Závěrečnou erzetu vyhráli Karel Trněný s Christianem Doerrem před posádkami Filip Mareš - Jan Hloušek a Roman Odložilík - Martin Tureček. Všichni se výsledným časem vešli do jedné vteřiny. Druhý Mareš dokonce za vítězným Odložilíkem celkově zaostal jen o pouhé dvě. „Tak těsný souboj, to tu ještě nebylo. Jsem rád, že se nám zase podařilo vyhrát, ale bylo to se štěstím, protože Filip udělal chybu v retardéru. Soutěž to opět byla krásná, já to tady mám moc rád. Nejel jsem na krev, ale museli jsme jet rychle a určitě to byl nejtěžší souboj, který jsem tady zažil," radoval se v cíli spokojený Odložilík.

Na silnících na severu okresu letos startovalo 93 posádek, což je o devět více než loni. Magnetem pro diváky samozřejmě byly hlavně vozy specifikace R5, kterých jelo deset, a po jednom autě specifikace S2000 starší WRC. Všechny tři úseky rychlostních zkoušek, na kterých se závodilo, zůstaly zachovány z loňského ročníku. Jedinou výraznější modifikací bylo pozměnění průjezdu zemědělským statkem na Zelené Hoře, na základě kterého přibylo několik atraktivních zatáček na šotolinovém povrchu.

Nejlépe odstartoval Mareš, Odložilík byl po první rychlostní zkoušce - Ivanovické bráně (9,72 km) - pomalejší o jednu a půl vteřiny. V nastaveném tempu pak Mareš pokračoval i ve druhé erzetě. Dokonce navýšil vedení na 4,4 vteřiny, jenže rozrazil retardér, za což dostal penalizaci dvacet vteřin a propadl se v celkovém pořadí na čtvrté místo.

Vyjma čtvrté a poslední sedmé rychlostní zkoušky, v nichž byl nejrychlejší Trněný, vyhrál Mareš všechny další, ale penalizační ztrátu už dohonit nedokázal, přestože mu k tomu chyběly jen zmíněné dvě desetinky vteřiny.

„Byla to doslova tahanice o vteřiny. Pro nás bohužel trošku smůla, když jsme ztratili jen dvě desetiny. Ale taková už je současná rallye. Mně se závod líbil, tedy pokud pominu tu hlavní chybu. Ale byly tak i menší chybičky, kde jsme ztráceli desetinky. Ale ty dělá každý, a kdo jich udělá nejméně, ten vyhraje. Já jsem nejel hop nebo trop, protože jsme tady zkoušeli některé věci. Ale jsem závodník, takže jsem chtěl vyhrát. Jeli jsme svým tempem, a přiznávám, že jsem si myslel, že to bude stačit, ale Roman byl lepší a patří mu gratulace,“ sportovně uznal Filip Mareš.

„Nevím, že by se někdy v Čechách jel tak vyrovnaný závod. Co jezdím já, tak určitě ne. Ale to je současný trend. Tak se ve světě jezdí. Vymyslet vteřinu na rychlostní zkoušce, to je dneska už velký výkon,“ dodal Karel Trněný, který byl stejně jako vítěz Odložilík a vicemistr Mareš s umístěním spokojený.

Z domácích reprezentantů Vyškovska byli na startu pouze Patrik Brtníček a spolujezdec Rudolf Kouřil. Brtníček, navigovaný Martinem Hlavatým, dojel s maličkým Opelem Adam osmadvacátý absolutně a druhý v nabitém Opel Adam Cupu. „Bohužel jsem se dopustil několika chybiček, navíc na druhé erzetě jsme dojeli pomalejší auto a nasbíranou ztrátu už jsme nedokázali zlikvidovat. S výsledkem jsme ale spokojení a závod jsme si užili,“ ujistil v cíl Brtníček.

Vyškovský spolujezdec Rudolf Kouřil slavil v týdnu před startem šedesátiny. Na vyškovské rally startoval po boku Jana Vonky v překrásném voze Porsche 997 GT3, se kterými dojeli na výborném jedenáctém místě absolutně.

Rally Vyškov 2018 - absolutní pořadí:
1. R. Odložilík - M. Tureček (Škoda Fabia R5) 38:32,9 min.,
2. F. Mareš - J. Hloušek (Ford Fiesta R5), +0,2 s.,
3. K. Trněný - Ch. Doerr (Škoda Fabia WRC) +1,2,
4. M. Vlček - J. Žáková (Škoda Fabia R5) +28,3,
5. P. Rujbr - V. Římalová (Škoda Fabia R5) +36,8,
6. T. Růžička - J. Novák (Ford Fiesta R5) +1:51,5 min.,
7. P. Nešetřil - J. Černoch (Porsche 997 GT3) +2:12,5,
8. V. Hanuš - K. Jugasová (Ford Fiesta R5) +2:19,0,
9. O. Šimek - J. Horáček (Mitsubishi Lancer Evo IX) +3:22,6,
10. P. Semerád - J. Hlávka (Peugeot 208 R2) +3:41,4 atd.