Všichni příznivci motokrosového sportu budou mít v sobotu šestého října o zábavu postaráno. Ve Slavkově u Brna se totiž koná tradiční podzimní týmový závod Fechtlů s názvem AusterliCZ Fechtl Cup. Je to již čtvrtý závod ve druhém ročníku. Tentokrát se pojede vytrvalostní sedmihodinovka.

Pořadatelem akce je Motoklub Austerlitz a závod bude probíhat ve sportovním areálu firmy Likos. Je vypsán jako sedmihodinový, vytrvalostní maratón.

A jak to vše bude vypadat? „Průběh závodu bude rozdělen do tří etap a mezi každou z nich bude zařazena technická pauza v délce maximálně pětačtyřicet minut,“ přiblížil průběh ředitel závodu Marek Zachoval.

Technické přestávky budou vyplněny mezi jednotlivými etapami různým doprovodným programem včetně atraktivní exhibice PitBike. Samotné klání vypukne v deset hodin dopoledne, kdy přijde na řadu první etapa.

„Závod bude odstartován způsobem Le Mans, to znamená, že jezdci hromadně startují ke strojům, následuje nastartování motoru a vlastní start,“ sdělil Zachoval.

Na tuto vytrvalostní „sedmu“ je přihlášeno dohromady čtyřicet posádek, přičemž v jednom týmu jsou tři, maximálně pět členů. Každý z nich musí ujet minimálně jedno kolo. Závod je určen pro jakýkoliv závodní tým, jen ne pro jednotlivce. Každoročně se akce účastní i dvě mužstva ze Slovenska nebo závodník rally Paříž Dakar Ivo Kaštan.

Druhá etapa soutěže začně o půl dvanácté a třetí část vypukne ve dvě hodiny.

Letošní podnik však čeká několik drobných změn. „Samotný závod bude o hodinu delší jak loni a start bude vyšperkován systémem Super Le Mans. Jezdci tak nejprve poběží asi tři sta metrů k samotným strojům. Z důvodu bezpečnosti jsem posílil také počet traťových komisařů a vyměnilo se i místo pro střídání,“ přiblížil změny Zachoval.

Celé klání má také důležitá pravidla, kdy velký důraz se klade na samotné stroje. Ty musí vycházet ze sériové československé výroby, nesmí být čistou stavbou. Částečné úpravy a ladění jsou povoleny. Objem motocyklu pak musí splňovat základní pravidla, tedy do padesáti kubických centimetrů. Trať je lehká motokrosová, o délce osmi set metrů, je to typ cross-country.

Loňský vítěz tým Gold Sfini se letos nepřihlásil. Kdo tedy nyní patří mezi favority? „Můj osobní tip na vítěze je družstvo Motopan ze Slavkova nebo také tým Kobeřáci z Kobeřic,“ posoudil Zachoval.

Vítězem maratónu se však stane tým s nejlepším dosaženým průměrným umístním v součtu všech tří etap. To znamená, že každá etapa bude mít dílčího vítěze a konečné umístění pak určí součet pořadí v jednotlivých etapách, dělený počtem etap. A kdo se jím tedy stane letos, uvidíme v sobotu.