Jihomoravská města do svého designu příliš neinvestují. Vlastní logo si nechalo navrhnout jen Brno a Znojmo. Zatímco Brno jednotný grafický styl používá několik let, Znojemští se jím budou prezentovat až od letošní turistické sezony.

Ze zbývajících měst regionu uvažují o zavedení loga už jen ve Vyškově, jinde si vystačí se znakem města.

Ve Znojmě tvoří logo součást strategie města, jak do oblasti přitáhnout více turistů. Podle místostarosty Mariana Keremidského je kromě toho v plánu zavedení turistického vláčku, který by zájemce vozil mezi vinařskými sklípky a uličkami, nebo snížení pronájmu pro restauratéry, již v centru města mají zahrádku.

Zatímco loni platili za metr čtvereční plochy korunu denně, od letošní sezony to bude koruna za měsíc. Znojemská radnice tak chce centrum města oživit a přitáhnout sem více turistů, řekl Keremidský.

Z okresních měst uvažují o zavedení loga už jen ve Vyškově. Podle Stanislava Kolaříka z kanceláře starosty záleží jen na penězích. Až budou, město si nechá logo navrhnout. Do té doby budou Vyškovští stejně jako samosprávy a úřady Blanska, Hodonína a Břeclavi používat pouze znak města. To je prý v kombinaci s ustálenými barvami dostačující.

V Hodoníně volí z barev modrou a bílou, v Břeclavi žlutou, modrou a zelenou. V Blansku jsou v používání modré tak důslední, že ji mají nejen na dopisech a dokumentech, ale v této barvě vybavili také zasedací místnost úřadu a modrý tón vévodí i vozovému parku.

Základem brněnského loga je výrazný nápis Brno v bílé a červené barvě. Vizuální styl udělala pro město studentka pražské uměleckoprůmyslové školy Věra Marešová a její návrh obdržel Národní cenu za grafický design. Logo, které vypracovala, se dnes objevuje na internetových stránkách města, na hlavičkovém papíru radnice i na reklamních předmětech.