Rekordní počet přihlášených na podobných akcích, krach drtivé většiny favoritů, krásná divácká atmosféra a vybraná trať, ale také několik menších karambolů a nepřízeň počasí.

To všechno a ještě mnohem víc se událo na největší motoristické akci Vyškovska za celý rok. Sobotní sedmnáctý ročník tradiční Böttcher rally se do historie Mistrovství České republiky ve sprintrally zapíše opravdu mnoha přívlastky.

Tím největším pozitivem a radostí pořadatelů je účast. Na startovní rampu prvního dílu devítidílného seriálu u vyškovského Agrodomu totiž vyjelo sto deset posádek. „Z toho jsme nadšeni, je to ve sprintovém mistrovství za poslední roky rekord, to jsme ani nečekali,“ přiznal tiskový tajemník rally Jiří Dokulil. Z favoritů tak chyběly prakticky jen dvě jména. „Viktor Szabo se lečí z těžké havárie na Rally Šumava a Lubomír Minařík přicestoval, ale jen v pozici přihlížejícího,“ dodal. O nejrychlejší vůz při osmi rychlostních zkouškách, trojnásobných Vážanské, Chvalkovické a dvojnásobné Podivické, bojovala opravdu česká elita.

Neměla to ale tentokrát vůbec lehké. Jedinou větší potíž totiž přichystala příroda. Přestože to původně vypadalo, že se jezdci nemusí tohoto druhu problému bát, opak byl pravdou. Několikrát přišel sice krátce, ale o to silněji déšť. A ten smyl naděje mnoha aspirantů na nejvyšší příčky, mimo jiné rozesmutněl Trněného, Kopeckého či slovenského zástupce Drotára. „Pršelo, a to byl opravdu jediný vážný problém. Hodně to zamíchalo výsledky, ale naštěstí to nezpůsobilo těžší havárii,“ vyhlásil Dokulil. Většina odpadlíků doplatila na technické potíže a když už došlo k nehodě, neměla žádné následky zdravotního charakteru, a to jak na straně závodníků, tak diváků.

A kdo se tedy mohl v sobotu večer radovat ze všech nejvíce? Nejrychleji to jezdilo Peugeotům 207. První a druhé místo totiž patří právě jejich majitelům, vyhrálo duo Peták s Joskou, o třináct vteřin horší byli sourozenci Odložilíkové. Pomyslný bronz patří loňskému králu Böttcher rally Semerádu s Niemetzem s Mitsubishi Lancer EVO IX. Ti zůstali o dalších šest a půl sekundy pozadu. Dílčí výsledky jednotlivých erzet pak celkové pořadí potvrzují. Vítěz vyhrál třikrát, po dvou nejlepších časech mají na svém kontě Odložilík a Trněný. Jednou se na první příčku vyšvihl i Semerád.

Svá želízka v ohni měl na trati i Hanácký rally klub Vyškov. Ty se ale do nejvyšších pater výsledkové listiny neprosadily. „V našich barvách závodily čtyři posádky, i když do cíle se dorazily jen dvě,“ vyhlásil Dokulil. Vyškovské uskupení se snažili proslavit Přemysl a Michal Šebestovi s Fordem Escort, Ondřej Výmola a Vladimír Kvapil se škodou 1000 MB, kterou měli k dispozici i Pavel Kiška s Michalem Štěpánkem, a pak maďarská výpomoc, Peugeot 106 pilotující János Locher a Mária Németh. Ti si z tohoto kvarteta vedli nejlépe.

Celkové výsledky:
1. Peták, Joska (Peugeot 207), 47:06,6, 2. R. Odložilík, P. Odložilík (Peugeot 207) +13,0, 3. Semerád, Niemetz (Mitsubishi Lancer EVO IX) +19,4, 4. Trojan, Řihák (Mitsubishi Lancer EVO IX) +31,7, 5. Jelínek, Kotěna (Mitsubishi Lancer EVO IX) +33,7.