Jak jste se připravoval na Velkou cenu České republiky?
Posledních deset dní jsem v podstatě nedělal nic jiného než si hlídal stravu a trénoval. Najel jsem přes tři sta kilometrů na kole a naběhal taky hodně. Shodil jsem, ráno při vážení jsem měl těsně přes šedesát kilo, což je výborné. Oproti Sachsenringu jsem shodil dvě a půl kila, což znamená rozdíl jednoho koně na trati. Jsem za to rád. Myslím, že jsem dobře nachystaný po psychické i fyzické stránce. Motorka je taky připravená skvěle a jsem správně motivovaný.

Zažíváte výbornou sezonu, průběžně držíte sedmé místo. Pamatujete, že byste někdy byl před Brnem psychicky připravený líp?
V roce 2014 jsme měli dobře rozjetou sezonu, takže možná tehdy. Byl skvělý tým mechaniků, spousta lidí v týmu, kteří dobře přispívali k atmosféře. Po dlouhé době jsme před Brnem zase ve skvělé situaci.

Máte rád déšť, nebudou vám teď vadit vysoké teploty, které na jižní Moravě v poslední době panují?
Určitě ne. Na brněnský závod se strašně těším a vedro mi nevadí, ale uvidíme. Co se týče vody, loni nám pomáhala, protože se smazaly výkonnostní rozdíly motorů. Letos mi to je v podstatě jedno. Ukazujeme, že jsme strašně rychlí a konkurenceschopní i bez deště a vodu nepotřebujeme. Spíš se přikláním k suchu, protože si to fanoušci užívají víc.



Nemá teplo například špatný vliv na techniku jízdy?
Jestli bude mít trať přes pětapadesát stupňů, začne hodně klouzat, což je nebezpečné a nepříjemné. V pátek a sobotu v trénincích i kvalifikaci se na takové teplotě budeme pohybovat, ale v závodě v jedenáct hodin by to mělo být v pohodě.

Za pódiové umístění jste sliboval na sociální síti nějakou show. O co půjde?
Uvidíme, co mi ti uličníci v týmu provedou, když se zadaří dojet na bedně. Po dobrém výsledku určitě uděláme něco hodně šíleného.

O týmovém parťákovi Marku Bezzecchim jste zmínil, že nejste kamarádi, ale je důležité mít rychlého kolegu. V čem vám pomáhá?
Jde o rivalitu mezi námi. Když ho předjedu v tréninku, tak úplně zuří. Najednou motorka nefunguje, začne padat. Marco je taková italská rychlá krev. Ale je dobré mít výkonného kolegu, protože od pomalého se nic nenaučím. Nepomohla by mi ani jeho data z jízd.



Je cholerik?
Hodně rychle chytne, je to neuvěřitelné. Tým ho musí hodně krotit. Občas je na škodu, když se mu nepodaří jízda a stěžuje si na motorku. Šéfmechanik to začne řešit a snaží se najít problémy a v konečném důsledku mu rozladí nastavení. Pomohlo by mu, kdyby byl víc zticha.

DANIEL HRBOLKA
VLADIMÍR FORMÁNEK