Roční přetržka bývá při organizaci velkých akcí citelná. Ovlivnil tento fakt přípravu letošního ročníku?

Myslím, že neovlivnil. I loňský ročník, byť se z finančních důvodů nakonec neuskutečnil, jsme měli z pětadevadesáti procent připravený. Letos jsme měli téměř nachystaný volný podnik, ale po zrušení mistrovského závodu v Kostelci nad Orlicí nám Federace automobilového sportu (FAS) nabídla možnost uspořádání soutěže v rámci mistrovství ČR ve sprintrally. To pro nás znamenalo prodloužit trať, jádro připravené koncepce ale zůstalo zachováno.

Česká rallye musela v posledních dvou letech projít zpřísněním bezpečnostních opatření. V čem tento fakt poznají návštěvníci Rally Vyškov?

Některým divákům se může zdát, že je vyháníme oproti minulosti dále od trati, ale tato opatření jsou pro jejich bezpečnost. Úroveň zabezpečení se postupně zvyšuje. Bezpečnostní plán konzultujeme s bezpečnostním delegátem FAS a s Asociací jezdců rallye. Vedoucí rychlostních zkoušek a další činovníci museli projít speciálním školením a od letoška musejí být držiteli bezpečnostní licence udělenou FASem.

Hrozí vám nějaké sankce za neukázněné diváky?

Dost podstatné. Neuposlechnutí pořadatelů může znamenat až zrušení „erzety", což není příjemné pro jezdce ani pro diváky. Dovolil bych si požádat fanoušky, aby nám pomohli spolupořádat závod tím, že budou závod sledovat z míst vyznačených páskou. Pokud budou ukáznění, budou se pohybovat ve vyznačených prostorách a řídit se pokyny pořadatelů, prakticky nic se pro ně nezmění.

V programu jsou označena tzv. divácká místa. Znamená to, že návštěvníkům nabídnou lepší podívanou, popřípadě lepší servis?

Divácká místa jsou vytipována tak, aby zde diváci našli dostatek prostoru a atraktivní podívanou. Z hlediska trendu dostat rallye ven z obcí a co nejméně obtěžovat občany je jich letos méně, přesto jsme jich na trati několik vytipovali. Například oblíbenou odbočku u Pustiměře, odbočení u Topolan, průjezd statkem na Zelené Hoře anebo tradiční pístovický retardér.

Pořadatelé předešlé sprintrally v Pačejově přiznali, že při přípravě soutěže pracovali s rozpočtem přibližně dva miliony korun. Lze naznačit, s jakým rozpočtem pracuje váš tým?

My pracujeme s daleko menším rozpočtem. Snažíme se získat další sponzory tak, aby rallye z Vyškova a okolí nezmizela. Automobilový sport má na Vyškovsku více jak padesátiletou tradici.

Nicméně, nižší rozpočet se musí někde projevit…

Například nemůžeme zajistit lepší servis divákům. Bude chybět oblíbené představení posádek v předvečer závodu i komentovaná zóna na trati s měřením mezičasů.

Kultovním místem vyškovské rallye je skok u Račic. Prý se má skákat naposled.

Potvrdit mohu, že se zmíněná komunikace má opravovat. Podle našich informací by ta skákací hrana měla zůstat, vše uvidíme po rekonstrukci cesty.

S jakou účastí soutěžících budete spokojen?

Náš termín koliduje s dalšími čtyřmi závody na našem území i za hranicemi, na což my nemáme nejmenší vliv. Naše žádost byla podána na termín o týden později, na 13. září. Vše se odvíjí od Mezinárodního mistrovství ČR, kde je většina závodů mezinárodních a termíny určuje mezinárodní federace FIA. Nás více mrzí nepřidělení statusu Mistrovství ČR historických automobilů. Trať má propustnost 120 posádek, tento počet bychom si přáli mít na startu.

Kteří špičkoví jezdci již poslali přihlášku?

Zmínil bych Karla Trněného na Škodě Fabia WRC, Jaromíra Tomaštíka – Subaru Impreza WRC, Martina Vlčka a Petra Trnovce, oba na Škodě Fabia S2000. Zajímavostí je účast bývalého továrního pilota škodovky Jindřicha Štolfy se Škodou 130 RS. Své zastoupení bude mít ve startovní listině i domácí tým LB Trans Racing, který se představí s celou čtveřicí automobilů. Zpestření závodního pole slibuje start zpěvačky Olgy Lounové a herce Davida Suchařípy.

Jaký je aktuální stav příprav?

Máme téměř veškerou dokumentaci předepsanou k povolení závodu. Trať je schválena asociací jezdců a bezpečnostním delegátem.

Co vás ještě čeká?

Nyní například „namalování" tratě, tedy vyznačení míst hlavních traťových komisařů, radiobodů a ostatních důležitých míst na trati. Dále proškolení všech pořadatelů, spojařů, WAPařů a příprava ředitelství soutěže. A samozřejmě stále přijímáme přihlášky od soutěžních posádek, které mají stanovenou uzávěrku na středu 27. srpna.

Rally Vyškov

XXII. ročník – 6. září 2014

Pátek 5. září – seznamovací jízdy posádek s tratí, administrativní a technické přejímky

Sobota 6. září – start rallye v 8.40 hodin na parkovišti naproti Agrodomu, osm rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích (RZ Zouvalka, Kuchlov, Podivice, Račice), cíl rallye v 16.30 na parkovišti naproti Agrodomu.

JIŘÍ DOKULIL