„K rally mě přivedl můj tatínek, který mě brával s sebou na závody a časem začal i sám aktivně jezdit. Už tehdy mě lákalo být jednou závodníkem. To se mi splnilo právě v sezoně 2010, kdy jsem krátce po získání řidičského průkazu poprvé vyzkoušel svezení v závodním autě," vzpomíná na úplné začátky dnes jednadvacetiletý student Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity v Brně.

V prvních krůčcích Ondrovi pomáhal tým WR Motorsport a především zkušený vyškovský spolujezdec Rudolf Kouřil, který se v rally pohybuje již od roku 1982. Právě v této sestavě, za volantem sériové Škody Fabie, začal jihomoravský pilot ukrajovat první „ostré" kilometry v rally. Každý začátek je těžký, a tak i bílé fabii byla cesta občas trochu úzká. Brzy však začaly přicházet první úspěchy.

„Hodně mi pomohl Ruda Kouřil. Zprvu jsem měl velký respekt, protože je o tolik starší, ale poměrně rychle jsme se skamarádili. Po čase jsem samozřejmě dospěl do stavu, kdy jsem si myslel, že už ho nemusím poslouchat, když mi radil, ať zvolním. Důkazem o mém omylu budiž početná sbírka rozbitých a vyměněných plechů. Vše vyvrcholilo havárií v Pačejově, kde se mi podařilo otočit auto na střechu, a když jsem visel v autě hlavou dolů, odepnul jsem si pás. Samozřejmě se vše nahrálo na onboard kameru, k velkému pobavení široké veřejnosti," vzpomíná s úsměvem Ondra.

Výsledná bilance na konci roku 2010 vyzněla pro posádku příznivě. Devět startů v rámci mistrovství ČR ve sprintrally bylo proměněno v sedm vítězství v objemové třídě N1 (pro vozy s objemem do 1400 kubických centimetrů). Dojmy ze zaslouženého prvenství v šampionátu lehce kalil jen fakt, že o třídu N1 byl mezi soutěžícími stále menší zájem a Ondrovi s Rudolfem začínali chybět soupeři.

Plánovaný přechod na silnější techniku v nové sezoně narazil na nedostatek financí, a tak Ondrova další kariéra nabrala odlišný směr, než bylo původně v plánu.

„Po účasti na rakouské Lednové rally 2011 jsme měli pokračovat kompletním českým šampionátem, ale plány se nám rozpadly. Bohužel jsem se přesvědčil, jak je shánění financí náročné. K rally mě to však stále táhlo, a tak jsem z legrace zavolal Rudovi Kouřilovi a řekl mu, že kdyby se doslechl, že někdo hledá spolujezdce, rád bych jel, ať nesedím doma. A pár dnů na to jsem byl domluvený s Jiřím Sojkou. V současné době je můj návrat za volant stále ve hvězdách. Rád bych se vrátil, na druhou stranu se teď soustředím hlavně na kariéru spolujezdce," líčí aktuální situaci jeden z nejmladších českých „mitfárů".

Výborných výsledků dosáhl Ondra po boku Michala Srba v Citroënu C2 R2, se kterým se dokázal rychle zařadit mezi špičku početné třídy 6 (upravené vozy s objemem do 1600 kubických centimetrů). Vrcholem jejich snažení se stalo třetí místo na vsetínské rally, kde je o vítězství připravila jen penalizace za zpoždění v časové kontrole.

Zda jejich spolupráce dostane příležitost k pokračování, je však zatím nejisté.

„S Michalem jsme se domluvili na pokračování spolupráce, jsou však problémy zajistit finance. Dostal jsem ještě dvě další nabídky na spolupráci, takže v současné době čekám, jak se na všech frontách situace vyvine. Každopádně bych rád opět usedl do soutěžního vozu na pokud možno co nejvíce závodů," doufá Ondra Koubek.

Ondřej Koubek

- 26. 11. 1991

- student vysoké školy

- Největší úspěchy: 2010 – mistr republiky ve třídě N1

JIŘÍ DOKULIL