanační omítky už neplnily svou funkci, nahradily jsme je novými prodyšnými. První velká výstava nás těší, místo je tak znovu důstojným prostředím pro různorodé kulturní akce," ocenil ředitel Městského kulturního střediska Vyškov Luboš Kadlec, které má kostel ve správě.

Trnečkové tvorba je charakteristická zneklidňujícími až provokujícími kompozicemi přírodních motivů, kosmických těles a přeměn bytostí do zvláštních forem.

Výtvarnice brzy zaplní hřbitovní kapli.

Ve svých kresbách a malbách se nechá unášet fantaziemi. „Snažím se, aby bylo vždy důležitější to, co tvořím, než to, co jako výtvarník znamenám. Dnešní svět kultury se spíš točí kolem umělců samých než kolem jejich tvorby. Nikdo se nezajímá o obsah, hloubku, poslání nebo myšlenku díla, jako by to nebylo podstatné. V tom vidím velký úpadek vnímání umění," poznamenala Trnečková.

K tomu, aby tvořila, nepotřebuje ateliér. Stačí jí staré dřevěné rýsovací prkno, které používá jako stojan.

Díla malířky, která nejraději tvoří obrazy ve formátu sto na sedmdesát centimetrů, budou na výstavě nazvané Zdeňka Trnečková: Obrazy 1995–2015 k vidění do 16. srpna. Vernisáž se uskuteční v neděli od čtyř hodin odpoledne.