„A to mi ještě bezdůvodně dali trestnou minutu, to nás posunulo na to 46. místo. Jinak bychom byli 42., ale to je už fuk. Úspěchem je již jen to, když soutěž dokončíte. Na italských tratích to byla mimořádně náročná soutěž,“ ujišťuje Erik Mikulášek z Rychtářova, který moravskou reprezentaci vytvořil spolu s devatenáctiletým talentem Tomášem Vaškem Valašské Bystřice a padesátiletým Jiřím Kavanem z Příboru.

Během pěti dnů absolvovali celkem devět soutěžních testů a jen ten první byl kratší než 200 kilometrů. Šestý den byl na pořadu závěrečný motokros, na klasické motokrosové trati dlouhý 146 km. Denně byli „v sedle“ v průměru šest a půl hodiny. Měřené úseky si prohlédli pět dnů před startem a nevěštily nic dobrého…

Šestidenní 2021
Výsledky Morava Enduro Teamu
Družstvo: 46. místo (startovalo 163 klubových týmů)
Erik Mikulášek: 73. místo ve třídě C2 (181 jezdců) - celkově 196. místo (477 jezdců).
Tomáš Vašek: 42. místo ve třídě C1 (190 jezdců) - celkově 84. místo
Jiří Kavan: 49. místo ve třídě C3 (106 jezdců) - celkově 266. místo

„Byly delší než jsme zvyklí z domácích závodů. Každý test jsme procházeli dvě až tři hodiny. Bylo to nahoru dolů v prachu a kamení, dost jiný terén než jsme zvyklí od nás. Už při procházení testů jsem věděl, že nechci a nesmím spadnout, protože v těch kamenech bych se vyválel jen jednou a šmitec… Crosstesty naopak byly vesměs na polích a na loukách, kde byla zase pro změnu totálně vyprahlá zem a byla to jízda po betonu s dírami,“ stručně popsal náročnost tratí.

První tři etapy měřily přes 200 kilometrů a tu první Mikulášek odjel celkem v pohodě. Připustil, že trošku mu dělaly problémy odkloněné zatáčky, ale jinak si to prý užil. „To že se celý den prášilo ve všech testech a na přejezdu, že nebylo vidět na dva metry nebudu zdůrazňovat,“ shrnul úvodní etapu.

To pravé motokrosové „ořechové“ mělo teprve přijít. Po zraněních porouchané zápěstí se ozvalo hlavně ve třetím dnu.

„Začal jsem mít problémy na přejezdech a hlavně ve sjezdech. Jelo se sice stále po stejné drážce a začal jsem mít totálně vybité zápěstí, které mě bolelo tak, že jsem musel brát prášky od bolesti, abych vůbec mohl držet řidítka. Byl jsem rád že třetí den mám za sebou, protože byl fakt kritický,“ přiznal.

Čtvrtá etapa měřila rovných 200 km. Jela se po po novém okruhu, kde trať nebyla tak rozbitá, jako v předchozích etapách. Přece jen bylo možné trochu zregenerovat síly. Když pak Erik „přežil“ krizový pátý den, rovněž 200 kilometrů, bylo jasné, že svůj cíl pro Šestidenní splní. Ale tak jednoduché to nebylo, v páté etapě byl kousek od odstoupení…

„Hned v prvním přejezdu se mně zavřela řidítka a otočil jsem si to zápěstí, které jsem měl dříve zlomené. Takže celý den jsem řídil v podstatě jednou rukou. Ale říkal jsem si, že už to musím dojet i kdybych to měl dotlačit,“ s úsměvem přiznává, že etapu dojel v podstatě silou vůle. Šestý den se jelo na klasické motokrosové trati formou rozjížděk po čtyřiceti jezdcích.

„ Byla tam krásně nachystaná trať, kterou jsem si na závěr zase užil. tady jsem udělal nejlepší výsledek za celých šest dnů, když jsem skončil 146. Celkově můžeme zhodnotit Šestidenní v Itálii jako zdárně odjetou a hlavně bez zranění. Už to samotné je úspěchem. Myslím si že jsme to na poprvé zvládli suprově. Z deseti českých klubových družstev jsme byli čtvrtí,“ ještě jednou zdůraznil Mikulášek, který na motorce úspěšně absolvoval i slavnou dakarskou rally.

Po náročné Šestidenní si nyní ani moc neodpočine. V rychlém sledu totiž pokračují domácí mistrovské soutěže. První už 18. a 19. září ve Světlé nad Sázavou - Endurosprint mistrovství České republiky.

„Bohužel na regeneraci nemám čas, protože jsem musel omezit normální fungování v životě, skrz přípravy a trénování, které jsem doháněl dva měsíce před Šestidenní, protože jsem si v červnu zlomil tři žebra a klíční kost a měsíc jsem nemohl trénovat, ty žebra jsem cítil při každém větším nárazu, ale to tak mají všichni závodníci. Teď bude nejdůležitější, jak dovedeme zužitkovat zkušenosti, a to že jsme po šestce pěkně rozjeti. (úsměv) A určitě se zaměřím na věci, které mně nešly a s čím jsem měl problémy,“ naznačil jednatřicetiletý všestranný motocyklový jezdec.