Nesporný úspěch, i když faktem je, že statut pohárové soutěže a mistrovství historiků nezaručuje tak zajímavou účast soutěžních posádek, na jakou bývali vyškovští fanoušci dříve zvyklí. Mezi 63 přihlášenými posádkami chybí nejzářivější esa českého rallysportu, největší zastoupení naopak mají méně movité posádky, které prostřednictvím Poháru ČR podnikají své první závodní krůčky. Pro zájemce z řad účastníků mistrovství ČR pořadatelé vypsali Pohár sponzora.

„Letošní ročník se tedy bude trochu odlišovat od předchozích. Především počtem startujících posádek. Není to mistrovství republiky, ale jen mistrovství historiků, Pohár České republiky a Pohár sponzora. Novinkou je i nová Kuchlovská rychlostní zkouška," upozornil na hlavní rozdíly od předchozích let ředitel rally Jaromír Palásek, který potvrzuje výrazně zvýšený akcent na bezpečnost. „Bezpečnostní opatření jsou určitě větší než v minulosti, ale stejně důrazně žádáme diváky, aby dbali na pokyny pořadatelů a sledovali rally jen z bezpečných a vyhrazených míst," zdůraznil Palásek.

Ten si pochvaluje vstřícnost a pochopení ze strany Vojenských lesů a dalších zainteresovaných institucí a naopak mrzí ho, že se nepodařilo vyjednat tradiční Pruskou rychlostní zkoušku. Jinak se trať příliš nezměnila.

Jak ke trati

„Komořanská erzeta bude přístupná z několika míst, Kuchlovská je celá v lese a bohužel všechny přístupy budou kvůli uzavřeným závorám pouze pěšky. Totéž platí pro Podivickou pro průjezd lesem. Divácká místa budou u Pustiměře a na obslužné cestě nad pustiměřskou serpentinou. Mapy rychlostních zkoušek diváci najdou i na oficiálním webu www.rallyvyskov.cz," dodal ředitel rally.

Do rally soutěžní posádky vyrazí v devět hodin z parkoviště u EDP v Komořanech. Po projetí tří rychlostních zkoušek – Komořanská, Kuchlovská a Podivická – se vrátí do Komořan. V odpoledních hodinách se pojedou rychlostní zkoušky ve stejném pořadí s tím, že závěr soutěže obstará třetí průjezd Komořanské erzety. Závodníci tedy absolvují necelých 203 kilometrů, z toho 68,7 km v rychlostních zkouškách. Do cíle budou dojíždět přibližně od 15.45 hodin.

„Osobně se hodně těším na klasiku, tedy na rychlostní zkoušku Podivická, a také na novou Kuchlovskou. Pro jezdce je sice méně záživná, ale diváci zde naopak najdou několik velice zajímavých míst. Třeba výjezd na hlavní silnici u Podbřežic a průjezd samotnými Podbřežicemi," zve diváky veterán českých rally Rudolf Kouřil, navigátor vyškovské posádky historického embéčka, za jehož volantem bude Ondřej Výmola.

U trati jako při předchozích ročnících nemůže chybět Michal Strejt. „Od letošního ročníku očekávám zajímavé souboje v objemových třídách, o které jinak není až takový zájem. Hodně se těším na trabanta. Za asi největší lákadlo považuji jezdce Petra Šimurdu a Přemka Šebestu. Zajímavé bude rovněž, jak si povede Petr Leher, který mění stařičkou Octávii WRC za moderní Fabii S2000. Kdybych měl tipnout celkového vítěze, tak by to byl Jaroslava Pešla," myslí si velký fanda z Račic.