Inspektoři zkontrolovali od července do září pětatřicet e-shopů, šestadvacet z nich bylo problémových. „Obchodníci neuvedli všechny své údaje nebo chybně informovali o odstoupení od smlouvy. Problémem také je, že neuvádí možnost obrátit se v případě sporu na Českou obchodní inspekci,“ sdělil ředitel krajského inspektorátu Karel Havlíček.

Na problémy s reklamací vzpomíná také Brňan Adam Klein, který si přes internet kupoval dovolenou. „Připojistili jsme se na storno, protože partnerka byla těhotná. Nastaly problémy a museli jsme dovolenou zrušit, ale nechtěli nám vrátit peníze. Po měsíci dohadování jsem požádal o všechny hovory, které údajně monitorují s tím, že je předám právníkovi. Za dva dny jsem dostal peníze i omluvu,“ popsal.

Provozovatelé internetových obchodů také přichází s novými taktikami. Jeden brněnský obchod třeba přidával k nákupům produkt, byť si jej zákazník neobjednal.