Sedmý podnik domácího mistrovství republiky v rally sprintu totiž přivítal takřka kompletní českou a slovenskou špičku a pověstnou „třešničkou“ na dortu byl start prvního českého pilota formule 1 Tomáše Engeho.

Úpravy se týkaly jednoho z nových úseků podél řeky Haná, který měl být závěrem za nejdelší Pruskou rychlostní zkouškou. Na vině bylo počasí a podmáčený povrch a pořadatelé nechtěli riskovat možné komplikace. „Je to velká škoda, soutěž tím bohužel přišla o jednu z nejkrásnějších pasáží,“ vysvětlil ředitel rally Jaromír Palásek.

Na celkové sportovní úrovni ovšem ani toto zkrácení soutěži neubralo. Protože jinak počasí závodům přálo, byl vidění velmi zajímavý boj. Po omluvenkách a páteční administrativní a technické přejímce se na start v průmyslové zóně v Komořanech postavilo 115 vozů z původně přihlášených 134 vozů.

S napětím očekávání souboj Česko – Slovensko vyšel těšně pro domácí zásluhou Romana Kresty s Tomášem Kašpárkem, kteří jeli na enkovém Lanceru deváté evoluce. Navíc se mezi českou a slovenskou posádku na stupních vítězů vklínil výborný Polák Grzyb. Na vyškovské silnice se Kresta vrátil po delší době. Naposledy tady startoval v roce 1999 ještě s felicií. „Takže skoro všechno tady pro mě bylo nové. Proto bylo cílem zajet co nejlépe a udržet si pozici v šampionátu. To se podařilo, takže jsem spokojený. A myslím, že to bylo vítězství bez větších problémů,“ radoval se v cíli.

Kresta s Kašpárkem zvítězili s půlminutovým náskokem. Do čela se dostali již po třetí erzetě a pak jízdou na jistotu si pořadí hlídali. Na celkové vítězství jim stačilo vyhrát pouze dvě rychlostní zkoušky. Vítězná posádka v Admiral rally rázně kráčí za titulkem. Jejich největším konkurentům se totiž na silnicích Vyškovska nedařilo a vůbec nebodovali. Romana Odložilíka postihla dvacetisekundová penalizace Jaroslav Orság musel po třetí rychlostní zkoušce ze závodu odstoupit pro poruchu motoru. Smutnit může zejména Odložilík. Vyhrál první dvě a potom ještě pátou erzetu. Do domácího mistrovství tak za Krestou bodovali Petrák a Semerád.

Velkou pochvalu zaslouží pořadatelé z Hanáckého rally klubu Vyškov za to, že se jim podařilo zajistit start Tomáše Engeho. Bude to zřejmě jeho jediný letošní domácí závod v rally. O to víc chtěl populární jezdec na Vyškovsku uspět. „Máme startovní číslo deset a pokud bychom dojeli do desátého místa, budeme spokojeni,“ vyjádřil za posádku cíle Engeho spolujezdec Michal Ernst. Loni museli závod nedobrovolně skončit po srážce se srnkou, letos svůj vůz provedli cílem na sedmé příčce. Opět s komplikacemi, ale byli spokojeni. „Na rozdíl od loňska jsme sice nepotkali žádnou srnku, ale na předposlední erzetě se nám bohužel do cesty připletl kámen schovaný v trávě, o který jsme prorazili pneumatiku. Stalo se to na začátku erzety, takže jsme většinu testu jeli na prázdném pravém předním kole. Tím jsme ztratili a klesli na sedmé místo. I tak jsme s výsledkem spokojení. Soutěž jsme si hodně užili a já doufám, že jsme nezklamali ani diváky,“ řekl po závodě Enge.

Admiral rally měla devět rychlostních zkoušek o celkové délce zhruba 90 km. V rámci Poháru České republiky ji absolvovala i historická vozidla mezi nimiž si nejlépe vedli Zdenek Tichý s Jiřím Horákem na voze Opel Kadett Coupe.

Konečné výsledky – absolutní pořadí:
1. Kresta – Kašpárek (Mitsubishi Lancer Evo IX) 51:47.6 min.
2. Grzyb – Zawada (Škoda Fabia S2000) + 28.8 s.
3. Béreš – Müller (Škoda Fabia S2000) + 1:04.4 min.
4. Peták – Benešová (Peugeot 207 S2000) + 1:07.6 min.
5. Semerád – Ceplecha (Mitsubishi Lancer Evo IX) + 1:22.2 min.
6. Jelínek – Kotěna (Mitsubishi Lancer Evo IX) + 1:28.3 min.
7. Enge – Ernst (Mitsubishi Lancer Evo IX) + 1:37.4 min.
8. Sýkora – Plachý (Mitsubishi Lancer Evo IX) + 2:13.7 min.
9. Dohnal – Škardová (Renault Clio S1600) + 3:26.2 min.
10. Brynda – Pekárek (Renault Clio R3) + 3:51.5 min.

Mistrovství České republiky:
1. Kresta – Kašpárek
2. Peták – Benešová.
3. Semerád – Neplecha.
4. Jelínek – Kotěna.
5. Enge – Ernst.

Průběžný MR ve sprint rally: 1. Kresta 144, 2. R. Odložilík (Citroën Xsara WRC) 104, 3. Orsák (Mitsubishi Lancer Evo IX) 93.