„Dále jsme letos měli zatím třináct těžkých zranění, loni jsme jich evidovali za celý rok čtyřiadvacet,“ sdělila vyškovská policejní mluvčí Alice Musilová.

Na křižovatce mezi Rostěnicemi a Lulčí v srpnu zemřel po střetu s osobním autem mladý motorkář. Jeho neplnoletá spolujezdkyně se vážně zranila. Právě zmíněná křižovatka patří mezi nejrizikovější místa v okrese. „Další jsou silnice I/50, kde bývá nejčastější příčinou nehod rychlost a nebezpečné předjíždění, a silnice I/54 u Nížkovic,“ zmínila Musilová.

Nehody v okrese:

Smrtelné nehody: letos 5, loni za celý rok 7

Nehody s těžkým zraněním: letos 13, loni za celý rok 24

Riziková místa: silnice I/50, křižovatka u Rostěnic a Lulče, silnice I/54 u Nížkovic

Letos mrtví: dva motorkáři, zbytek řidiči osobních aut, jedna spolujezdkyně

V letošním roce zatím při nehodách na Vyškovsku zahynuli dva motorkáři, zbytek byli řidiči osobních aut. „V jednom případě šlo o spolujezdkyni z osobního vozu,“ uvedla Musilová.

Záchranáři evidují ve srovnání s předchozími dvěma lety nárůst počtu dopravních nehod v Jihomoravském kraji. „Mění se charakter zranění, nebývají tak vážná díky neustále se zlepšujícím ochranným mechanismům v autě, jako je airbag. Naopak rizika jsou vyšší rychlost a hustší provoz ve srovnání s dřívějšími obdobími,“ uvedla mluvčí krajských záchranářů Michaela Bothová.

Podle koordinátora Besipu Pavla Čížka jsou nejméně chránění účastníci provozu mimo město motorkáři. „Nyní je velký boom motorkářů. Je to velmi početná skupina, s čímž souvisí i statistiky nehodovosti. Nejohroženější skupinou jsou řidiči nad čtyřicet nebo nad pětačtyřicet let,“ zmínil.