Příznivci motorismu si dali o víkendu dostaveníčko ve Vyškově a jeho okolí. Mistrovství České republiky v rally a Mistrovství České republiky historických automobilů pokračovalo o víkendu dalším programem, kterým byl šestnáctý ročník Böttcher rally. Ten se koná na rychlých tratích v okolí Vyškova.

Oblíbená soutěž přilákala na start více než sedm desítek posádek. „Bude tu druhá nejbohatší účast v naší dosavadním historii. Nechybí žádný z vážných aspirantů na přední umístění v konečné tabulce,“ chlubil se tiskový tajemník rally Jiří Dokulil.

Přihlášení poměřili síly na třinácti rychlostních zkouškách o souhrnné délce kolem sto dvaceti kilometrů. To bylo z pochopitelných důvodů více než loni. „S návratem Böttcher rally mezi dvoudenní podniky souviselo prodloužení tratě, která byla oproti loňsku rozšířena o dvě rychlostní zkoušky,“ uvedl Dokulil.

Ke klasickým úsekům rychlostních zkoušek Račická, Podivická a Vážanská přibyl Orlovický test, a zcela nová rychlostní zkouška s názvem Litenčická. Už úvodní etapa naznačila, že diváky čeká dramatická podívaná, neboť se posádky musely vyrovnat s podmáčeným podkladem.

O vítězství na prvních čtyřech testech se podělili Leoš Flídr, Josef Semerád a Karel Trněný, kterým v absolutních výsledcích patřila první tři místa. Nejlépe si z jmenovaných jezdců vedl podle očekávání Flídr, třebaže měl na trati technické potíže. Druhé místo okupoval Trněný a třetí byl Semerád.

V sobotu trať oschla, což byla voda na mlýn zejména vozům kategorie World Rally Car. Souboj o prvenství se brzy zúžil na dvojici Flídr a Trněný. Naopak Lanceru Josefa Semeráda se čím dál více přibližovala Fabia řízená Janem Kopeckým. K útoku na první místo pak zavelel Karel Trněný, který exceloval na Litenčické části.

„Na desátém testu probrzdil odbočku, ztratil deset sekund a bylo hotovo,“ popsal tajemník. Pro zlatý věnec si tak dojel Leoš Flídr, který se jediný závod před koncem seriálu ocitl krůček od zisku titulu mistra republiky v rally. O třetí příčku proběhl souboj nejrychlejšího Kopeckého se Semerádem. Bronzový věnec nakonec získal Semerád.

V kategorii historiků soutěž už na začátku přišla o favorizovaného Lubomíra Tenkla. Tak se otevřela cesta k vítězství pro soupeře. Kluzká trať seděla Emilu Trinerovi, který si během prvního dne vypěstoval minutový náskok.

A jak dopadly domácí posádky? Těm se příliš nedařilo. Z devátého místa odstoupil nejrychlejší reprezentant Hanáckého rally klubu Vyškov Eddy Schlager. „Stal se mu osudným skok na vážanské zkoušce, kde skončil v kukuřičném poli,“ litoval Dokulil. Nejúspěšnějším jezdcem vyškovského klubu se tak stal Přemysl Šebesta s bratrem Michalem ve Fordu Escort RS 2000.