A jak to na začátku vypadalo? „Začali jsme se sajdkárámi asi před dvěma lety jako s rekreačním sportem. Na jednom ze závodů jsme se seznámili s jezdcem, který nám navrhl účast na závodech. Po roce, co jsme se tomuto sportu věnovali, nás velice zaujal, a proto jsme ho chtěli dělat naplno a s nabídkou jsme tedy souhlasili,“ vypráví Stanislav Kristek.

Pokud nebereme ježdění pro zábavu, mají za sebou první sezónu Mistrovství České republiky v sidecarcrossu, která jim přinesla cenné zkušenosti. „Začali jsme jako členové automotoklubu Opava, jelikož v městě Bučovice, které bychom rádi reprezentovali, jsme nedostali možnost. Fanoušky tohoto sportu to vede k zamyšlení, protože město Bučovice bývalo v sidecarcrossu velkým pojmem, dokonce i na mezinárodní úrovni,“ vysvětluje Kristek.

Jinak s bratrem trénují sami. Vzájemně se doplňují, radí si, ale i kritizují. Tím se snaží odstranit veškeré nedostatky, kterých je stále hodně. Vzhledem k tomu, že v jejich okolí nemají pro trénink dostatečné zázemí, tedy vhodnou trať, musí složitě dojíždět na vzdálenější místa, což je vzhledem k jejich pracovnímu vytížení časově náročné. Z toho důvodu mají trénink nepravidelný, ale rádi by trénovali častěji.

A kam tedy jezdí? „Jak jsem již zmínil, navštěvujeme nejrůznější závodiště v okolí. Z těch nejbližších bych jmenoval Vážany nad Litavou a Černín,“ prohlásil jezdec.

Co se týče soutěží, pokud jim to situace dovolí, snaží se účastnit všech pořádaných závodů v rámci Mistrovství České republiky, ale i hobby závodů. A za úspěch pak považují každé klání, kterého se účastní. Z celkového počtu pětadvaceti posádek, které se přihlásily do letošní sezóny, se umístili na konečném osmnáctém místě.

„Největší úspěch pro nás byl závod v Poříčí nad Sázavou, kde jsme skončili, pro nás na krásné jedenácté příčce,“ přiznává Kristek. Nejvíce je na tom baví to, že jako u ostatních sportů je to adrenalin, vzrušení a radost ze soutěžení.

Závodění zahrnuje i údržbu a opravy stroje, což je zároveň jejich další záliba. Tuto sezónu jezdili na podvozku EML a s motorem MTH 650 kubických centimetrů. „Spíše než časově je tento sport náročný finančně. Vedle potřebného vybavení jezdců jsou velmi nákladné také náhradní díly a nezbytné součástky,“ dodal na závěr Stanislav Kristek.