Admiral rally pro něho skončila už v úvodní části srážkou se srnou, do které vrazil v plné rychlosti a po které už jeho vůz nebyl schopen jízdy. V Jeseníkách poslal libereckého jezdce do hloubi konečného pořadí defekt pneumatiky a vsetínskou soutěž po havárii opět nedokončil. To všechno bude chtít na Vyškovsku napravit, tím spíš, že tento start zřejmě bude letos jeho jediným v českých soutěžích. „Uvidíme ho za volantem produkčního vozu Mitsubishi Lancer EVO IX týmu Josefa Semeráda, které bude oděno do barev hlavního sponzora vyškovské soutěže. Jelikož vše nasvědčuje tomu, že se Tomáš Enge po Admiral rally zase na nějaký pátek z prostředí českého rally sportu vytratí, jedná se o vzácnou příležitost, jak tohoto motoristického všeuměla vidět v akci,“ uvedl člen pořadatelského štábu Jiří Dokulil.

Na start jezdce, který si vyzkoušel i atmosféru závodů formule 1, se fanoušci mohou opravdu těšit. Má formu jako hrom. „Tomáš spolu s týmovým parťákem Darrenem Turnerem před pár dny vyhrál šestou soutěž letos nově vzniklého šampionátu GT1 World, situovanou na německý okruh Nürburgring, a stal se prvním Čechem v historii, který se zapsal do historických tabulek jako vítěz závodu se statutem mistrovství světa,“ zdůraznil Dokulil.

„Za celý víkend jsme neudělali snad žádnou chybu, jezdeckou i v práci mechaniků. Je to senzační víkend zakončený zdánlivě suverénním vítězstvím, ale vydřeným. Cítím se skvěle. Jsem prvním Čechem, který zvítězil v závodě se statutem mistrovství světa, ale důležitější je, že jsme triumfovali,“ neskrýval Enge po Nürburgrinu radost a nepřímo tak potvrdil velké ambice i pro další soutěž v pořadí, byť ne okruhovou, tedy Admiral rally.

Na Engeho a ostatní závodníky čekají v letošní rally některé novinky. „Úpravy mají za cíl notoricky známou trať hanácké soutěže výrazně zpestřit. Naším cílem bylo nabídnout schéma, které se něčím odlišuje od jiných závodů. Připraveny jsou čtyři úseky rychlostních zkoušek, z nichž se tři během soutěže pojedou dvakrát a jediný test, konkrétně ten Račický, posádky absolvují ve třech průjezdech. Dohromady je na programu devět rychlostních vložek o celkové délce dvaadevadesát kilometrů,“ naznačil Jaromír Palásek, ředitel Admiral rally a jeden z tvůrců trati.

Populární vyškovská rally si letos vyhradila termín 10. a 11. září. Centrum, včetně startu a cíle, bude podobně jako loni situováno do prostor v průmyslové zóně v Komořanech. I letos je zařazena i do Poháru ČR v rally a po dvouleté pauze patří rovněž do mistrovství ČR v rally historických automobilů.